2022-05-29, 14:30
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Ganska hyfsat här inne idag åndå får man säga.

Liverpool gör en bra säsong som man varit nöjd med för 9-10 månader sedan. Så här lät det från många: Tunn trupp, spelare på nedgång, spelarna är för dåliga och inga värvningar (slösa pengar!). Chelsea och City slåss om titeln medan United kan utmana. De kom trots allt 2:a och har spenderat. Dessutom har Salah ännu inte skrivit på nytt kontrakt vilket oroar. Hur ska det gå under Afrikanska mästerskapen?! Salah visar att han är värd ett guldkontrakt och han är möjligtvis världens bästa spelare under hösten. Dock tappar man avstånd till City. Under säsongens gång ändras saker och ting. Diaz kommer in och gör snabbt avtryck , Salah tappar visserligen form men laget vinner och tar in poäng på City och ett tag pratas det om en fyrling och att Liverpool har både bäst och bredast trupp. Man vinner de inhemska cuperna och Klopp förlänger sitt kontrakt. Allt känns positivt. Det är endast himmel eller helvete. Något däremellan finns uppenbarligen inte.

Liverpool missar ligan med 1 poäng (+ målskillnad) men man tappar den inte. Man är återigen det lag som gör att City inte springer iväg med titeln. Men visst, vill folk kalla det ett misslyckande så låt dem göra det. Man kan vara besviken utan att det är ett fiasko.

1 insläppt mål under ordinarie tid I 3 finaler är utan tvivel bra. Att inte göra ett mål på 3 matchers ordinarie tid + 2 förlängningar är dåligt. Att det slutar i 2 av 3 möjliga vinster ska man vara nöjd/tacksam över.

Börjar CL med att gå obesegrade i "dödens grupp" men får relativt sett en lätt lottning på pappret fram till finalen. Dock inte deras fel att Bayern och Juventus inte klarar att ta sig vidare. Gör ingen jättematch i finalen men ändå tillräckligt för att kunna vinna. Ja, om man förvaltat sina chanser bättre vill säga. Det gör däremot Real Madrid och även om det är surt att återigen vara så nära utan att vinna så kan man inte påstå att ett lag som slår PSG, Chelsea, City och Liverpool är ovärdiga vinnare.
Citera
2022-05-29, 14:40
Medlem
Drickbacks avatar
Salah gjorde säsongens mål i PL

Salah tog hem priset i konkurrens med Miguel Almiron, Danny Ings, Mateo Kovacic, Alexandre Lacazette, Rodri, Cristiano Ronald, Heung-Min Son, Andros Townsend och Wilfried Zaha.

https://youtu.be/iZ68OskGqow
Citera
2022-05-29, 14:43
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Tråkigt, hoppas det löser sig!

Tack!

Skit händer. Jag är redan på rätt spår igen. Är förbannad på mig själv men det ger ingenting att vara det egentligen. Bara att blicka framåt.

Kul nog så tror jag att faktumet att jag missade CL finalen faktiskt väger in tungt i hur jag tar mig framåt. För jag är mer sur över att jag missade en fotbollsmatch jag såg fram emot än jag är över återfallet.
Citera
2022-05-29, 14:58
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Chelsea får 15m utav Real Madrid då Hazard var med och vann finalen.

Vilken jävla deal Marina fick till där, maxat ut varenda liten krona ur hans kontrakt🤑
Citera
2022-05-29, 15:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jag tycker hyllningskörerna för Klopps Liverpool under senvåren samt alla mediaskriverier om ”kvadrupeln” har varit lite väl högljudda. Och varför vann Klopp årets tränare, för att han hamnade tvåa i ligan efter Pep? För att hans lag spelade tre cupfinaler utan att göra ett enda mål, med två straffavgöranden? Det är nästan kriminellt och visar att Pep kanske har rätt om att media i England vurmar lite extra för Liverpool.

Även om jag rankar Liverpool högre än Real Madrid som fotbollslag så är det alltid skönt att se Liverpool gå på pumpen. Media som håller dem om ryggen samt deras fans behöver lära sig ödmjukhet.

Brutal avslutning på säsongen för Liverpool-fans. City tar ligan framför ögonen på dem med en poäng mer (för ANDRA gången på tre år) inom loppet av fem minuter genom en fantastisk comeback mot Aston Villa, och sen förlorar dem ytterligare en CL-final när Reals målvakt spikar igen. Det här måste svida ordentligt

Well said 😀👍

Jag kan inte minnas ett lag som har överhypats i så stor grad som det Liverpool har blivit under våren. Jag har över längre tid menat att detta Liverpool laget är överskattat, och det märks tydligt när de väl möter jämnbördigt eller bättre motstånd.

