2022-05-29, 13:06
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
"This pitch is new since yesterday, which is not the best news. You can see the lines where they put the pieces of the pitch together, which is what we aren’t used to."
Citera
2022-05-29, 13:06
Medlem
Jag tycker hyllningskörerna för Klopps Liverpool under senvåren samt alla mediaskriverier om ”kvadrupeln” har varit lite väl högljudda. Och varför vann Klopp årets tränare, för att han hamnade tvåa i ligan efter Pep? För att hans lag spelade tre cupfinaler utan att göra ett enda mål, med två straffavgöranden? Det är nästan kriminellt och visar att Pep kanske har rätt om att media i England vurmar lite extra för Liverpool.

Även om jag rankar Liverpool högre än Real Madrid som fotbollslag så är det alltid skönt att se Liverpool gå på pumpen. Media som håller dem om ryggen samt deras fans behöver lära sig ödmjukhet.

Brutal avslutning på säsongen för Liverpool-fans. City tar ligan framför ögonen på dem med en poäng mer (för ANDRA gången på tre år) inom loppet av fem minuter genom en fantastisk comeback mot Aston Villa, och sen förlorar dem ytterligare en CL-final när Reals målvakt spikar igen. Det här måste svida ordentligt

Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Hörru Bagdad Bob, det var bara lite banter med treble och quadruple. Ta det inte så allvarligt frysen, vi vet att du är märklig men det är bara på skoj här inne. Det är bara åsikter och alla tycker olika, lev med det. Kosta på dig ett skratt ibland och ta dig inte dig på så stort allvar. Du trodde exempelvis ju att FA-cup finalen spelades i April, inte ens på fyllan hade jag snurrat ihop det så. Tack för ett gott skratt då!

En hårsmån? Quadruple? nigga please om jag får parafrasera gårdagens matchtråd. Det hade varit klädsamt med lite ödmjukhet i en stund som denna

Jag är en av dom som du idag kallar hatare, jag köper inte riktigt din lata och förutsägbara stämpling av meningsmotståndare, det var ändå ett steg upp från troll, det får jag ge dig, Det är rätt enkelt, jag kallar bara en spade för en spade. xG eller fakta, jag vet vad jag väljer.

Igår synades TAA rejält och lågvattenmärket var när han började hytte med ett finger…då var det finito, Trents svaga psyke orkade inte med Real och hans hunger försvann snabbt.

Senast redigerad av teren 2022-05-29 kl. 13:13.
Citera
2022-05-29, 13:13
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Chelsea får 15m utav Real Madrid då Hazard var med och vann finalen.
Citera
2022-05-29, 13:18
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
''From Quadruple to matching the achievements of 92/93 Arsenal.''
Citera
2022-05-29, 13:22
Medlem
zlikyrs avatar
Fortfarande en enormt bra säsong av Liverpool, även om förlusten igår såklart sved. Hatten av för Reals effektivitet och Courtois storspel.

Två titlar skojar man inte bort hur som. En poäng efter i ligan och CL-final på det, otroligt. Jag är väldigt stolt över detta lags prestationer den här säsongen.
Citera
2022-05-29, 13:36
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Fortfarande en enormt bra säsong av Liverpool, även om förlusten igår såklart sved. Hatten av för Reals effektivitet och Courtois storspel.

Två titlar skojar man inte bort hur som. En poäng efter i ligan och CL-final på det, otroligt. Jag är väldigt stolt över detta lags prestationer den här säsongen.

Visst.

Men med tiden är det dock "en bra säsong" med inga tyngre titlar att matcha spelet med.
Jag tror att Real högaktningsfullt skiter i vem som spelar snyggast eller har flest chanser, så länge man vinner.
Precis som Liverpool gjorde 2005.

Som jag har skrivit tidigare måste Klopp fixa fler titlar av PL och CL för att hans era ska ha lämnat ett historiskt avtryck.

Arsenal är ju mer hånade än hyllade efter Wenger-åren på grund av att han inte vann tillräckligt med sitt snygga spel och bollövertag.

För handen på hjärtat, kan du på rak arm säga ett stort fotbollslag du minns som spelade fantastisk fotboll utan titlarna att backa upp det med? Det lämnar en stor frustration efter sig eftersom få nöjer sig med det när saker och ting ska summeras.

Fotboll är oförutsägbart. Men det visste vi liksom redan. Jag tycker allt som allt att Liverpool gjorde en svag mental match när det gällde som mest.
Man visade Real alldeles för mycket respekt och gav upp matchen för tidigt.
Senast redigerad av -GG 2022-05-29 kl. 13:55.
Citera
2022-05-29, 13:37
Medlem
Jag tycker det var märkligt att det var så höga odds på en madridseger. Jag trodde på 1-0 till Real och min far som jag talade med trodde samma sak. Sett över hela matchen var det inte helt orättvist heller. När Real väl anfaller med många man så är de finurligare och farligare än de flesta lag.
Citera
2022-05-29, 13:45
Medlem
TheJackets avatar
Hade ett återfall denna helg så jag missade CL finalen. Lika bra kan man väl tycka i efterhand.

Men att som fotbollsintresserad missa CL-finalen när ens lag spelar? Säger väl något om varför jag lagt av med skiten.
Citera
2022-05-29, 13:54
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jag tycker hyllningskörerna för Klopps Liverpool under senvåren samt alla mediaskriverier om ”kvadrupeln” har varit lite väl högljudda. Och varför vann Klopp årets tränare, för att han hamnade tvåa i ligan efter Pep? För att hans lag spelade tre cupfinaler utan att göra ett enda mål, med två straffavgöranden? Det är nästan kriminellt och visar att Pep kanske har rätt om att media i England vurmar lite extra för Liverpool.

Även om jag rankar Liverpool högre än Real Madrid som fotbollslag så är det alltid skönt att se Liverpool gå på pumpen. Media som håller dem om ryggen samt deras fans behöver lära sig ödmjukhet.

Brutal avslutning på säsongen för Liverpool-fans. City tar ligan framför ögonen på dem med en poäng mer (för ANDRA gången på tre år) inom loppet av fem minuter genom en fantastisk comeback mot Aston Villa, och sen förlorar dem ytterligare en CL-final när Reals målvakt spikar igen. Det här måste svida ordentligt

Risken finns att Klopp får en liten förlorarstämpel på sig. Så grym kan fotbollsvärlden vara.
Citera
2022-05-29, 14:02
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Hade ett återfall denna helg så jag missade CL finalen. Lika bra kan man väl tycka i efterhand.

Men att som fotbollsintresserad missa CL-finalen när ens lag spelar? Säger väl något om varför jag lagt av med skiten.

Återfall i vad?
Citera
2022-05-29, 14:06
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Återfall i vad?

Inte viktigt

Nu gäller det att rida ut stormen och börja om från början.

Lite smålustigt att mitt fotbollsintresse fick lida denna gång. Det gör mig extra sur
Citera
2022-05-29, 14:28
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket

Tråkigt, hoppas det löser sig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in