2022-05-29, 08:39
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Tre finaler utan att Liverpool gör mål. Låter väldigt konstigt.
Citera
2022-05-29, 08:59
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Det är Liverpools ”The Treble”. Det är så här vi kommer att minnas denna upplaga. I augusti kan de få sin alldeles egna unika ”quadruple” om dom fortsätter att lika krampaktigt missa mål i FA Community Shield.
Citera
2022-05-29, 09:25
Medlem
Har nu sett matchen och Liverpool borde avgjort detta,men Reals målvakt rädda dem om om om igen.
Liverpool var ej dåliga ,men real är real,gjort de hela turneringen,haft nån lyckoamulett och dragit strået längre.
Citera
2022-05-29, 10:04
Moderator
zanteras avatar
Intressant ändå hur en 1-0 förlust i en match där man skapade mer chanser och vinner 8 av 10 gånger slutar med "Klopp borde avgå". Det finns inte stora marginaler i fotboll direkt. Kanske borde Pep avgått efter att City bottlade CL-finalen mot Chelsea?
Citera
2022-05-29, 10:34
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Intressant ändå hur en 1-0 förlust i en match där man skapade mer chanser och vinner 8 av 10 gånger slutar med "Klopp borde avgå". Det finns inte stora marginaler i fotboll direkt. Kanske borde Pep avgått efter att City bottlade CL-finalen mot Chelsea?

Kraven på framgång och pokaler blir bara större ju längre en tränare stannar i en klubb idag. Är du inte en Conte som köper gamla gubbar och lämnar dina lag efter att ha pratat med media och förklarat hur dum ledningen är och hittar på lama ursäkter för att lämna efter två år. Hur många gånger har detta beteende upprepats?

Inför varje ny säsong blir förväntningarna från fans, media, ledning högre och på sikt allt för stort till slut. Visst det är ett välbetalt jobb men ibland så snurrar den här cirkusen till det för mycket.

Precis som du säger så är det små marginaler i en final. I ett dubbelmöte kan du komma tillbaka men i en final är det här och nu som gäller. Det är kniven mot strupen.

När LIV vann CL 2018 så slog laget ut Barca i semi efter att ha vänt 0-3 från första mötet till 4-0 hemma på Anfield. Det där händer 1 av 900 skulle jag säga. Den gången hade man alla marginaler med sig. I en av tidernas sämsta finaler mötte man ett lag som resignerade redan efter 2 min. Här mötte man Real som i det närmaste är gifta med CL, dom hör ihop. Oddsen på vinst för Real inför matchen var ändå höga 3,5 läste jag i matchtråden.
Citera
2022-05-29, 10:36
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Självklart underkänt men å andra sidan bara släppt in 1 mål på de 3 finalerna.

Igår var målis levande vägg, normalt sett går någon av bollarna in…
Citera
2022-05-29, 10:42
Medlem
Har mane bekräftat vad han spelar nästa år?han skulle väl ge besked igår?
Citera
2022-05-29, 10:53
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Det är brigade du pratar om. Skriver alltid i affekt, vill in och slåss i matchtråden och prata om "horungar" till vänster och "knulla din mamma" till höger. Nästan så man tror han vill det ska gå åt helvete så han får spy ut alla sina aggressioner. Det gör han ju iofs vid vinst också, så det är väl bara utlopp för hans egna negativa känslor.

Han är inte representativ för LFC-fans i stort.

Om vi övergår till sakfrågorna då:
Gomez som högerback?
Trent på innermittfält?
Salah usel?
Sparka Klopp?

Gomez är usel på högerback. Dåligt positionsspel, hotar inte framåt, förvånansvärt svag i luften (som en följd av uselt positionsspel på ytterback). Han är snabb och tuff, men det är en nödlösning. Trent är en av världens bästa högerbackar och unik på det han gör - det blir oseriöst att diskutera den swappen i en CL-final. Trent har sina svaga sidor i defensiven, men det vägs upp av allt annat han gör.

Trent har inte spelat innermitt för LFC på åratal, typ. Oseriöst.

