På TV4 Play hittar jag endast år 2020, 2021 & 2022 - vart man hittar de andra säsongerna kanske du får kolla med TV4 vart de har lagt dessa?
Robinson har aldrig producerats av TV4 Media, därför har de avtal med produktionsbolagen om hur länge de får visa deras säsonger i on demand-streamingarkivet, vilket brukar vara några år, och oftast förnyar de inte rättigheterna. Tre möjligheter finns. Man kan be TV4 Media (eller C More) att förnya rättigheterna för någon säsong. Man kan ringa någon ansvarig för tidigare säsonger och se om de har någon egen kopia av avsnitt. Och kanske kommer TV4 ge dig en del avsnitt om du är beredd att betala tillräckligt mycket för dem.
Senast redigerad av Heymid 2022-05-30 kl. 16:36.
– Det var en häftig upplevelse men var inget man njöt av direkt. Jag gick igenom en inre resa, en personlig utveckling och kom till nya insikter. Det fanns mycket tid för att reflektera.
Vad kom du till för insikter?
– Att inte ta något för givet, att göra det man vill göra helt enkelt och leva i nuet.
Har du tagit fasta på det något?
– Åja, det har jag gjort. Jag har skaffat ett nytt jobb och jag gör saker jag vill göra. Jag har börjat träna mycket mer och mår mycket bättre i dag. Sen har jag också släppt saker jag inte kan kontrollera, vilket är det viktigaste.
Du har bytt jobb?
– Jag har fått ett nytt jobb, ja. I dagsläget jobbar jag som lärare mot fritidshem. Men till höstterminen blir jag lärare inom idrott och hälsa på heltid på en annan skola.
Om vi tittar tillbaka på själva programmet var det en del drama. Var det så att du krävde att Tommy skulle lämna efter det som ska ha sagts till Angela?
– Inte bara jag, Hayes också. Vi krävde att något måste hända. Han ska inte få fortsätta använda rasistiska påhopp. Och då såg de till att han försvann.
– Det är som det är. Man bör stå sitt kast. Rasism är inte acceptabelt.
Sen nu efteråt har du behövt stänga ditt kommentarsfält på sociala medier. Var det för mycket hat?
– Ja, jättemycket hat, rasistiska meddelanden och mycket påhopp och personangrepp om mitt utseende och sånt där. Sen har vissa människor försökt få tag i min familj, så jag har bett syskon och föräldrar att inte kommentera något om programmet.
De har gått efter din familj?
– Ja, det är personer som försökt det. Det är lite oroväckande. Efter att ha blivit offentlig person känner jag mig rätt så chockad över hur människor uttrycker sig och vad de gör. Jag får skärmdumpar skickade till mig där människor gjort namninsamlingar för att jag inte ska få jobba med ungdomar och barn. Jag brinner för att hjälpa ungdomar, att visa dem den rätta vägen. Det är ju synd att det ska behöva bli såhär.
Hur har det fått dig att känna?
– Jag känner oro, mest för min familj. Sen känner jag att de här människorna inte vet vem jag är. Det är superenkelt att sitta i tv-soffan och kasta ur sig vilka ord som helst. Jag tycker nästan synd om de här människorna. I början var jag frustrerad. Sen märkte jag att det är väldigt ignoranta och obildade människor som skriver massa hatiska meddelanden.
– Men många försöker komma åt mig med var jag bor. Det känns obehagligt.
Har du polisanmält något?
– Jag har polisanmält vissa meddelanden, absolut. Det var någon som inte tyckte jag borde vara kvar i Sverige och ska följa mig till den dagen jag dör. Då blev det polisanmälan.
– Men jag står på fötterna, jag tycker ändå jag har bröstat det ganska bra.
Vad har mer hänt i ditt liv sedan ”Robinson”?
– Jag lovade mig själv att resa mer, vilket jag gjort. Sen är det mitt nya jobb och att jag har tagit tag i mina idrottsskador. Jag har två pajade axlar och höfterna är inte de bästa efter ”Robinson”. Och nu håller jag på att rodda med ett nytt projekt.
Finns tidigare säsonger att kolla på någonstans? Vet att det fanns en del på youtube för något år sedan, men flera verkar borttagna.
Ja, jag har sett tidigare säsonger på en kanal som heter "jugge", har jag för mig. Gå till youtube och sök på exempelvis: "robinson 2016" så dyker kanalen upp
Får se om denna Petra Malm. Inte sett ett dugg med henne tidigare. Vet bara att hon varit militär så antar att det blir militär hinderbana som väntar deltagarna.
Undrar om hon kommer prata med samma tuffa attityd som Anders.
Undrar om hon kommer prata med samma tuffa attityd som Anders.
Om hon är tuff militär så blir det väl samma attityd som Anders Öfvergård, Paolo Roberto och Robert Aschberg haft. Det vill säga ingen jävla mjäkande utan mer skälla ut deltagarna.
Motsatt de å andra sidan tidigare mer lekledarna bara, det ska vara glatt humör! Anders Lundin, Linda Lindorff och Harald Treutiger.