2022-05-29, 17:35
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
och söker slakta dess befolkning?

Vad menar du tyder på det? Putin hade kunnat totalförstöra, bomba sönder och samma hela Kiev och många andra städer om han velat. Men hittills har han inte gjort något som ens kommer i närheten av vad USA och NATO gjorde mot Irak, Libyen och Afghanistan.
Citera
2022-05-29, 17:35
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Problemet med Hitler var inte att han tog territorium. Det var att han aldrig nöjde sig.

Därför tror jag på en "hit men inte längre"-lösning med Putin. En bra lösning vore DPR/LPR avträds av Ukraina men får aldrig (eller en 50-års tidsgräns) förenas med Ryssland eller Ukraina och ska genomföra fria val. På så vis undviker man "Hitler-problematiken" med att Ryssland får mer territorium. Samt att göra det tydligt för Putin att han ska hålla tassarna borta från t ex Baltikum. Parallellt låta bli provokationer; se till att Finland inte kommer med i NATO, se till att de ryska minoriteterna behandlas väl i baltikum, osv.

Framför allt menar jag att man ska leta efter konstruktiva lösningar istället för "UKRAINA BORDE INTE EXISTERA" vs. "SPARKA UT RYSSLAND".
Tog territorium men nöjde sig aldrig säger du...
Hmm, vem påminner det om?
Putin kanske?
Citera
2022-05-29, 17:36
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Så det du säger är att Ukraina och dess befolkning får chansa och lägger sedan till att blir det fel så får jag ändra min kalkyl 2023? 😀

Sen tog du bort halva mitt svar där jag skrev att jag är inte beredd att chansa vad de gäller min fru och dotter?

Skulle du vara beredd att chansa på hur dina kvinnliga släktingar kommer bli behandlade av ryssen? Kan du inte svara på det?

När du tar beslut måste du alltid "chansa", som du kallar det. Om du fortsätter kriga, är det också en chanstagning på att det fungerar, eller hur? Fortsatt krig är att lägga ett antal unga män (primärt) på spelbordet, och hoppas på att de resulterar i någon slags vinst, eller att man skyddar befolkningen.

Ditt exempel med kvinnliga släktingar är inte svårt att svara på. Man är ju tyvärr tvungen att bedöma risken för att de får armarna bortsprängda eller att de dör, vs. risken att bli våldtagna. Jag bedömer att riskerna är lägre vid en fred för denna kvinnliga släkting.
Citera
2022-05-29, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Vad menar du tyder på det? Putin hade kunnat totalförstöra, bomba sönder och samma hela Kiev och många andra städer om han velat. Men hittills har han inte gjort något som ens kommer i närheten av vad USA och NATO gjorde mot Irak, Libyen och Afghanistan.

Ja kamrat! Din herre och härskare putain mördar bara "lite granna" i Ukraina! Och dessutom finns det sådana som mördat mer!

Detta legitimerar givetvis att den psykotiske dvärgen i kreml inlett anfallskrig mot Ukraina och söker slakta (en del) av dess befolkning...
Citera
2022-05-29, 17:41
Avstängd
smaug20017s avatar
Ryska mongolnegrer mot en ukrainsk försvarare i ett skyttevärn. Vilken hjälte!
Citat:
The video shows close combat in the trench. The enemy drone helping to the russian teame, the alone Ukrainian soldier resists them. Twice he succeeds in throwing back the enemy grenades and delaying the enemy advance.
https://twitter.com/TheDeadDistrict/status/1530933781212942336

Död åt Pissland
Död till alla Pissländare
Död till alla som stödjer dem
Citera
2022-05-29, 17:41
Medlem
Citat:
Ja, eller NATO. Som utvidgar och utvidgar. Man kan alltid hitta likheter om man vill.

