2022-05-14, 14:53
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför skulle inte det gå? det är ju bara att ringa runt till alla som lämnat röster i en valfri box och fråga om de röstade? Om tio pers säger att de inte alls röstade i valet, samt D'Souza och co har identifierat (som de påstår= en mula som lagt tio röster i den lådan så är det ju case closed.

Men givetvis gjordes inga sådana försök - i alla fall inga lyckade, och exakt 0 redovisade fuskröster presenteras i filmen.

Källa på det?

under tiden du försöker slingra dig från detta kan du få denna källa:

I Fulton County säger de i filmen att mulor stoppade 92,670 olagliga röster i drop boxes.
According to an analysis of the scanned transfer forms and a spreadsheet from Fulton elections, nearly 79,000 ballots were deposited in the county's 38 drop boxes — or more than half of mail-in ballots cast in the election.
https://www.gpb.org/news/2021/06/17/fact-check-fulton-county-not-missing-ballots-or-hundreds-of-drop-box-custody-forms

Så hur kunde det vara fler olagliga röster än det totala abhtalet lagliga OCH olagliga röster??

Nej, det förekommer inte bevis för en enda olaglig röst i filmen. inte heller för en enda olaglig mula..

Nej, men om du tittar så har de även munskydd - du kanske missade det men det var precis under värsta Covid-perioden..

Geotracking funkar fint - med de metoder som används i filmen sägs man kunna avgöra med en exakthet på cirka 30 meter när var personen befunnit sig - så det räcker gott med att vara på andra sidan gatan... exaktheten har jag dock ingen källa på, men att man skulle kunna avgöra på metern när att någon stått vid en röstlåda tror jag alla kan hålla med om att det är uteslutet.

Till att börja med din jävla Shermerkopia....jag skiter fullständigt i om det är döda hundar eller döda kärringar som har röstat eller vad som har hänt i Fulton County. Jag har aldrig påstått att den där filmen har alla fakta på plats eller har bevis för några röster eller vem. Ska jag behöva säga det ännu en gång till också?
Jag tycker dock att filmen visar tydligt att det en större valfuskop pga geotrackingen och korslänkning till film och tid och där har du ju absolut ingenting att komma med. Absolut helt jävla noll har du levererat hittils förutom chaufförer i diverse branscher och valarbetare som jobbar mitt i nätterna.
Att handskarna åker på när de kommer till boxarna är alltså pandemin och inte att tidigare fuskare åkte dit och sen börjar man se det på filmerna som jag lutar åt....ja ja whatever floats your boat.
Vem på metabunk försöker lura i dig att en telefons precision på 30m skulle vara jätteväsentligt när man rör sig till 27 st boxar över 6 countys? Då har man inte begripit geotracking i det här sammanhanget iaf. Angående boxantal så fanns det privat finansierade boxar enligt true the vote....skulle de vara listade allihop menar du?
Senast redigerad av withnonam3 2022-05-14 kl. 15:09.
Citera
2022-05-14, 15:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Till att börja med din jävla Shermerkopia....jag skiter fullständigt i om det är döda hundar eller döda kärringar som har röstat eller vad som har hänt i Fulton County. Jag har aldrig påstått att den där filmen har alla fakta på plats eller har bevis för några röster eller vem. Ska jag behöva säga det ännu en gång till också?
Jag tycker dock att filmen visar tydligt att det en större valfuskop pga geotrackingen och korslänkning till film och tid och där har du ju absolut ingenting att komma med. Absolut helt jävla noll har du levererat hittils förutom chaufförer i diverse branscher och valarbetare som jobbar mitt i nätterna.
OM detta vore sant så borde man rimligen kunna synka de påstådda tiotusentals timmar filnövervakning man säger sig ha samlat in och sett med geotrackingen och visa hur mulor röstat på flera platser.
Inte ens en enda påstådd mula som röstar på mer än en plats har man fått fram i filmen…

Citat:
Att handskarna åker på när de kommer till boxarna är alltså pandemin och inte att tidigare fuskare åkte dit och sen börjar man se det på filmerna som jag lutar åt....ja ja whatever floats your boat.
Ja de behövs ju knappast i den egna bilen om du tänker efter…

Citat:
Vem på metabunk försöker lura i dig att en telefons precision på 30m skulle vara jätteväsentligt när man rör sig till 27 st boxar över 6 countys? Då har man inte begripit geotracking i det här sammanhanget iaf.
Ingen - jag har inte varit inne på metabunk på flera månader och vet inte om de avhandlar den här filmen, men nu när du säger det så kanske man borde kolla om de hittat något kul.

