2022-05-28, 19:55
Medlem
Kanske är för att inte väcka djuret i muslimska män på din arbetsplats.
Citera
2022-05-28, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autistfeminist
Nej låter vansinnigt klart du ska få ha bara ärmar när det är varmt. Ha på dig kläderna du vill och om han klagar kontakta facket.

Han har ju redan klagat, men jag får väl vänta på en varning då. Eller han får köpa in arbetskläder.

Frågade en kollega och det är för att patienterna inte ska gå igång på klädseln. Vi har inga patienter som är sexförbrytare eller ens kan gå.
Citera
2022-05-28, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken

Ja vem vet. Jag arbetar bara nästan bara med muslimer, har en enda svensk kollega, hon har alltid lång klänning med långa ärmar som hon kavlar upp.
Citera
2022-05-28, 20:16
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Alldeles övertygad om att detta är orsaken.
Citera
2022-05-28, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Arbetsgivaren avgör vilka kläder som gäller och tillhandahåller rätt utstyrsel. Bara för att du nu verkar vara lite exhibitionist så gäller regler även dig. Du får flasha på din fritid

Därför muslimer stämmer höger och vänster för sin slöja? Så vill OP gå i trosor och BH på jobbet bör hon få det om det är hennes tro.
Citera
2022-05-28, 21:45
Medlem
killawifes avatar
Det som gäller är att om man vill att ens anställda ska ha en viss typ av klädsel är att man tillhandahåller denna. Gör man inte detta så ska man hålla sin käft.

Detta verkar vara en privat sak där chefen vill pådyvla sin åsikt om hur kvinnor ska vara klädda på de anställda. Inte ovanligt på något sätt men inget du behöver bry dig om.
Citera
2022-05-28, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medanvi
Min chef (inom vården, kommunalt arbete) vill att vi ska ha vissa kläder. Arbetskläder är jag helt med på om han tillhandahåller det. Vilket han inte gör. Kortärmat måste vi ha av hygieniska skäl i arbete med patienter, men han vill alltså att vi inte visar axlarna och att vi täcker benen. Jag ser ingen vettig anledning till det mer än att han är muslim. Jag har en långärmad tröja med öppna axlar, den var inte okej. Jag har den alltså bara när jag inte arbetar med patientnära, då tar jag av den och har linne, men det var inte heller okej.

Jag förstår att chefer kan ha regler om klädsel, men ser inget skäl till att vi ska ha heltäckande i arbetet. På sommaren blir det oerhört varmt på arbetsplatsen pga stora fönster utan persienner och ingen AC.
Jag skulle tala om för chefen att han kan åka hem och bygga upp sitt hemland istället för att vara här och försöka pådyvla oss svenskar sina vidriga sharialagar.
Citera
2022-05-28, 22:25
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Arbetsgivaren avgör vilka kläder som gäller och tillhandahåller rätt utstyrsel. Bara för att du nu verkar vara lite exhibitionist så gäller regler även dig. Du får flasha på din fritid

Flasha vader och axlar? Jag önskar jag tappade kontrollen av lite hud jag med
Citera
2022-05-28, 23:27
Medlem
Citat:
Min chef (inom vården, kommunalt arbete) vill att vi ska ha vissa kläder. Arbetskläder är jag helt med på om han tillhandahåller det. Vilket han inte gör. Kortärmat måste vi ha av hygieniska skäl i arbete med patienter, men han vill alltså att vi inte visar axlarna och att vi täcker benen. Jag ser ingen vettig anledning till det mer än att han är muslim. Jag har en långärmad tröja med öppna axlar, den var inte okej. Jag har den alltså bara när jag inte arbetar med patientnära, då tar jag av den och har linne, men det var inte heller okej.

Jag förstår att chefer kan ha regler om klädsel, men ser inget skäl till att vi ska ha heltäckande i arbetet. På sommaren blir det oerhört varmt på arbetsplatsen pga stora fönster utan persienner och ingen AC.
Be om arbetskläder och kontakta ditt fack om du behöver hjälp med detta.
https://www.kommunal.se/node/2547
Citera
2022-05-29, 05:35
Bannlyst
Citat:
Är man exhibitionist i jeans/byxor och löst sittande linne med skärning upp strax nedanför nyckelbenet så får det stå för dig.

Han står heller inte för kläder.

Tex så här kan du klä dig:

https://hejco.se/sv/articles/2.191.2163/sienna-damtunika

Din boss ska stå för arbetskläder annars är det bara att gå till facket. Så gör vi i sverige

Om chefen obstruerar finns alltid strejkvapnet att ta till, då brukar de vika ner sig, kapitalisterna
Citera
2022-05-29, 06:06
Medlem
"Det blir lite varmt på somrarna. Och ingen AC.."

Skiter väl han i om han är muslim? Det viktiga för han är att du inte får ha någon egen vilja alls.
Senast redigerad av momsloveme 2022-05-29 kl. 06:16.
Citera
2022-05-29, 06:20
Medlem
Citat:
Ja vem vet. Jag arbetar bara nästan bara med muslimer, har en enda svensk kollega, hon har alltid lång klänning med långa ärmar som hon kavlar upp.
Din stackare, vilken jävla kommun är det? Utsatt område/storstad? Folkutbytet pågår för fullt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in