2022-05-29, 23:56
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Dit andra fel:
du påstår att Esbjörn är dement på grund av ett dokument som Sture har skickat in,
är det ett intyg på att han är det? Nej det är en del av en konversation om nu det inte är en förfalskning, sen är det som du antar är överstruket möjligen en del av något som skulle vara det du vill att det ska stå.

Finns inget som ser äkta ut i hans inlaga texten lutar fel storlek på sidnr mm.
vilken ser mest äkta ut av dom två ?
Denna eller aktbilaga 23?
https://imgur.com/a/s3K8cCc

Det står att Esbjörn har en lindrig kognitiv störning, han har alltså lindriga problem med närminnet vilket är helt normalt för en person i hans ålder.

Att ha problem med närminnet är inte detsamma som att vara dement.
2022-05-30, 00:07
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nåååå, så många bevis du fått och så många fakta du förnekat t.o.m vad domstolen kommit fram till.
Nu jävlar är det din tur MaryBum att bevisa dina egna påståenden och fantasifoster, var är beviset som du säger dig ha fått på att Ebba Busch polisanmälts med namn och p.nr och vad som står i anmälan?
O vilka jävla försäkringsbolag anlitar ombud nr:1 att företräda dem i domstolar?

NÅÅÅ!
Nej har jag sagt. Du kan säga nå, hur många gånger du vill. Men du kan fråga trngw om han vet något. För anmälan hade det ärrendnummret han uppgav.
2022-05-30, 01:18
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nej har jag sagt. Du kan säga nå, hur många gånger du vill. Men du kan fråga trngw om han vet något. För anmälan hade det ärrendnummret han uppgav.

Nåååå, så underligt då att den anmälan inte innehåller vad du påstår, så upp till bevis!
2022-05-30, 05:11
Medlem
Citat:

trngw har berätta flera gånger.
Hen skriver att du och MisterSeven ljuger.

Bara tragiskt och patetisk av er att fortsätta ljuga. Ni borde skämmas
2022-05-30, 06:28
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nåååå, så underligt då att den anmälan inte innehåller vad du påstår, så upp till bevis!
snälla rara du, har du svårt att förstå vad nej betyder? Jag har inget behov av att bevisa något för dig.
2022-05-30, 06:38
Medlem
Citat:
snälla rara du, har du svårt att förstå vad nej betyder? Jag har inget behov av att bevisa något för dig.

Då erkänner du att du har blivit överbevisad. Igen.

Det finns ingen polisanmälan. trngw har bekräftat detta.
Det är bara en lögn skapat av MisterSeven och Merrybum samt en till.
2022-05-30, 08:21
Medlem
Citat:
Snälla rara du, kan du då sluta framföra dina lögner i tråden? Om du hävdar något utan bevis så är det inte värt mer än det som alltid kommer ut ur en Merrybum.

Att frekvent hänvisa till en påhittad polisanmälan mot Ebba Busch utan att kunna bevisa existensen av en sådan borde utgöra grund till en varning för falsk ryktesspridning enligt regel 0.09

Så även om du inte känner något behov av att behöva bevisa dina påståenden så finns det både skrivna och oskrivna regler om hur man bör uppföra sig i diskussionsforum. Att sprida lögner och förtal är inte acceptabelt.

Så om du har några belägg för ditt påstående om att det existerar en polisanmälan mot Ebba Busch gjord av Esbjörn Bolin där han anklagar henne för att ha monterat kameror och hänglås på fastigheten så ska du bevisa detta för att ha kvar någon som helst trovärdighet.
2022-05-30, 08:40
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Konstig tråd faktiskt, det händer ju för fan inte ett skit nytt, bara samma dravel från båda sidor

Man kan öppna valfria sidor i tråden och finna samma inlägg i princip....
2022-05-30, 08:49
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Har du har fått på dig foliehatten ?
varför sprider du info som du inte kan styrka eller på något sätt få ett diskussionsunderlag på?
2022-05-30, 08:51
Medlem
fnirps avatar
Det här är lite kul, Team A säger att de har bevis för att X hänt, Team B säger att de har bevis för att X inte har hänt. Om det bara var så enkelt, så handlar det om vems ord man tror på.