Salah var bra och hade en vanlig dag gjort 1-2 mål. Hans form har varit svajig men igår gör han en helt ok match.

Klopp sparkad? Killen har vunnit typ allt, tagit laget från att vara ett opålitligt övre-mitten-gäng till att vara ett av världens absolut bästa lag. Han har tagit dem en hårsmån från en kvadruppel ingen gjort förut. Han har efter en skadeplågad säsong, där laget tippades få svårt att utmana mot Chelsea/City och United, återigen bevisat att man är right up there och slåss om exakt alla titlar man kan.

Sen blir det ju lika oseriöst när en bitter gooner försöker sälja in bilden att "detta blir Klopps legacy, en bottler"... ja, jag förstår att DU vill skriva historien så, för du är full av dynga, men det gör inte saken värd att ta på allvar för det.

Matchen igår: 16-8 i avslut, ett klart spelövertag och en väl genomförd match.

"0 mål på tre finaler" säger vissa hatare. 6.12xG säger jag. Små marginaler.

Självklart är jag inte nöjd. Varken med resultat eller att man inte klarar av att pressa och stressa sönder denna mediokra upplaga av Real.

Men ser jag matchen igår nyktert, så är man det bättre laget. Man skapar tillräckligt för att vinna. Men marginaler och Courtois är skillnaden. På tal om marginaler, var inte Vinicius hårfint offside på målet? Tyckte jag mig se, även om det då passerade en VAR-granskning.

Anyway, Real gör det bra utifrån sina förutsättningar, och Liverpool ska ha kritik för vissa grejer. Men jag tycker det enda gårdagen säger är att fotboll är ohyggligt oförutsägbart, det bästa laget vinner inte alltid. Det är both a blessing and a curse.

Slicka såren ett par dagar, sen börja blicka framåt och sen försöka lösa nästa års trupp. Jag har fullt förtroende för att Klopp vet vad han gör och kommer fortsätta utveckla detta lag. Man kommer tillbaka nästa säsong.
Citera
2022-05-29, 11:16
Medlem
Drickbacks avatar
Idag blir det parad 🥳
Firar 2 cupguld av mindre värde och en försenad serieseger…
Imorgon börjar nya säsongen 👍🏻🙌🏻
Citera
2022-05-29, 11:26
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det är brigade du pratar om. Skriver alltid i affekt, vill in och slåss i matchtråden och prata om "horungar" till vänster och "knulla din mamma" till höger. Nästan så man tror han vill det ska gå åt helvete så han får spy ut alla sina aggressioner. Det gör han ju iofs vid vinst också, så det är väl bara utlopp för hans egna negativa känslor.

Han är inte representativ för LFC-fans i stort.

Om vi övergår till sakfrågorna då:
Gomez som högerback?
Trent på innermittfält?
Salah usel?
Sparka Klopp?

Gomez är usel på högerback. Dåligt positionsspel, hotar inte framåt, förvånansvärt svag i luften (som en följd av uselt positionsspel på ytterback). Han är snabb och tuff, men det är en nödlösning. Trent är en av världens bästa högerbackar och unik på det han gör - det blir oseriöst att diskutera den swappen i en CL-final. Trent har sina svaga sidor i defensiven, men det vägs upp av allt annat han gör.

Trent har inte spelat innermitt för LFC på åratal, typ. Oseriöst.

Salah var bra och hade en vanlig dag gjort 1-2 mål. Hans form har varit svajig men igår gör han en helt ok match.

Klopp sparkad? Killen har vunnit typ allt, tagit laget från att vara ett opålitligt övre-mitten-gäng till att vara ett av världens absolut bästa lag. Han har tagit dem en hårsmån från en kvadruppel ingen gjort förut. Han har efter en skadeplågad säsong, där laget tippades få svårt att utmana mot Chelsea/City och United, återigen bevisat att man är right up there och slåss om exakt alla titlar man kan.