Citat:
Angående boxantal så fanns det privat finansierade boxar enligt true the vote....skulle de vara listade allihop menar du?
Hur många boxar extr var detta och var har du källan för det påståendet? Menar du på allvar att privatpersoner kunde ställa ut/bekosta egna boxar och samla in röster?? Vem garanterar säkerheten för dessa??
Sen spelar det ju egentligen ingen roll eftersom de även ljuger om antalet inlämnade röster i filmen - men det undviker du ju nogsamt att bemöta.

Du verkar inte förstå att det bara är röstberättigade som kan lämna en röst - och de kan lämna en röst vardera.. Om någon skulle få för sig att lämna - säg 100,000 falska röster så måste de alltså ta dessa från 100,000 riktiga människor som då INTE kommer kunna rösta.. det skulle märkas rätt snabbt men inte den minsta indikation på att detta har skett har framkommit.

Förstår du nu hur korkad filmen är?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-05-14 kl. 15:19.
Citera
2022-05-14, 15:52
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Vem på metabunk försöker lura i dig att en telefons precision på 30m skulle vara jätteväsentligt när man rör sig till 27 st boxar över 6 countys? Då har man inte begripit geotracking i det här sammanhanget iaf. Angående boxantal så fanns det privat finansierade boxar enligt true the vote....skulle de vara listade allihop menar du?

Så för att sammanfatta: Du vet att filmen ljuger, och att alla fakta i den som går att kontrollera är felaktiga, men den bevisar valfusk ändå.

Låter övertygande!
Citera
2022-05-14, 16:42
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
OM detta vore sant så borde man rimligen kunna synka de påstådda tiotusentals timmar filnövervakning man säger sig ha samlat in och sett med geotrackingen och visa hur mulor röstat på flera platser.
Inte ens en enda påstådd mula som röstar på mer än en plats har man fått fram i filmen…

Ja de behövs ju knappast i den egna bilen om du tänker efter…

Ingen - jag har inte varit inne på metabunk på flera månader och vet inte om de avhandlar den här filmen, men nu när du säger det så kanske man borde kolla om de hittat något kul.

Hur många boxar extr var detta och var har du källan för det påståendet? Menar du på allvar att privatpersoner kunde ställa ut/bekosta egna boxar och samla in röster?? Vem garanterar säkerheten för dessa??
Sen spelar det ju egentligen ingen roll eftersom de även ljuger om antalet inlämnade röster i filmen - men det undviker du ju nogsamt att bemöta.

Du verkar inte förstå att det bara är röstberättigade som kan lämna en röst - och de kan lämna en röst vardera.. Om någon skulle få för sig att lämna - säg 100,000 falska röster så måste de alltså ta dessa från 100,000 riktiga människor som då INTE kommer kunna rösta.. det skulle märkas rätt snabbt men inte den minsta indikation på att detta har skett har framkommit.

Förstår du nu hur korkad filmen är?

