Citat:
Ursprungligen postat av
zlikyr
Fortfarande en enormt bra säsong av Liverpool, även om förlusten igår såklart sved. Hatten av för Reals effektivitet och Courtois storspel.
Två titlar skojar man inte bort hur som. En poäng efter i ligan och CL-final på det, otroligt. Jag är väldigt stolt över detta lags prestationer den här säsongen.
Visst.
Men med tiden är det dock "en bra säsong" med inga tyngre titlar att matcha spelet med.
Jag tror att Real högaktningsfullt skiter i vem som spelar snyggast eller har flest chanser, så länge man vinner.
Precis som Liverpool gjorde 2005.
Som jag har skrivit tidigare måste Klopp fixa fler titlar av PL och CL för att hans era ska ha lämnat ett historiskt avtryck.
Arsenal är ju mer hånade än hyllade efter Wenger-åren på grund av att han inte vann tillräckligt med sitt snygga spel och bollövertag.
För handen på hjärtat, kan du på rak arm säga ett stort fotbollslag du minns som spelade fantastisk fotboll utan titlarna att backa upp det med? Det lämnar en stor frustration efter sig eftersom få nöjer sig med det när saker och ting ska summeras.
Fotboll är oförutsägbart. Men det visste vi liksom redan. Jag tycker allt som allt att Liverpool gjorde en svag mental match när det gällde som mest.
Man visade Real alldeles för mycket respekt och gav upp matchen för tidigt.