Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Varför tror du det? Han kanske ville köra en pump and dump men det gick inte vägen. Eller så kanske han är dum i huvudet och tror på bitcoin. Eller så tänkte han köra någon annan fuling. Det finns många alternativ.
Du får komma ihåg att det är någon promille av hans förmögenhet som är investerad i bitcoin, inga stora pengar. Typ som om jag köpte en trisslott ungefär.
Citat:
Ursprungligen postat av
Papper1512
En trisslott kostar 30kr. Om du är god för 30 KSEK är en trisslott en promille av din förmögenhet. Du är alltså god för 30 KSEK. Varför ska vi lyssna på dig, kebabsvarvarn?
Citat:
Ursprungligen postat av
kebabmedpommes
Nu verkar ni spåra ur totalt. Din kompis hittade ju bara på att jag skulle vara god för 30k.
Sedan är det ju ni som hela tiden har sagt att Musk inte har sålt sina bitcoin, inte jag. Han äger ju dem via Tesla och inte personligen, eller hur?
Och är det inte konstigt att ett bilföretag har ett börsvärde mångdubbelt sina konkurrenter men tjänade mer pengar på att köpa bitcoin förra året än på att sälja bilar? Om det påståendet nu stämmer, det var ju någon av er genier som hävdade det, inte jag.
Väldigt surrealistisk diskussion nu alltså

Okej svarvarn. Det var du som hävdade att din förmögenhet är värd 1000 trisslotter, inte jag.
Musk har inte sålt sina btc, varken de Tesla äger, de han själv äger och de SpaceX äger. Ja, alla tre äger btc. Hade du lyft huvudet från kebabsvarven så hade du upptäckt detta själv. Varit många artiklar i ämnet som du helt verkar ha missat. Vad mer kan du ha missat?
Att du tycker något är ”konstigt” betyder inte att det är så eller att det inte är sant. Tesla investerade i btc och priset steg rejält. Det är klart det genererar en stor vinst. Samtidigt har de gått back på samma investering under detta året. Oavsett så är både vinst och förlust orealiserad så det är inte jätteintressant.
Few… Tar på krafterna att lära ut dagiskunskaper till en kebabsvarvare som är god för 30 KSEK. Säg inte upp dig från svarven.