2022-05-30, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Så här såg den ukrainska offensiven (en andra våg) i Kherson igår ut, enligt rysk rapportering:

https://twitter.com/Levi_godman/status/1531183085995401216

Rysk rapportering? Ett anonymt twitter-konto utan någon direkt koppling till ryska myndigheter eller militär?

Citat:
Ukraina påstår något helt annat. Vem har rätt? Jag vet inte, men om man använder sin bakgrundskunskap i hur trovärdig respektive sidas propaganda är så ligger det ungefär på 90% trolighet att den ryska versionen stämmer.

Med tanke på att ryssarna ljuger om precis allt, så är det snarare 99% trolighet att det inte stämmer.

För övrigt är det stor humor att en självutnämnd nazist som du länkar till en person som heter Levi Goodman.
Citera
2022-05-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Dagarna före invasionen erkände Putin Donbas. I sitt invasionstal pratade han om att beskydda Donbass. Det är inte ett tillfälligt mål. Han har också sagt att han inte ska ockupera Ukraina (vad han då tycker är Ukraina. Så det är inte omöjligt att de backar hem till Donbass och Krim ifall de får för stora förluster.
Putin sa också att Ukraina skall avnazifieras och demilitariseras. Det kräver att man tar kontrollen över hela Ukraina. Så kriget kommer pågå tills Ukraina ger upp varpå ryssarna kommer gå igenom hela landet och avnazifiera och demilitarisera allt. Därefter kan kontrollen ges tillbaka till lokala- och ett nationellt styre. Kiev tror jag förblir Ukrainskt och områderna däromkring. Större delen av övriga landet kommer att välja att lämna, majoriteten till Ryssland eller självständighet, men även Ungern och Polen lär få landområden.
Citera
2022-05-30, 11:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Rysk rapportering? Ett anonymt twitter-konto utan någon direkt koppling till ryska myndigheter eller militär?
Han översätter info som kommer från ryska kanaler på Telegram. Jag har ofta sett det på andra håll innan jag ser det på hans konto, men länkar ofta dit eftersom det är twitter (som alla har) och engelska (som alla förstår).

Sen är jag inte "självutnämnd nazist". Jag har aldrig kallat mig själv nazist, och jag är inte nazist.
Citera
2022-05-30, 11:45
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Putin sa också att Ukraina skall avnazifieras och demilitariseras. Det kräver att man tar kontrollen över hela Ukraina. Så kriget kommer pågå tills Ukraina ger upp varpå ryssarna kommer gå igenom hela landet och avnazifiera och demilitarisera allt. Därefter kan kontrollen ges tillbaka till lokala- och ett nationellt styre. Kiev tror jag förblir Ukrainskt och områderna däromkring. Större delen av övriga landet kommer att välja att lämna, majoriteten till Ryssland eller självständighet, men även Ungern och Polen lär få landområden.

Det är deras önskemål ja, jag önskar mig en miljard, vilket är troligare att det händer än att Putin får som han vill…
Citera
2022-05-30, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krösus Sork
Riktigt oflyt att ryssarna alltid glömmer linsskyddet på när de har militära framgångar.
Dom kanske inte vill avslöja information om pågående strid.
Citera
2022-05-30, 11:47
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Du lever upp till ditt nick AverageRetarded....
Citera
2022-05-30, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Det är deras önskemål ja, jag önskar mig en miljard, vilket är troligare att det händer än att Putin får som han vill…
Önskemål har inget med saken att göra. Jag poängterade bara att om Ryssland skall uppnå sina mål måste dom ta hela Ukraina. Rubb och stubb.

Så all spekulation om att ryssarna inte planerar ta kontroll över hela landet är ren idioti.
Citera
2022-05-30, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Du lever upp till ditt nick AverageRetarded....
Ad hominem.
Citera
2022-05-30, 11:49
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:

Både denazifiering och demilitarisering är extremt ospecifika.
denazifiering:
Maxitolkning: Kontrollera Ukraina i 20 år och kontrollera utbildning, medier och all social organisation.
Minitolkning: Slå ihjäl Azov i Mariupol.

Demilitarisering:
Maxitolkning: Slå ihjäl hela ukrainska armén, sök efter vapen. (och det måste finnas någon politisk lösning så inte vapnen bara väller in igen från väst)
Minitolkning: Slå sönder kritisk militär infrastruktur, se till att där inte finns biolabs eller atomvapenprogram.
Citera
2022-05-30, 11:50
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Så här såg den ukrainska offensiven (en andra våg) i Kherson igår ut, enligt rysk rapportering:

https://twitter.com/Levi_godman/status/1531183085995401216

Ukraina påstår något helt annat. Vem har rätt? Jag vet inte, men om man använder sin bakgrundskunskap i hur trovärdig respektive sidas propaganda är så ligger det ungefär på 90% trolighet att den ryska versionen stämmer.
Så rysk propaganda är mer trovärdig? Hahahaha, jävla dumskalle.
Citera
2022-05-30, 11:52
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Dom kanske inte vill avslöja information om pågående strid.
Uppenbarligen går de ju ut med siffror och platsen torde vara ganska känd...

Som sagt, vad hände med Ormön? 4 helioptrar, 2 båtar, 2 flypland och 100+ soldater och än så länger inte en enda bild. Det är knappast en pågående strid längre
Citera
2022-05-30, 11:52
Avstängd
otellos avatar
Citat:
lmao, varför i helvete skulle Ukraina (som består av patrioter) lämna ifrån sig landet till internationellt avskydda ryssar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in