Men Liverpool och ödmjukhet är ngt som inte går ihop.
Citera
2022-05-29, 15:19
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Well said 😀👍

Jag kan inte minnas ett lag som har överhypats i så stor grad som det Liverpool har blivit under våren. Jag har över längre tid menat att detta Liverpool laget är överskattat, och det märks tydligt när de väl möter jämnbördigt eller bättre motstånd.

Men Liverpool och ödmjukhet är ngt som inte går ihop.
2 cupvinster, 1 cupsilver & 1 p efter penningdopat lag… visst är Liverpool överskattat med 4 förluster på 63 matcher. Tanke på vad Liverpool köper in så gör dom en jätteprestation i förhållande till många andra lag med miljardinköp..
Under gårdagen gör Liverpool sig mer förtjänta av segern än Real Madrid men ibland får man bara gilla läget!
Citera
2022-05-29, 15:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Nu är Liverpool bättre än vad Arsenal var under Wenger's sista 2-3 säsonger men annars kan jag känna att det finns en likhet i "gräset är grönare"-tänket där man isånnafall inte är nöjd med att bara gå till CL finalerna och sluta 2a (precis som 4e platsen inte var bra nog för Arsenal under Wenger) och man resonerar "nej vi behöver en ny tränare för att ta nästa steg". I verkligheten tror jag att Liverpool utan Klopp helt plötsligt befinner sig på samma nivå som Chelsea/Spurs/Man Utd/Arsenal och är i diskussionen för top4 - men helt klart en nivå under City.

Som du säger själv så är det ju inte alla Liverpool fans som skriker efter Klopps avgång, jag tycker personligen han är den tränaren i PL som är mest imponerande sett till vart Liverpool befinner sig med de pengar de har spenderat, i jämförelse med t.ex. City som endast var 1p bättre över 38 matcher trots att Pep fått leka Fifa i flera år. Sen kan man såklart vara kritisk mot saker Klopp gör eller att det inte gick vägen, men han har samtidigt gjort ett fantastiskt jobb att dra Liverpool upp till City's nivå trots att man har ett ganska 'ordinärt' lag.

Ja. Det finns en del LFC-fans som inte varit nöjda med sista två åren ("varför vinner vi inte med 5-0 mot fucking Brighton bara") och när man då går från chans på en kvadruppel till att missa de stora titlarna med minsta möjliga marginal, tror man att det kan bli bättre av att börja flytta på schackpjäserna.

Liverpool utmanar sportswashing-projektet City med relativt sunt ägarskap och en manager som utvecklar och bygger. Man betalar mindre än Chelsea, City och United men får ut sporsliga resultat jämbördiga med Citys och långt bättre än United+Chelsea.

Detta ska man bygga vidare på, inte renovera.

Citat:
Ursprungligen postat av teren
Liverpool, living rent-free in teren's head

terens första inlägg i tråden sen december, och vad lockar fram honom från stenen han bor under? Är det att City vunnit ligan? Är det för att hylla mentaliteten att göra tre baljor i slutet mot Villa?

Nej, Liverpool har förlorat någonting, då vaknar han till liv. Detta eftersom: rivalers misslyckanden > egna klubbens framgångar.

Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Ganska hyfsat här inne idag åndå får man säga.

Liverpool gör en bra säsong som man varit nöjd med för 9-10 månader sedan. Så här lät det från många: Tunn trupp, spelare på nedgång, spelarna är för dåliga och inga värvningar (slösa pengar!). Chelsea och City slåss om titeln medan United kan utmana. De kom trots allt 2:a och har spenderat. Dessutom har Salah ännu inte skrivit på nytt kontrakt vilket oroar. Hur ska det gå under Afrikanska mästerskapen?! Salah visar att han är värd ett guldkontrakt och han är möjligtvis världens bästa spelare under hösten. Dock tappar man avstånd till City. Under säsongens gång ändras saker och ting. Diaz kommer in och gör snabbt avtryck , Salah tappar visserligen form men laget vinner och tar in poäng på City och ett tag pratas det om en fyrling och att Liverpool har både bäst och bredast trupp. Man vinner de inhemska cuperna och Klopp förlänger sitt kontrakt. Allt känns positivt. Det är endast himmel eller helvete. Något däremellan finns uppenbarligen inte.