Jag ser ingen anledning att bemöta sånt jag inte är insatt i eller har tagit ställning till. Mitt intresse för detta ämne är begränsat och isen är ganska tunn. Angåënde rösträkningarna så har väl trumpsupportar inte gjort annat än att gapa om att det fifflats vid själva räkningen också och att folk har blivit utslängda från vallokaler och bråk/hot osv. Att demokraterna manipulerat kontrollräkning och röster. Det är då vad jag sett från det hållet i diverse videos en tid efter valet och även bilar som dyker upp och bara hämtar alla röster i en box och vägrar ID:a sig när någon frågat. Orkar jag bry mig? Nej.
Jag har aldrig ens förstått det här med Q och ja det har kommit en väldig massa fantasier från Trump supportrar som tror att han är en vit riddare på häst som ska rädda världen. Han gjorde dock ett bättre jobb än nuvarande IMO.
En intervju med truethevote utan d´souza.
Citera
2022-05-14, 16:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag ser ingen anledning att bemöta sånt jag inte är insatt i eller har tagit ställning till.
Så varför skriver du så envist i tråden om du inte är insatt? Visst - alla är förstås välkomna att skriva men om du ska påstå att filmen visar på valfusk så bör du ju ha belägg för dina påståenden…

Citat:
Mitt intresse för detta ämne är begränsat och isen är ganska tunn. Angåënde rösträkningarna så har väl trumpsupportar inte gjort annat än att gapa om att det fifflats vid själva räkningen också och att folk har blivit utslängda från vallokaler och bråk/hot osv. Att demokraterna manipulerat kontrollräkning och röster. Det är då vad jag sett från det hållet i diverse videos en tid efter valet och även bilar som dyker upp och bara hämtar alla röster i en box och vägrar ID:a sig när någon frågat. Orkar jag bry mig? Nej.
Jag har aldrig ens förstått det här med Q och ja det har kommit en väldig massa fantasier från Trump supportrar som tror att han är en vit riddare på häst som ska rädda världen. Han gjorde dock ett bättre jobb än nuvarande IMO.
En intervju med truethevote utan d´souza.
Båda må vara usla (Trump och Biden) men det legitimerar ju inte påståenden om valfusk…
Citera
2022-05-14, 16:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Till att börja med din jävla Shermerkopia...

Förresten - tack för tipset, jag hade aldrig hört talas om Michael Shermer tidigare - men där finns säkert mycket att hämta!
Citera
2022-05-14, 17:00
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateShipII
Så för att sammanfatta: Du vet att filmen ljuger, och att alla fakta i den som går att kontrollera är felaktiga, men den bevisar valfusk ändå.

Låter övertygande!

Jag vet att de som slängt ner ballots i boxarna har följts med geotracking och vad det ser ut som när man filtreras ut pga vistelser till +10 sådana. Monkeybusiness
Citera
2022-05-14, 17:02
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Så varför skriver du så envist i tråden om du inte är insatt? Visst - alla är förstås välkomna att skriva men om du ska påstå att filmen visar på valfusk så bör du ju ha belägg för dina påståenden…

Båda må vara usla (Trump och Biden) men det legitimerar ju inte påståenden om valfusk…

Det är ju du som driver mig att svara på samma saker...därav ditt nya namn. Som att du inte vet vem Michael Shermer är? Nej där har du absolut ingenting att hämta

EDIT:
Citat:

Varför är man ens i ett forum för konspirationsteorier om man aldrig deltar i teorierna på annat sätt än att kasta in PK åsikter?
Belägg för mina åsikter hämtar jag ju från filmen och geotrackingen.
Senast redigerad av withnonam3 2022-05-14 kl. 17:12.
Citera
2022-05-14, 17:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är ju du som driver mig att svara på samma saker...därav ditt nya namn. Som att du inte vet vem Michael Shermer är?
Va? Är det jag som driver dig? Du är fri att lämna tråden och mina frågor lika obesvarade som de varit hela tiden om du vill.

Och vad menar du med ”mitt nya namn”?
Och nej, jag hade ingen aning om vem Michael Shermer är förrän du nu tog upp hans namn och jag googlade.
Citera
2022-05-14, 17:22
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:
Jag vet att de som slängt ner ballots i boxarna har följts med geotracking och vad det ser ut som när man filtreras ut pga vistelser till +10 sådana. Monkeybusiness

Och det vet du hur? För att någon påstår det i en film där allting annat är lögner eller överdrifter?
Citera
2022-05-29, 23:04
Medlem
Till alla i denna tråd

Valfusk i USA är väldokumenterat i många (de flesta?) val sedan åtminstone 1960-talet, det enda som ältas är omfattningen och huruvida det har påverkat utgången.

