2022-05-29, 03:38
Medlem
Intog 80 mg oxycodone vid ca 21 tiden. Det r depot tabletter a' 10 mg st. Allts 8 st tabletter vid ett och samma tillflle. Intogs oralt.
Knner nu mest trtthet samt lite karusellyrsel nr jag blundar. Knner inget vlbehag eller berusning, utan bara ovanstende jag nmnt.

Behver man vara orolig eller r det bara att frska sova? Hade hoppats p ett sknt rus, men icke.

Hade det slagit annorlunda om tabletterna var snabbverkande?
Citera
2022-05-29, 04:16
Medlem
Syster-Smisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YTERPORPETAVIRP
Intog 80 mg oxycodone vid ca 21 tiden. Det r depot tabletter a' 10 mg st. Allts 8 st tabletter vid ett och samma tillflle. Intogs oralt.
Knner nu mest trtthet samt lite karusellyrsel nr jag blundar. Knner inget vlbehag eller berusning, utan bara ovanstende jag nmnt.

Behver man vara orolig eller r det bara att frska sova? Hade hoppats p ett sknt rus, men icke.

Svrt att sga d alla reagerar olika p opioider samt hur han kroppen r vid sna preparat. Har du tagit opioider tidigare i nrtid?

Du hade ftt en annan effekt om du krossat tabletterna innan intag.
Citera
2022-05-29, 04:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YTERPORPETAVIRP

Eftersom du verkar ny, varfr ta en s stor dos? Frsta gngen rcker det med typ 10mg, mnga mr illa p bara 20mg. Allts om det r frsta gngen. Man ska brja lgt och testa sig fram.

Du kan tugga snder tabletterna d slr de snabbare och hrdare.

Eller s kanske du saknar det dr enzymet som gr om oxy till morfin i levern, eller vad man nu brukar sga - s det r fysiskt omjligt fr dig att knna ngot rus av opiater. r s fr mnga.

Hoppas du inte fr ligga o spy hela dagen nu...
Senast redigerad av pungfittan 2022-05-29 kl. 04:22.
Citera
2022-05-29, 14:17
Medlem
Bonnatorps avatar
h hua, jag blir alldeles sluddrig p 15mg snabbverkande.
Ungefr som p 5-6 starkl eller s.
Citera
2022-05-29, 16:03
Medlem
Cakewets avatar
Kan inte frestlla mig att man skulle f riskabel andningsdepression av 15mg oralt, tror nstan att en labbrtta hade vaknat nsta morgon utan problem p den dosen. Dr verdriver jag men om du inte blandat med annat s lter det varken p dosen eller det du beskriver som ngra konstigheter med att sova.
Citera
2022-05-29, 23:46
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cakewet
Kan inte frestlla mig att man skulle f riskabel andningsdepression av 15mg oralt, tror nstan att en labbrtta hade vaknat nsta morgon utan problem p den dosen. Dr verdriver jag men om du inte blandat med annat s lter det varken p dosen eller det du beskriver som ngra konstigheter med att sova.

Nu var det 80 mg och inte 15 mg Gick dock fin fint, somnade dock inte frens klockan 07.00 p morgonen. Fyllde p med 70 mg vid 13.00 tiden idag fr att se om jag fick effekt, men icke. S kan nog konstatera att opiater ej fungerar fr mig.
Citera
2022-05-29, 23:48
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungfittan
Eftersom du verkar ny, varfr ta en s stor dos? Frsta gngen rcker det med typ 10mg, mnga mr illa p bara 20mg. Allts om det r frsta gngen. Man ska brja lgt och testa sig fram.

Du kan tugga snder tabletterna d slr de snabbare och hrdare.

Eller s kanske du saknar det dr enzymet som gr om oxy till morfin i levern, eller vad man nu brukar sga - s det r fysiskt omjligt fr dig att knna ngot rus av opiater. r s fr mnga.

Hoppas du inte fr ligga o spy hela dagen nu...

Ja frmodligen ligger det ngot i det du sger. Somnade sen runt 07.00 tiden och fyllde sen p med 70 mg till idag fr att se om det gav nn effekt, men icke. Opiater var inget fr mig med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in