Liverpool missar ligan med 1 poäng (+ målskillnad) men man tappar den inte. Man är återigen det lag som gör att City inte springer iväg med titeln. Men visst, vill folk kalla det ett misslyckande så låt dem göra det. Man kan vara besviken utan att det är ett fiasko.

1 insläppt mål under ordinarie tid I 3 finaler är utan tvivel bra. Att inte göra ett mål på 3 matchers ordinarie tid + 2 förlängningar är dåligt. Att det slutar i 2 av 3 möjliga vinster ska man vara nöjd/tacksam över.

Börjar CL med att gå obesegrade i "dödens grupp" men får relativt sett en lätt lottning på pappret fram till finalen. Dock inte deras fel att Bayern och Juventus inte klarar att ta sig vidare. Gör ingen jättematch i finalen men ändå tillräckligt för att kunna vinna. Ja, om man förvaltat sina chanser bättre vill säga. Det gör däremot Real Madrid och även om det är surt att återigen vara så nära utan att vinna så kan man inte påstå att ett lag som slår PSG, Chelsea, City och Liverpool är ovärdiga vinnare.

Kom nu inte här och nyansera saker! Idag försöker vi måla bilden av en FIASKOSÄSONG och vältra oss i skadeglädje (fast vår egen klubb inte var i närheten av vad Liverpool uppnådde denna säsong). Du förstör stämningen med din rimlighet!

En sak jag ofta återkommit till sista åren är att fotboll är fascinerande på så vis att det sämre laget faktiskt kan och relativt ofta vinner. Jag är djupt insyltad i en annan sport, och pga sportens utformning vinner det bättre laget 99/100 matcher. Det krävs freak accidents för att det bättre laget ska förlora - att de missar allt, att de får massa skador, att alla är matförgiftade. Typ. Det sämre laget kan nästan omöjligt vinna även om det har sin dag och sätter taktiken.

Sporten har sin charm ändå (särskilt när två jämbördiga lag möter varann), men det är betydligt mer förutsägbart än fotboll.

Och det är både en blessing och en curse med fotboll. Liverpool är bättre än Burnley på allt, har mycket bättre spelare - ändå är det inte 100% säkert att Liverpool kommer vinna 99/100 matcher mot dem. Kanske 80-15-5? Arsenal är givetvis ett bättre lag än Palace, Brighton och Saints - ändå förlorade Arsenal tre i rad mot dessa.

Liverpool var det bättre laget igår. Ändå förlorade man. Det är så det är ibland. Det tar inget från Reals prestation som gjorde det väldigt bra från sina förutsättningar, men kom inte och försök sälja mig att de är ett bättre lag än Liverpool (eller ens City eller PSG).
Citera
2022-05-29, 15:40
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Vilken jävla deal Marina fick till där, maxat ut varenda liten krona ur hans kontrakt🤑

Måste väl vara största "downfall" av en spelare typ någonsin? Är ju nästan som att det är en helt annan människa
Citera
2022-05-29, 15:44
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Måste väl vara största "downfall" av en spelare typ någonsin? Är ju nästan som att det är en helt annan människa

När det kommer gamla spelare i Chelsea är svaret ja. Hur fan kunde han fläska på så många kilo på försäsongen i sin första säsong i Real.

Givetvis unnar jag honom CL-bucklan, hur många Big Macs tror du han firar med?
Citera
2022-05-29, 15:47
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
När det kommer gamla spelare i Chelsea är svaret ja. Hur fan kunde han fläska på så många kilo på försäsongen i sin första säsong i Real.

Givetvis unnar jag honom CL-bucklan, hur många Big Macs tror du han firar med?

Som fotbollsspelare generellt egentligen. Fattar verkligen inte hur man kan "bli" så dålig när man innan var helt magisk utan att ens försöka typ?
Citera
2022-05-29, 15:49
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Som fotbollsspelare generellt egentligen. Fattar verkligen inte hur man kan "bli" så dålig när man innan var helt magisk utan att ens försöka typ?

Sjuka är hur han bredde på att han verkligen velat spela för dom hela livet. Så när han väl gör de skiter han i allt och lägger på sig 25-30 kg, i princip lagt skorna på hyllan.
Citera
2022-05-29, 15:51
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Sjuka är hur han bredde på att han verkligen velat spela för dom hela livet. Så när han väl gör de skiter han i allt och lägger på sig 25-30 kg, i princip lagt skorna på hyllan.

Ja fan hela affären är helt jävla sjuk i sig.

Spola tillbaka några år och det fanns inte en chans att någon skulle prata om Hazard som en otränad tjockisflopp i Real Madrid. Fanns inte på kartan att han skulle bli det han är nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in