2022-05-29, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Om inte ditt shbg är galet högt / lågt bioaktivt testo så tror jag inte du hittar en enda läkare som kommer förskriva trt till dig. Har du koll på de värdena?
Gjort två test.
Werlabs visade på 14 i testo och 38 shbg, vilket gav 6,16 i biotillgängligt (6,30 lägsta referenstalet)

Rewell visade på 16 i testo och 34 i shbg. Dom nämnde inget på det biotillgängliga...
Citera
2022-05-29, 01:32
Medlem
vasaduellers avatar
För mig var Nebido inget bra.

Två veckor efter injektion så låg jag på 60 (Werlab). Jag mådde mycket bra under den korta tid som testot ökade.
Men vid peak så upplevde jag besvärande sexdrift, jag var jobbigt (för omgivningen) driven och även om jag var glad och snäll generellt så var mitt humör explosivt de enstaka gånger som jag blev riktigt förbannad.
Redan efter ca 4 veckor så började jag känna mig nedstämd, och jag mådde typiskt dåligt under hela tiden som testot sjönk (8-10 veckor).
Efter ca 11 veckor så låg testot på 12-15 (Werlab).
Känslan var att Nebido frisattes och metaboliserades avsevärt snabbare än angivet, och jag upplevde en bergochdalbana, med en kort smekmånad följt av en lång, gråtrist och melankolisk period, i väntan på nästa dos. Först kändes det "för bra" och sedan sämre än vanligt (före Nebido). Trots att jag låg ännu lägre (8-12) före behandling med Nebido.

Jag gick på Nebido i nästan 2 år, och det blev aldrig bättre, utan upplevdes likadant hela tiden. Jag mätte dock inte testot kontinuerligt, så jag vet inte om nivåerna fortsatte bergochdalbanan, eller om det endast var min subjektiva upplevelse.

Jag testade vid ett tillfälle HCG (ca 8 månader efter avslutad Nebido). Jag tog 150 iu varannan dag (eller var tredje, minns inte exakt). Efter två veckor så mådde jag perfekt hela tiden, och testot låg konstant på 26 (Werlab).

Innan jag testade HCG så funderade jag på att dela upp Nebido på 3-4 doser, men testade aldrig. Jag hade hört att det kan ge jämnare nivåer.

Efter mitt experiment med HCG (som endast varade i ca 4 veckor), så ville jag inte se åt Nebido. Om jag skulle vilja normalisera mitt testosteron igen i framtiden, så skulle jag tveklöst välja HCG istället för Nebido.

Jävligt ruttet att landstingen vägrar skriva ut HCG (och HMG), och istället prackar på oss skitpreparatet Nebido.
Senast redigerad av vasadueller 2022-05-29 kl. 01:40.
Citera
2022-05-29, 06:46
Medlem
SuperSolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpa86
Gjort två test.
Werlabs visade på 14 i testo och 38 shbg, vilket gav 6,16 i biotillgängligt (6,30 lägsta referenstalet)

Rewell visade på 16 i testo och 34 i shbg. Dom nämnde inget på det biotillgängliga...
Din testo/shbg kvot blir alltså 0,36 till 0,47.

Under 0,30 indikerar brist om du samtidigt har symptom på testosteronbrist.

Normal referens går mellan 0,30-1,00
Har hittat en källa som angav upp till 1,30 också.

Ligger du på nedre halvan av referens som du tydligt gör är det nog inte omöjligt att räkna dig som "gråzon" där alla inte får symptom brist av testo, men en del faktiskt upplever besvär trots att man inte ligger under referens.

Du kanske är en sån som inte mår optimalt förrän mellan t.ex. 0,70-1,00 testo/shbg kvot.

Slutsats, det kan absolut vara så att du skulle må normalt igen på en korrekt doserad TRT behandling. Det kan dock vara besvärligt att hitta en läkare som vill behandla när dina siffror inte är låga nog tyvärr.
Citera
2022-05-29, 09:12
Medlem
Ska själv lämna prover nästa fredag eller veckan därpå. Kört 250mg testo C E7D. Pinnade Pinnande mg för 8 dagar sedan. Så blir minst 14 dagar efter det som jag kommer lämna prover.

