2022-05-29, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Og om det er slik, ja da er det av største viktighet at politiet klarer å finne bevis for at det er dette som har skjedd. Tror politiet gjør alt i deres makt for å løse saken, og at rett person blir dømt.

Ja, slik er det. For mange er denne saken selvfølgelig en spennende kriminalsak. Men for alle som kjente Anne, og var glad i henne, er det en stor tragedie. Vissheten om hva som har skjedd, er helt nødvendig for å kunne gå videre i livet. Uansett hva som er sannheten, er den bedre enn uvissheten.
Citera
2022-05-29, 16:21
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det tror jeg også. Tunga rett i munnen hos politiet, litt våge tenke utenfor boksen og agere på det så kan dette gå veien.

Citat:
Jeg tror man gjør lurt i å alltid tenke at bak hvert ord/hele setning han slipper ut så er det en klar hensikt med det.

helt klart har polisen gått igenom intervjuer med TH för att jämföra saker där med fakta...
och oxo gick igenom alla förhör och samtal/mail för att se hur han pratar och inte, därför lite misstänksam att han var tvungen. ha hjälp med att skriva mejl till polisen när han enligt egen uttalande kan läsa mejl utan hjälp...
Senast redigerad av Notteliten 2022-05-29 kl. 16:24.
Citera
2022-05-29, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
helt klart har polisen gått igenom intervjuer med TH för att jämföra saker där med fakta...
och oxo gick igenom alla förhör och samtal/mail för att se hur han pratar och inte, därför lite misstänksam att han var tvungen. ha hjälp med att skriva mejl till polisen när han enligt egen utsago kan läsa mejl utan hjälp...

Igjen, en klar hensikt. Det finnnes et løsepengekravbrev og mailer i dette scenarioet. De kan selvfølgelig ikke han ha stått bak. Hjelpesløs som han er bak et tastatur.
Citera
2022-05-29, 16:27
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Igjen, en klar hensikt. Det finnnes et løsepengekravbrev og mailer i dette scenarioet. De kan selvfølgelig ikke han ha stått bak. Hjelpesløs som han er bak et tastatur.

ja visst är det så, men han är inte nödvändigtvis bra på att ljuga, han tänker nog bättre om sig själv än vad är fakta där också...
Citera
2022-05-29, 16:38
Medlem
Citat:
Jeg snakker om åpen dør som i på vid gap holdt åpen med et bakhon. TH snakket vel om åpen dør som da ikke i låst? Bakhonet har han sagt, om jeg ikke husker feil, at var plassert sånn diagonalt foran døra.

Bakhonet kan ha blitt brukt til å sperre döra. Hvis det tilfeldigvis blåser, kan et bakhon hjelpe å holde døren åpen. Og da kanskje et bakhon hadde fungert bedre.
Citera
2022-05-29, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Journal9
Ja, slik er det. For mange er denne saken selvfølgelig en spennende kriminalsak. Men for alle som kjente Anne, og var glad i henne, er det en stor tragedie. Vissheten om hva som har skjedd, er helt nødvendig for å kunne gå videre i livet. Uansett hva som er sannheten, er den bedre enn uvissheten.

Viktig det du påpeker her og hvem saken dreier seg om. Uvissheten er vond å bære. Derfor er det så viktig at alle som kjente AE forteller det de vet, selv om det kan være vanskelig. Både det man kanskje anser som mindre detaljer, til det man vet ikke er bra men burde bli fortalt.

Etterforskning går fremover og det er gjort flere funn. Politiet sitter på mye nå. Saken kan nærme seg en løsning slik at alle vil få svar.
Citera
2022-05-29, 16:50
Medlem
Citat:
Hva tror vi da medhjelper/e er motivert av?

Hvis vi tror at TH er hovedansvarlig for drapet/kidnappingen, er det helt usannsynlig at han har lagt sin videre skjebne i hendene på hvem som helst. Han kan helt sikkert ha skaffet nødvendig kunnskap fra en eller annen kryptogutt, men det stoppet nok der. De siste stegene er det kanskje bare to som kjenner. Økonomisk motiv - tvilsomt, i så fall bare som en bivirkning.
Citera
2022-05-29, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Kan det være for å rette søkelyset mot narkotikamiljøet? Er Munkegata 2 et kjent hjørne, eller kanskje Munkeparken kjent for narkotikavirksomhet?

Kanskje noen av sim-kortene som er etterlyst er brukt til slik virksomhet?

I bildet av den angivelige e- posten som skulle være « bevis» for at OHG hadde vært avsender for å leie lokalet som ble brukt til lagring av narkotika, står også hans fødselsnummer, så den som har opprettet nettstedet må kjenne til ham.

Jeg tror dette er villedning og at noen har det litt gøy på gutterommet nå, men jeg forstår ikke hvorfor noen gidder å opprette et domene, lage en nettside med egenproduserte bilder og en oppdiktet historie om OHG som enten ID- offer eller superkriminell, kun for å spøke litt med noen brukere på et nettforum.
Citera
2022-05-29, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Bakhonet kan ha blitt brukt til å sperre döra. Hvis det tilfeldigvis blåser, kan et bakhon hjelpe å holde døren åpen. Og da kanskje et bakhon hadde fungert bedre.

Jeg tror det er viktig å se sammenhenger og ikke ha fokus på kun enkeltelementer. Hva møter deg etter THs fortelling om bakhonet, når du går videre inn i gangen i boligen osv. Er man god på å lese åstedet som en helhet, så vil man kunne gjøre seg opp en mening om hva hensikten med enkeltelementene har vært hos den som utførte dette drapet. Og her hjelper TH faktisk ivrig til med sine villedninger og veiledninger slik jeg ser det.
Citera
2022-05-29, 16:59
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
I bildet av den angivelige e- posten som skulle være « bevis» for at OHG hadde vært avsender for å leie lokalet som ble brukt til lagring av narkotika, står også hans fødselsnummer, så den som har opprettet nettstedet må kjenne til ham.

Jeg tror dette er villedning og at noen har det litt gøy på gutterommet nå, men jeg forstår ikke hvorfor noen gidder å opprette et domene, lage en nettside med egenproduserte bilder og en oppdiktet historie om OHG som enten ID- offer eller superkriminell, kun for å spøke litt med noen brukere på et nettforum.

ingen överraskning i denna tråden det här , men hans personnummer kan dem ha fått genom att köpa hans pass ...
Citera
2022-05-29, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa

Det er jo ganske alvorlige beskyldninger mot OHG som blir lagt ut på nett, det kommer garantert til å bli etterforsket.
Citera
2022-05-29, 17:03
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er jo ganske alvorlige beskyldninger mot OHG som blir lagt ut på nett, det kommer garantert til å bli etterforsket.

ja och visst ska det utredas också, det är inte bara ett försök att inkriminera OHG utan också ett försök att vilseleda i ett allvarligt brottmål eller två...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in