Oftast har det varit lokala företeelser där t.ex. republikanerna systematiskt sett till att svarta väljare i sydstater inte har kunnat rösta, eller demokraterna i städer som Detroit och Chicago som på olika sätt vägt upp delstatsrösterna med "urbana" röster.

2020-valet är speciellt så till vida att här har vi nu ett exempel på fusk på en sådan nivå så att det är påvisbart statistiskt, och till demokraternas fördel. Tyvärr så är inte detta användbart i rätten om man skulle vilja driva det där, och heller inte enstaka fall av påvisbart valfusk (som t.ex. 2000 Mules) eftersom domstolar inte kan (eller vill) fälla domar om valutgångar.

Den enda vägen för republikanerna i denna situation är att gå vägen via media och skapa en nationell debatt kring valsystemet som gör det möjligt att förskjuta ett nationellt val till demokraternas fördel genom att fuska i en handfull folkrika valkretsar, och därigenom kanske få till stånd en förändring.

För den intresserade så går fusket till så att i vissa valkretsar så låter man röstlängden växa obegränsat (kolla upp ERIC-systemet) och sedan skickas det ut valsedlar för post-röstning till alla dessa väljare (som inte finns i verkligheten). Sedan samlas de utskickade valsedlarna upp av aktivister hos olika organisationer mer eller mindre knutna till DNC som sedan (vid behov) fyller i dessa med rätt val, för att sedan leverera valsedlarna till postlådorna.

Oftast räcker detta till för att säkerställa utfallet i olika val, men av allt att döma så räckte detta inte till 2020, utan man var tvungen att ta till olika typer av "plan B" för att lyckas i dessa olika valkretsar.

2000 Mules berättar endast en del av historien.
Citera
2022-05-30, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eponymos
Till alla i denna tråd

Valfusk i USA är väldokumenterat i många (de flesta?) val sedan åtminstone 1960-talet, det enda som ältas är omfattningen och huruvida det har påverkat utgången.

Oftast har det varit lokala företeelser där t.ex. republikanerna systematiskt sett till att svarta väljare i sydstater inte har kunnat rösta, eller demokraterna i städer som Detroit och Chicago som på olika sätt vägt upp delstatsrösterna med "urbana" röster.

2020-valet är speciellt så till vida att här har vi nu ett exempel på fusk på en sådan nivå så att det är påvisbart statistiskt, och till demokraternas fördel. Tyvärr så är inte detta användbart i rätten om man skulle vilja driva det där, och heller inte enstaka fall av påvisbart valfusk (som t.ex. 2000 Mules) eftersom domstolar inte kan (eller vill) fälla domar om valutgångar.

Den enda vägen för republikanerna i denna situation är att gå vägen via media och skapa en nationell debatt kring valsystemet som gör det möjligt att förskjuta ett nationellt val till demokraternas fördel genom att fuska i en handfull folkrika valkretsar, och därigenom kanske få till stånd en förändring.

För den intresserade så går fusket till så att i vissa valkretsar så låter man röstlängden växa obegränsat (kolla upp ERIC-systemet) och sedan skickas det ut valsedlar för post-röstning till alla dessa väljare (som inte finns i verkligheten). Sedan samlas de utskickade valsedlarna upp av aktivister hos olika organisationer mer eller mindre knutna till DNC som sedan (vid behov) fyller i dessa med rätt val, för att sedan leverera valsedlarna till postlådorna.

Oftast räcker detta till för att säkerställa utfallet i olika val, men av allt att döma så räckte detta inte till 2020, utan man var tvungen att ta till olika typer av "plan B" för att lyckas i dessa olika valkretsar.

2000 Mules berättar endast en del av historien.

Det första du tar upp, låter som gerrymandering.
Och det har republikanerna varit experter på. Och är det fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in