2022-05-30, 13:56
Medlem
Om det rör sig om "svenska gärningsmän" så kanske det är My som är i farten igen?
Citera
2022-05-30, 14:01
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnisen
Falska anklagelser händer, ja tyvärr. Men att utgå direkt från att det är det som har hänt i det här fallet tycker jag är svagt.
Du antar att dessa 4 män alla tog grepp om henne och hade ett bra stadigt grepp och därefter försökte våldta henne. Att slippa loss från 8 armar förstår jag också att är nästintill omöjligt.

Jag antar istället, EFTERSOM hon enligt egen utsago blev överfallen, att alla 4 inte nödvändigtvis fick något bra grepp om henne och istället kanske bara 2 av dem bara lyckades få grepp om hennes kläder före hon lyckades slita sig loss. Intentionerna vad de ville göra med henne var ändå väldig tydlig för henne. De ville knappast bara lek-brottas.

Se så olika man kan tänka?

Jag vet inte vad som har hänt i fallet men tills mera uppgifter kommer fram så vill jag inte kalla ett potentiellt offer för ett överfall av 4 äckliga män för en lögnare.
Nä man hade nog inte 8 armar på henne, men de andra lär ju ha stått precis bredvid henne för att försäkra sig om att hon inte ska ta sig lös och springa därifrån och lyckas larma polis. Men vem vet, det kan absolut ha varit så att det bara var 1 som höll fast henne, och hon tog sig loss och lyckades springa ifrån 4 personer. Det är ju i luleå, och såg att de var någon bilträff där samma dag så kan ju vara så att det är 4 feta svenskar som försökt sig på detta. Då är det inte så konstigt att man lyckas springa ifrån dom om man väl tar sig loss.
Citera
2022-05-30, 17:57
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Om det rör sig om "svenska gärningsmän" så kanske det är My som är i farten igen?
Vem är det då?
Citera
2022-05-30, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnisen
Trevligt att tankarna för vissa far direkt till att offrets skulle ljuga om överfallet. Säger ju ganska mycket om er. Vad är fel på er egentligen?
Man brukar ju säga att man inte ska skylla på MGM före man fått all fakta fram över fallet, men att skylla på offert före man vet vad som ens har hänt är tragiskt.

Varför antar ni att det här var en otroligt koreografisk och välplanerad attack? Dom betedde väl sig som djur som vanligt och såg väl en ensam kvinna komma gående emot dem. De försökte knuffa ner henne i ett dike och på samma gång riva bort hennes kläder men hon lyckades dra sig ur på samma gång som t.ex skjortan åkte av? Varför är inte det här ett scenario som dyker upp i era trånga huvuden?

Många har nog svårt att få ihop stället och omständigheterna med ett seriöst våldtäktsförsök.

Det är en slänt ner mot vattnet med stora stenar längst ner. Det är att ta sig över ett räcke (inte svårt iofs) och cykelbanan är så att man ser och hör allt som pågår på den smala grässlänten. Cykelbanan är inte tom den tiden och det är ljust ute hela natten. Tänkt typ molnig dag. Lägg till att det är spikrakt så man ser på 500 m håll i bägge riktningarna.

Antingen är de fyra riktigt riktigt värdelösa i både planering och utförande eller så var inte uppsåtet ett seriöst våldtäktsförsök. Det senare kan ju dock vara precis lika skrämmande för offret som inte vet uppsåtet.

Eller så har det inte hänt. Vilket är möjligt men kanske inte det troligaste. Jag gissar på fyra ärthjärnor som dödat sin sista hjärncell med alkohol och sen i sällskap med tjejen får ett infall som slutar som det gör. Där tjejen blir livrädd och utsatt för nånting som killarna dagen efter inte kan förstå hur de kan stå anklagade för våldtäktsförsök. De skulle ju bara…
Citera
2022-05-31, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTomt-Glas
Falska anklagelser är vardagsmat i Sverige. Så det är inte alls konstigt att man då ifrågasätter hur en kvinna lyckas ta sig loss från 4 män. Hade du kunnat hålla borta 4 män som försöker våldta dig? 1v4 funkar inte även om man är en professionell kampsportare i de flesta fallen. Antingen så ljuger hon ihop hela historian, eller så har dom ''bara'' tafsat på henne och sen lämnat henne, eller så är det 4 benrangel som väger 40 kilo styck som hon då lyckats brotta sig loss ifrån.

Hon behöver ju inte ha just "slitit" sig loss från deras grepp, kan ju också varit så att hon skrikit i samma veva som det kommit en bil och dom fått lite panik och att hon därför lyckats ta sig iväg från dom?

Väldigt svårt att avgöra när man inte riktigt vet omständigheterna.
Citera
2022-05-31, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singoallakakan
Många har nog svårt att få ihop stället och omständigheterna med ett seriöst våldtäktsförsök.

Det är en slänt ner mot vattnet med stora stenar längst ner. Det är att ta sig över ett räcke (inte svårt iofs) och cykelbanan är så att man ser och hör allt som pågår på den smala grässlänten. Cykelbanan är inte tom den tiden och det är ljust ute hela natten. Tänkt typ molnig dag. Lägg till att det är spikrakt så man ser på 500 m håll i bägge riktningarna.

Antingen är de fyra riktigt riktigt värdelösa i både planering och utförande eller så var inte uppsåtet ett seriöst våldtäktsförsök. Det senare kan ju dock vara precis lika skrämmande för offret som inte vet uppsåtet.

Eller så har det inte hänt. Vilket är möjligt men kanske inte det troligaste. Jag gissar på fyra ärthjärnor som dödat sin sista hjärncell med alkohol och sen i sällskap med tjejen får ett infall som slutar som det gör. Där tjejen blir livrädd och utsatt för nånting som killarna dagen efter inte kan förstå hur de kan stå anklagade för våldtäktsförsök. De skulle ju bara…

Jag får heller inte det hela att riktigt gå ihop. Var faktiskt på plats idag av en ren slump. MAX ligger alldeles i närheten. Vet inte öppettider men jag kan tänka mig att det borde funnits s.k bilburna ungdomar på parkeringen vid MAX och OK en helgnatt. Nog är det ett lite märkligt ställe att våga sig på ett överfall. Något har förmodligen hänt men försök till våldtäkt blir jag lite mer skeptisk till.

Ser nu att MAX har öppet till 04:00 på helgerna. Garanterat folk där som är på hemväg efter nattnöjen och som ska ha en hamburgare innan det är dags för nattinatti. Dessutom personal.
Senast redigerad av Konrad 2022-05-31 kl. 20:23.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in