Citat:
Ursprungligen postat av
Riksbankschefen
Vad är problemet med Nord VPN i allmänhet och vad gör att den passar för visst/specifikt bruk men att de på listan är bättre lämpade ur annat avseende?
Om jag förstår dig rätt så frågar du om varför nordvpn inte nödvändigtvis hamnat på den listan som anger "top VPN's", och det främsta svaret generellt tror jag handlar om att man inte vågar ge lika bra insyn i deras upplägg för att få deras 'lovord' verifierade, (så som de andra gjort genom att bjuda in utomstående säkerhetsbyråer/grupper för att verifiera att allt hålls som de lovar)
Dvs NordVPN känns säkert men man har inte några riktiga verifierade utomstående säkerhetsgrupper som fått granska deras upplägg vilket anses i mångas ögon att det är ett starkt frågetecken.
redigering: De har gjort 2 granskningar för deras no-log policy såg jag nu. Så det är något bra iaf.
Sen kan andra ta upp händelsen i finland, men tycker att det är rätt löjligt argument om varför man inte skulle lita på nordvpn för anledningar jag redan nämnt i någon tidigare tråd.
Sen har man ju också argumentet för att de vill gärna veta vem som köper deras tjänst vilket i sig kanske inte är det roligaste ifall man vill vara anonym som köpare likaså... t.ex mullvad så kan du köpa med crypto och behöver inte ange mail eller dylikt. Med Nordvpn så är det många steg i processen som lämnar spår och efterfrågas för riktig information etc.
du kan kika
här vad den gör bra och mindre bra