Sen blir det ju lika oseriöst när en bitter gooner försöker sälja in bilden att "detta blir Klopps legacy, en bottler"... ja, jag förstår att DU vill skriva historien så, för du är full av dynga, men det gör inte saken värd att ta på allvar för det.

Matchen igår: 16-8 i avslut, ett klart spelövertag och en väl genomförd match.

"0 mål på tre finaler" säger vissa hatare. 6.12xG säger jag. Små marginaler.

Självklart är jag inte nöjd. Varken med resultat eller att man inte klarar av att pressa och stressa sönder denna mediokra upplaga av Real.

Men ser jag matchen igår nyktert, så är man det bättre laget. Man skapar tillräckligt för att vinna. Men marginaler och Courtois är skillnaden. På tal om marginaler, var inte Vinicius hårfint offside på målet? Tyckte jag mig se, även om det då passerade en VAR-granskning.

Anyway, Real gör det bra utifrån sina förutsättningar, och Liverpool ska ha kritik för vissa grejer. Men jag tycker det enda gårdagen säger är att fotboll är ohyggligt oförutsägbart, det bästa laget vinner inte alltid. Det är both a blessing and a curse.

Slicka såren ett par dagar, sen börja blicka framåt och sen försöka lösa nästa års trupp. Jag har fullt förtroende för att Klopp vet vad han gör och kommer fortsätta utveckla detta lag. Man kommer tillbaka nästa säsong.

Hörru Bagdad Bob, det var bara lite banter med treble och quadruple. Ta det inte så allvarligt frysen, vi vet att du är märklig men det är bara på skoj här inne. Det är bara åsikter och alla tycker olika, lev med det. Kosta på dig ett skratt ibland och ta dig inte dig på så stort allvar. Du trodde exempelvis ju att FA-cup finalen spelades i April, inte ens på fyllan hade jag snurrat ihop det så. Tack för ett gott skratt då!

En hårsmån? Quadruple? nigga please om jag får parafrasera gårdagens matchtråd. Det hade varit klädsamt med lite ödmjukhet i en stund som denna

Jag är en av dom som du idag kallar hatare, jag köper inte riktigt din lata och förutsägbara stämpling av meningsmotståndare, det var ändå ett steg upp från troll, det får jag ge dig, Det är rätt enkelt, jag kallar bara en spade för en spade. xG eller fakta, jag vet vad jag väljer.

Igår synades TAA rejält och lågvattenmärket var när han började hytte med ett finger…då var det finito, Trents svaga psyke orkade inte med Real och hans hunger försvann snabbt.
Citera
2022-05-29, 11:41
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Nu är Liverpool bättre än vad Arsenal var under Wenger's sista 2-3 säsonger men annars kan jag känna att det finns en likhet i "gräset är grönare"-tänket där man isånnafall inte är nöjd med att bara gå till CL finalerna och sluta 2a (precis som 4e platsen inte var bra nog för Arsenal under Wenger) och man resonerar "nej vi behöver en ny tränare för att ta nästa steg". I verkligheten tror jag att Liverpool utan Klopp helt plötsligt befinner sig på samma nivå som Chelsea/Spurs/Man Utd/Arsenal och är i diskussionen för top4 - men helt klart en nivå under City.

Som du säger själv så är det ju inte alla Liverpool fans som skriker efter Klopps avgång, jag tycker personligen han är den tränaren i PL som är mest imponerande sett till vart Liverpool befinner sig med de pengar de har spenderat, i jämförelse med t.ex. City som endast var 1p bättre över 38 matcher trots att Pep fått leka Fifa i flera år. Sen kan man såklart vara kritisk mot saker Klopp gör eller att det inte gick vägen, men han har samtidigt gjort ett fantastiskt jobb att dra Liverpool upp till City's nivå trots att man har ett ganska 'ordinärt' lag.
Citera
2022-05-29, 12:36
Medlem
Drickbacks avatar
Inga trevliga videor och historier som rullar från gårdagen utanför stade de france.

Ännu en gång UEFA misslyckas arrangera, de är ytterst ansvariga för säkerheten…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in