Citat:
Ursprungligen postat av
HalvTomt-Glas
Falska anklagelser är vardagsmat i Sverige. Så det är inte alls konstigt att man då ifrågasätter hur en kvinna lyckas ta sig loss från 4 män. Hade du kunnat hålla borta 4 män som försöker våldta dig? 1v4 funkar inte även om man är en professionell kampsportare i de flesta fallen. Antingen så ljuger hon ihop hela historian, eller så har dom ''bara'' tafsat på henne och sen lämnat henne, eller så är det 4 benrangel som väger 40 kilo styck som hon då lyckats brotta sig loss ifrån.
Falska anklagelser händer, ja tyvärr. Men att utgå direkt från att det är det som har hänt i det här fallet tycker jag är svagt.
Att slippa loss från 8 händer förstår jag också att är nästintill omöjligt. Du antar dock direkt att dessa 4 män alla tog grepp om henne samtidigt och hade ett bra stadigt grepp och därefter försökte våldta henne.
Jag antar istället, EFTERSOM hon enligt egen utsago blev överfallen, att alla 4 inte nödvändigtvis fick något bra grepp om henne och istället kanske bara 2 av dem bara lyckades få grepp om hennes kläder före hon lyckades slita sig loss. Intentionerna vad de ville göra med henne var ändå väldig tydlig för henne. De ville knappast bara lek-brottas.
Se så olika man kan tänka?
Jag vet inte vad som har hänt i fallet men tills mera uppgifter kommer fram så vill jag inte kalla ett potentiellt offer för ett överfall av 4 äckliga män för en lögnare.