2022-05-30, 08:41
Medlem
Nu är artikeln bortplockad från lokalmedia. Nog luktar det en hund begraven här. Som vanligt en kvinna som ljuger om något så fruktansvärt. Tur inte någon/några oskyldiga killar blivit utpekade och fått sina liv förstörda.

Synd med kvinnor som beter sig såhär, tänk när de faktiskt händer en våldtäkt, ingen kommer tro henne då! Luleå kryllar tyvärr av sådana kvinnor som inte kan hålla sig till sanningen och förstör andras liv
Citera
2022-05-30, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det kan ha varit ett våldtäktsförsök eller så var det bara trakasserier som hon i sin panik uppfattade som våldtäktsförsök. Det hon upplevde behöver inte stämma med gärningsmännens avsikter. Eller också gör det det. Blir nog i vart fall svårt att bevisa att det var ett våldtäktsförsök om de nekar.

Så sjukt fake ngn som inte fått bensin eller ngt och påstår annat suck, mönstret ja det känns igen
Citera
2022-05-30, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laplandwomen
Nu är artikeln bortplockad från lokalmedia. Nog luktar det en hund begraven här. Som vanligt en kvinna som ljuger om något så fruktansvärt. Tur inte någon/några oskyldiga killar blivit utpekade och fått sina liv förstörda.

Synd med kvinnor som beter sig såhär, tänk när de faktiskt händer en våldtäkt, ingen kommer tro henne då! Luleå kryllar tyvärr av sådana kvinnor som inte kan hålla sig till sanningen och förstör andras liv

Vad pratar du om - Sluta ljug
Artiklar i båda lokaltidningar är visst kvar.

https://nsd.se/nyheter/lulea/artikel/flera-man-overfoll-ung-kvinna-/r9qmn7oj
https://kuriren.nu/nyheter/inrikes/brott/artikel/ung-kvinna-overfallen-av-flera-man-i-lulea/l6z1d3er
Citera
2022-05-30, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe
Vad pratar du om - Sluta ljug
Artiklar i båda lokaltidningar är visst kvar.

https://nsd.se/nyheter/lulea/artikel/flera-man-overfoll-ung-kvinna-/r9qmn7oj
https://kuriren.nu/nyheter/inrikes/brott/artikel/ung-kvinna-overfallen-av-flera-man-i-lulea/l6z1d3er

När jag skrollar i NSD så finns inte artikeln med, äldre artiklar finns men inte denna. Jag ljuger int, men om det skulle varit en lögn så är det mildare än att ljuga om våldtäkt.
Citera
2022-05-30, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laplandwomen
När jag skrollar i NSD så finns inte artikeln med, äldre artiklar finns men inte denna. Jag ljuger int, men om det skulle varit en lögn så är det mildare än att ljuga om våldtäkt.

Bullshit.
Du kan bokstavligen klicka på båda länkarna jag bifogade för att komma direkt till artiklarna.
Båda lokaltidningarna har artiklar ute och du snackar skit. Enda som ljuger är du
Citera
2022-05-30, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
https://www.gp.se/nyheter/sverige/ung-kvinna-överfallen-av-flera-män-i-luleå-1.73698555

Våra kära kulturberikare igen?

Inget signalement är också ett signalement
Citera
2022-05-30, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Babbar?

Har inte ett skit med det/dem att göra. Det var ett Key Town Meet med bilentusiaster i Luleå samma dag. Och dräggfulla volvoraggare och EPA traktorer hade efterfest och levde ett djävla liv på parkeringen precis intill där det hände.
Det här jippot:
https://youtu.be/Vk_Yx3H_NhE

Det var bland de white trash:en som det hände, och i och med det var den typen av MG så kan väl 98% av alla flashbackare sluta skriva här...
Citera
2022-05-30, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nej, jag menar att de hade lyckats. Fyra personer är det snudd på omöjligt att komma loss ifrån. Men, som sagt, vi får väl se om vi får reda på mer. Det är såklart möjligt att det är precis som hon säger, och då lär hon aldrig känna sig trygg igen

Den genomsnittliga babben är väl mindre än genomsnittliga svenska kvinnor? De är små goblins.. sen kanske de bara ville tafsa lite och inte gå all in.

Som kvinna borde man se på babbar som rovdjur.

