2022-05-30, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Som jag tolkade det hela så var det på gatumark han talade om, eftersom det var frågan om en gata och en hänvisning till kommunala regler. Du verkar dock ha tolkat det som att detta var kontrollavgifter från privata bolag han syftar på.

Vad är det för jobbigt med att bestrida kommunala P-Avgifter?
Citera
2022-05-30, 23:55
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Räcker med att läsa rubriken för att hitta ordet städgata!
Jo, jag är lite nyfiken över hur herr Söderqvist kunde få all den information som finns till att bli en kontrollavgift.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Vad är det för jobbigt med att bestrida kommunala P-Avgifter?
Är det här någon form av skämt som jag inte förstår? Du länkade själv till och pratade om skillnaden mellan kontrollavgifter och parkeringsanmärkningar. Parkeringsanmärkningar är bra mycket jobbigare att bestrida än kontrollavgifter.
Citera
2022-05-30, 23:57
Medlem
Citat:
Om det under skyltar med blå bakgrund följer en tt med förbud skall den vara gul/röd, inget fel att blanda så.
C35 får infogas i tt, då med anpassad text, kan vara att det är p-förbud vissa datum eller klockslag.

Kan du ge en ordentlig källa på det?
Citera
2022-05-30, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Sådär skyltas ju städdagar överallt, gul tilläggstavla till blått P-märke. Hade det varit fel hade det uppmärksammats?

Malmö
https://maps.app.goo.gl/9bwDjhRiyYot5Hdv8

Helsingborg (här har man blandat friskt på samma stolpe om återvändsgränd och parkering. Kanske kommer man indan här:
https://maps.app.goo.gl/EaE6SR5zAEe5JyCN9

Men oftast ser det ut som TS exempel:
https://maps.app.goo.gl/9r6yeCRwkuLuGksk9

Stockholm:
https://maps.app.goo.gl/ny13Lumih4gDmxzY7

Å andra sidan verkar det ju finnas en förkärlek för felskyltningar så förekomsten av en viss skyltning är föga övertygande för att viss skyltning är korrekt...
Citera
2022-05-31, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Kan du ge en ordentlig källa på det?
Det kan jag säkert, men avser inte att söka efter det nu. Du får så länge nöja dig med det faktum att så har skyltningen sett ut i många år, vore bakvänt om förbudsskyltar skulle ha annan färgsättning om de sitter i en rad under E19. Eller menar du att det inte skulle förekomma, förbudsskyltar på egen stolpe?
Citera
2022-05-31, 00:23
Medlem
Citat:
Det kan jag säkert, men avser inte att söka efter det nu. Du får så länge nöja dig med det faktum att så har skyltningen sett ut i många år, vore bakvänt om förbudsskyltar skulle ha annan färgsättning om de sitter i en rad under E19. Eller menar du att det inte skulle förekomma, förbudsskyltar på egen stolpe?

Som sagt att viss skyltning förekommer behöver inte betyda att den är korrekt (jag har sett rätt mycket gul bakgrund på tilläggsskyltar under P-skylten - även utan P-förbuds-symbolen i den, alltså med gul bakgrund som om de bara råkade ha hittat skylten till extrapris). Hittar du någon källa så posta den gärna.
Citera
2022-05-31, 00:23
Medlem
Citat:
Å andra sidan verkar det ju finnas en förkärlek för felskyltningar så förekomsten av en viss skyltning är föga övertygande för att viss skyltning är korrekt...
Eftersom du verkar ifrågasätta skyltningen ifråga, ge gärna exempel där det är skyltat annorlunda!
Citera
2022-05-31, 00:25
Medlem
Citat:
Som sagt att viss skyltning förekommer behöver inte betyda att den är korrekt (jag har sett rätt mycket gul bakgrund på tilläggsskyltar under P-skylten - även utan P-förbuds-symbolen i den, alltså med gul bakgrund som om de bara råkade ha hittat skylten till extrapris). Hittar du någon källa så posta den gärna.
Det fetade ovan: Vad har dessa skyltar haft för budskap? Enbart text eller annan symbol än C35?
Citera
2022-05-31, 00:38
Medlem
Citat:
Det fetade ovan: Vad har dessa skyltar haft för budskap? Enbart text eller annan symbol än C35?

Ja, men jag hittar inte någon just nu. Kan nog återkomma om du vill...
Citera
2022-05-31, 00:47
Medlem
Citat:
Ja, men jag hittar inte någon just nu. Kan nog återkomma om du vill...
Lär bli svårt att hitta!
Den enda skylt som finns i båda färgkombinationerna är egentligen den tt som informerar om vem som bevakar. Sådan skylt (som enbart används på civilrättsligt område) skall ha samma färgsättning som huvudskylten, sådan kan vara E19, E20 eller C35. En tredje variant är vit med svart text, skall vara som tt under E21.
Citera
2022-05-31, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Jo, jag är lite nyfiken över hur herr Söderqvist kunde få all den information som finns till att bli en kontrollavgift.

Är det här någon form av skämt som jag inte förstår? Du länkade själv till och pratade om skillnaden mellan kontrollavgifter och parkeringsanmärkningar. Parkeringsanmärkningar är bra mycket jobbigare att bestrida än kontrollavgifter.

Det är ett missförstånd!
Jag trodde du menade Tomtmark P-Avgift på mark som ägs av kommunala bolag, eller direkt av kommunen är svårare att bestrida än om parkeringen ägs av en Bostadsrätts förening. Stockholms Stad är väghållaren i kommunen för Gatumark, versus Stockholms Stads Parkerings AB som äger Tomtmark!
Citera
2022-05-31, 07:26
Medlem
Kommunal P- Avgift är tvetydig!
Det är bra om vi håller isär begreppen, Tomtmark civilrättslig parkeringsövervakning och dess fakturor som heter kontrollavgift.Versus Gatumark med Parkeringsanmärkningar offentligrättslig Parkerings övervakning, myndighetsutövning!
Senast redigerad av PeterSoderqvist 2022-05-31 kl. 07:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in