2022-05-29, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Folkutbytet pågår för fullt..

Du är som en elefant i en porslinsbutik.. Är det inte en sosse som sitter o gör arbetsplatser till ett jävla helvete för normala människor att leva i, så kan du ge dig fan på att nästa är muslim.
Citera
2022-05-29, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Arbetsgivaren avgör vilka kläder som gäller och tillhandahåller rätt utstyrsel. Bara för att du nu verkar vara lite exhibitionist så gäller regler även dig. Du får flasha på din fritid

Fast det gjorde ju inte srbetsgivaren.
Citera
2022-05-29, 08:15
Medlem
neuron-drones avatar
De muslimska jobbarna som ska ha bara armar, har de ändå långärmat under kortärmat som de brukar ha, även med patienterna? Det känns som det är vanligt och ingen bryr sig. Det ska man väl bry sig om mer än att någon har linne? Har du linne och capris tycker jag det är helt osexuellt, men det är ju jag.
Citera
2022-05-29, 08:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Fast det gjorde ju inte srbetsgivaren.

Kan vara en missuppfattning alternativt fanns inte arbetskläder i rätt storlek. Många äldreomsorgare är tjocka och i det fallet kan man med lite fantasi lösa problemet genom att själv sy upp tex en tunika som räcker runt. Sen finns även kroppsaktivisterna som prompt ska visa sig med så lite kläder som det bara är möjligt, ofta med tatueringar över hela armarna. Värt att ha i åtanke är de gamla är inte vana vid att kvinnor har tatueringar vilket påminner om gamla tiders skumma hamnkvarter där sjöbusar höll till.

Mitt råd är att TS pratar med sin chef och endera får plagg i passande storlek eller fixar nåt själv, lycka till oavsett
Citera
2022-05-29, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Kan vara en missuppfattning alternativt fanns inte arbetskläder i rätt storlek. Många äldreomsorgare är tjocka och i det fallet kan man med lite fantasi lösa problemet genom att själv sy upp tex en tunika som räcker runt. Sen finns även kroppsaktivisterna som prompt ska visa sig med så lite kläder som det bara är möjligt, ofta med tatueringar över hela armarna. Värt att ha i åtanke är de gamla är inte vana vid att kvinnor har tatueringar vilket påminner om gamla tiders skumma hamnkvarter där sjöbusar höll till.

Mitt råd är att TS pratar med sin chef och endera får plagg i passande storlek eller fixar nåt själv, lycka till oavsett

Jag tycker mest att det är märkligt att TS chef hittarvpå egen klödkod. Borde vara något som gäller och kommuniceras i hela verksamheten.
Citera
2022-05-29, 08:31
Avslutad
Skriv till Aftonbladet eller Expressen och berätta allt. Sitt inte här och gnäll gör något åt saken så folk får upp ögonen för denna skit.
Citera
2022-05-29, 08:43
Medlem
Tremendouslys avatar
Långärmad tröja med öppna axlar...har svårt att se framför mig hur det skulle vara ett passande plagg inom vården...låter med som något en 11 åring skulle klä på sig till skoldiscot...

Försök använd hjärnan nästa gång du tänkt välja ut arbetskläder ur din privata garderob...
Citera
2022-05-29, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medanvi
Han har ju redan klagat, men jag får väl vänta på en varning då. Eller han får köpa in arbetskläder.

Frågade en kollega och det är för att patienterna inte ska gå igång på klädseln. Vi har inga patienter som är sexförbrytare eller ens kan gå.

Ska du anpassa dig efter sexförbrytare och peddon? Klart du inte ska om man inte kan hantera att kvinnor visar lite hud får man gå i terapi.
Citera
2022-05-29, 11:37
Medlem
nytthuss avatar
Arbetsgivaren är ej skyldig att tillhandahålla kläder om det inte gäller skyddskläder.

Ta på dig en t-shirt så är axlarna täckta. En t-shirt är knappast heltäckande kläder. En t-shirt passar varma sommardagar.
Citera
2022-05-29, 12:59
Bannlyst
Då får Arbetsgivare tillhandahålla kläder, annars får man väl bära dom kläder man har. Att man skall hålla på och täcka hud, bara för chefen har en knäpp relgion är inte ok.
Citera
2022-05-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Din stackare, vilken jävla kommun är det? Utsatt område/storstad? Folkutbytet pågår för fullt..

Malmö.
Citera
2022-05-29, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
De muslimska jobbarna som ska ha bara armar, har de ändå långärmat under kortärmat som de brukar ha, även med patienterna? Det känns som det är vanligt och ingen bryr sig. Det ska man väl bry sig om mer än att någon har linne? Har du linne och capris tycker jag det är helt osexuellt, men det är ju jag.

Ja, alla har någon slags vita, tunna tröjor under kortärmat, även med patienterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in