Om det vore så att Ebba verkligen var polisanmäld igen, så skulle inte journalisterna på Aftonbladet, Expressen och SVT hålla igen på krutet. De läser garanterat i tråden och vet vilket ärendenummer det är och ändå är det tvärtyst i media. Man kan beskylla Ebba för mycket, men makt över media har hon inte, så varför håller de tyst?

Är det för att:

a) Det finns en anmälan, men den är så verklighetsfrämmande att de inte publicerar den.
b) Det finns en anmälan, men de är rädda för att publicera något som är sant mot Ebba.
c) Det finns en anmälan, men polismannen som trngw var i kontakt med, orkade inte slå i registret och gav ett nekande svar och fortsatte käka munkar.
d) Det finns en anmälan, men den är så hemlig att de inte får yppa att den finns.
e) Det finns en fake-anmälan, som vissa i tråden har skapat och/eller gått på och därför kan den inte visas.
f) Det finns ingen anmälan.

Jag lutar kraftigt åt F.

Sedan kommer man till det vetenskapliga. Hur bevisar man att något som inte finns, inte finns? Påstår jag att jag sett en flygande struts, så är det omöjligt för någon att motbevisa mig.

I ett datasystem är det enklare att se "allt", men där beror resultatet på hur man söker. Men ser inte hur man kan missa en polisanmälan om man söker på Ebba Busch eller ärendenumret. Visst, man kan stava fel på Busch, men här handlar det om att det finns ett ärendenummer som både Team A och Team B är överens om.

Men ingen av oss kan slå i polisens databaser, utan är hänvisade till tjänstgörande polis välvillighet. Enda sättet att få reda på sanningen, är att vi alla ringer polisens växel. Det orkar jag dock inte göra, utan lutar mig tillbaka på skribenternas trovärdighet i övrigt.

Så, ni som sitter på anmälan, varför inte visa upp den? Här är chansen att faktiskt luta era påståenden mot någon slags fakta och inte bara känslor om vad som är etiskt och moraliskt korrekt.
2022-05-30, 10:00
Avslutad
Citat:
Hahaha, den var riktigt rolig, varför pumpar du tråden med falska rykten och påståenden, dag som natt?!
Det är enormt många och långa inlägg fyllda av rappakalja från dig och din allierade 6+1🤣🤣
2022-05-30, 10:36
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Visst så bor Inger Margareta Majkgård på pensionatet Odalgården men för Skatteverket så uppger hon att hon bor i en bostadsrätt på adressen S:t Persgatan 34 A lgh 1402, 753 29 i Uppsala.

I lägenheten i Uppsala så bor i verkligheten hennes dotter medan Margareta bor på Odalgården.

Det hela är ett upplägg för att hon skall slippa att betala förmånsskatt för bostad, möbler, el, värme, Internet mm som vi vanliga dödliga lägger en stor del av vår lön på.

Givetvis så skulle hon betala inkomstskatt plus att företaget skulle ha betalat arbetsgivaravgifter men det gör hon inte. Margareta har ju redan visat att hon står över lagen så vem är förvånad?

Hur många tror föresten att Margareta köper falukorv för egna pengar när hon har en restaurang till sitt förfogande där de lätt slinker undan lite oxfilé. 🤔

Det är uppenbart att Majkgård blåser samhället på en massa pengar som hade kunnat gå till vård av barn och gamla.

Odalgården annonserar om adventsfika på sin hemsida, är det pga någon lindring kognitiv störning som hon har glömt att uppdatera hemsidan? Borde hon inte få en förvaltare?

https://odalgarden.se/hander-nu/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in