Kan slå vad om att minst 2 av dessa gärningsmän är nära släkt med varandra. En familjehobby att gå våldta lite tillsammans i deras kultur.
Citera
2022-05-30, 12:24
Medlem
Fy fan för att bli överfallen. Det ska ingen behöva råka ut för.

Ni som kommenterar här i nedsättande ordalag är ni alla misogyner och bigotter, eller har ni bara otur när ni tänker?
Citera
2022-05-30, 13:07
Medlem
Spawnisens avatar
Trevligt att tankarna för vissa far direkt till att offrets skulle ljuga om överfallet. Säger ju ganska mycket om er. Vad är fel på er egentligen?
Man brukar ju säga att man inte ska skylla på MGM före man fått all fakta fram över fallet, men att skylla på offert före man vet vad som ens har hänt är tragiskt.

Varför antar ni att det här var en otroligt koreografisk och välplanerad attack? Dom betedde väl sig som djur som vanligt och såg väl en ensam kvinna komma gående emot dem. De försökte knuffa ner henne i ett dike och på samma gång riva bort hennes kläder men hon lyckades dra sig ur på samma gång som t.ex skjortan åkte av? Varför är inte det här ett scenario som dyker upp i era trånga huvuden?
Senast redigerad av Spawnisen 2022-05-30 kl. 13:26.
Citera
2022-05-30, 13:33
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spawnisen
Trevligt att tankarna för vissa far direkt till att offrets skulle ljuga om överfallet. Säger ju ganska mycket om er. Vad är fel på er egentligen?
Man brukar ju säga att man inte ska skylla på MGM före man fått all fakta fram över fallet, men att skylla på offert före man vet vad som ens har hänt är tragiskt.

Varför antar ni att det här var en otroligt koreografisk och välplanerad attack? Dom betedde väl sig som djur som vanligt och såg väl en ensam kvinna komma gående emot dem. Försökte knuffa ner henne i ett dike och på samma gång riva bort hennes kläder men hon lyckades dra sig ur på samma som t.ex skjortan åkte av?
Falska anklagelser är vardagsmat i Sverige. Så det är inte alls konstigt att man då ifrågasätter hur en kvinna lyckas ta sig loss från 4 män. Hade du kunnat hålla borta 4 män som försöker våldta dig? 1v4 funkar inte även om man är en professionell kampsportare i de flesta fallen. Antingen så ljuger hon ihop hela historian, eller så har dom ''bara'' tafsat på henne och sen lämnat henne, eller så är det 4 benrangel som väger 40 kilo styck som hon då lyckats brotta sig loss ifrån.
Citera
2022-05-30, 13:46
Medlem
Spawnisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTomt-Glas
Falska anklagelser är vardagsmat i Sverige. Så det är inte alls konstigt att man då ifrågasätter hur en kvinna lyckas ta sig loss från 4 män. Hade du kunnat hålla borta 4 män som försöker våldta dig? 1v4 funkar inte även om man är en professionell kampsportare i de flesta fallen. Antingen så ljuger hon ihop hela historian, eller så har dom ''bara'' tafsat på henne och sen lämnat henne, eller så är det 4 benrangel som väger 40 kilo styck som hon då lyckats brotta sig loss ifrån.

Falska anklagelser händer, ja tyvärr. Men att utgå direkt från att det är det som har hänt i det här fallet tycker jag är svagt.
Att slippa loss från 8 händer förstår jag också att är nästintill omöjligt. Du antar dock direkt att dessa 4 män alla tog grepp om henne samtidigt och hade ett bra stadigt grepp och därefter försökte våldta henne.

Jag antar istället, EFTERSOM hon enligt egen utsago blev överfallen, att alla 4 inte nödvändigtvis fick något bra grepp om henne och istället kanske bara 2 av dem bara lyckades få grepp om hennes kläder före hon lyckades slita sig loss. Intentionerna vad de ville göra med henne var ändå väldig tydlig för henne. De ville knappast bara lek-brottas.

Se så olika man kan tänka?

Jag vet inte vad som har hänt i fallet men tills mera uppgifter kommer fram så vill jag inte kalla ett potentiellt offer för ett överfall av 4 äckliga män för en lögnare.
Senast redigerad av Spawnisen 2022-05-30 kl. 13:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in