Försvarsalliansen NATO inget behov av att "utvidga". Många länder VILL bli medlemmar i Försvarsalliansen NATO för att skydda sig från aggression. Försvarsorganisationen har inget behov av att tvinga någon att bli medlem. Detta i stark kontrast till putain, vars "organisation" (ryssland) inga länder (i den civiliserade världen) vill "bli medlemmar i"...

Varför tror du Ukraina vill bli medlem i försvarsalliansen NATO? Varför tror du att Sverige och Finland vill bli medlemmar i försvarsalliansen NATO? Vad tror du var anledningen till att Tjeckien, Ungern, Polen, Bulgarien, Estland, Lettland, Litauen, Rumänien, Slovakien och Slovenien gick med i försvarsalliansen NATO? Kan det ha något att göra med att dom INTE vill bli invaderade, och ockuperade, av ryssland (igen)?
Citera
2022-05-29, 17:50
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Detta legitimerar givetvis att den psykotiske dvärgen i kreml inlett anfallskrig mot Ukraina och söker slakta (en del) av dess befolkning...

Ryssland slåss tillsammans med Luhansks och Donetsks egna arméer i öst för att befria deras befolkningar från Ukrainas galna nazistkrigare. Jo, Putin gillar nog att slakta ukrainska nazistsoldater. Om det nu är dom du menar med "befolkning".
Citera
2022-05-29, 17:51
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazarevich

FN-stadgan ger en stat rätt att avmilitarisera och avnazifiera en annan stat om dessa företeelser innebär ett hot mot den stat som försvarar sig. Det var detta som USSR gjorde i slutet av ww2. Röda Armén stannade ju inte vid sina gränser, utan fortsatte framåt och befriade Europa från nazismen.
...
Här blir man ju mycket intresserad av vilken FN-stadga som översatts till ryska och som Kreml skickat ut som del av sin propaganda. Berätta för forumet var det står om rätten att ”avmilitarisera och avnazifiera en annan stat”.

Det är propaganda-formuleringar av detta slag som gör att allt fler idag undrar om inte Churchill hade rätt 1945, eller om kanske de där Lend Lease-miljarderna 1941-1945 skulle kunnat använts bättre.
Citera
2022-05-29, 17:52
Medlem
baggebo1s avatar
En ukrainsk soldat berättar hur det gick till när hans grupp mördade en rysk krigsfånge. Engelsk text:

https://twitter.com/Youblacksoul/status/1530938608017891329
Citera
2022-05-29, 17:53
Medlem
Citat:
Ryssland slåss tillsammans med Luhansks och Donetsks egna arméer i öst för att befria deras befolkningar från Ukrainas galna nazistkrigare. Jo, Putin gillar nog att slakta ukrainska nazistsoldater. Om det nu är dom du menar med "befolkning".

Om nu "nazister" är problemet så undrar jag varför den psykotiske dvärgen i kreml INTE har "avnazifierat" wagner gruppen? wagner gruppens führer, dmitry utkin, tillika bästa kompis med den psykotiske dvärgen i kreml, synes ju vara "nazist", eller hur?
https://informnapalm.org/en/neo-nazi-ideology-amongst-russian-mercenaries/

Är nazisterna i wagner gruppen "bra" nazister då de understödjer den psykotiske dvärgen i kreml?
Citera
2022-05-29, 17:55
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Österrike, Sudeterna och den tyska minoriteten i Polen ville också vara med i nazi-tyskland.

Vad har det med NATO att göra?

Du jämför alltså NATO med Nazi tyskland? Det får du ju så klart göra men man undrar ju om ditt mentala mående?

En fråga till. varför tror du Sverige efter alla dessa år av neutralitet helt plötsligt vill gå med i NATO?
Citera
2022-05-29, 17:56
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Hur menar du då? En uppriktig förfrågan, jag kanske har missat något.

Hoppas jag inte att dom gör. Jag tycker att alla ska hålla fred och vara vänner. Men USA gillar att sabotera för allt och alla. Så det fungerar nog inte så bra.

Alltså ditt USA hat är ju komiskt. Frågan är ju vad du ska göra åt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in