Vad antar ni? Höga eller låga värden?
Pma gärna ni som har trt och kör på sidan av.
Citera
2022-05-29, 11:15
Medlem
Citat:
Slängt bort 2500 på Rewell redan.. Så finns inte chans att jag gå till dom igen!

Sjukt som fan att man stirrar sig blinda på ett referensvärde när alla är skapta olika..

Du kan skaffa recept i annat EU land om du pallar det, t.ex. Polen eller något av länderna i Baltikum. Det är väl lite meck med det men det går, man får ta med sig medicin för ett år åt gången från annat EU land.
Citera
2022-05-29, 16:45
Medlem
Hej

Börjat med Nebido 1ml var 3 vecka. Inne på 2månader nu.
När börjar ni märka att sex lusten är hög?

Trevlig dag
Citera
2022-05-29, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveariket123
Hej

Börjat med Nebido 1ml var 3 vecka. Inne på 2månader nu.
När börjar ni märka att sex lusten är hög?

Trevlig dag

Det där är väldigt individuellt. För mig tog det ett år innan jag ens började må bra av Nebido. Höjd sexlust 2 år kanske. Ät bra mat och sov bra så går det fortare.
Citera
2022-05-29, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSolid

Ligger du på nedre halvan av referens som du tydligt gör är det nog inte omöjligt att räkna dig som "gråzon" där alla inte får symptom brist av testo, men en del faktiskt upplever besvär trots att man inte ligger under referens.

Du kanske är en sån som inte mår optimalt förrän mellan t.ex. 0,70-1,00 testo/shbg kvot.

Slutsats, det kan absolut vara så att du skulle må normalt igen på en korrekt doserad TRT behandling. Det kan dock vara besvärligt att hitta en läkare som vill behandla när dina siffror inte är låga nog tyvärr.

Jag blev nekad Nebido av Rewell trots att jag uppvisar i stort sett samtliga symtom på testosteronbrist och med en testo/shgb kvot på 0,31. Har du eller någon annan som läser det här någon aning om hur man går vidare? Werlabs? Skaffa testo på svarta marknaden? Skaffa recept utomlands? Något annat?
Senast redigerad av Detroit1 2022-05-29 kl. 21:02.
Citera
2022-05-29, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Jag blev nekad Nebido av Rewell trots att jag uppvisar i stort sett samtliga symtom på testosteronbrist och med en testo/shgb kvot på 0,31. Har du eller någon annan som läser det här någon aning om hur man går vidare? Werlabs? Skaffa testo på svarta marknaden? Skaffa recept utomlands? Något annat?

Werlabs är ju bara prover. Recept utomlands eller handla illegalt som gäller. Om du inte vill försöka igen på rewell eller ekenhälsan.
Citera
2022-05-29, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSolid

Lite det som jag blir förbannad över. Är trött, energilös, dålig sexlust, omotiverad, ökar typ inget på gymmet, lättirriterad, sover sådär m.m.. Att man då inte kan få testa en behandling för att se om det hjälper är för mig vansinne. Funkar det inte är så det ju inget man fortsätter med resten av livet direkt.

Blir matt på sjukvården att man stirrar sig blind på siffror och inte lägger ihop 1+1 och ser till en personens livskvalité..
Citera
2022-05-29, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenjaekel
Du kan skaffa recept i annat EU land om du pallar det, t.ex. Polen eller något av länderna i Baltikum. Det är väl lite meck med det men det går, man får ta med sig medicin för ett år åt gången från annat EU land.
Bor i norra Sverige så blir ett väldans meck tyvärr..
Citera
2022-05-29, 22:32
Medlem
Citat:
Bor i norra Sverige så blir ett väldans meck tyvärr..

Behövs väl en eller två resor per år, så helt klart genomförbart. Wizzair flyger direkt till Gdansk från Skellefteå dessutom, annars är det ju bara till Arlanda och sen åka vidare med Ryanair t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in