Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Med släktforskningsdelen får du ju veta mer om dig själv om du var född före 1991. Nu är det inte så. Annars fanns register över var du har bott, dina föräldrar osv.
Där ser man. De jag menade med släktforskning är att de finns en existerande privat släktforskning om min pappas fars bakgrund och ända bak till 1500 talet men i den a släktforskning saknas de uppgifter om min pappa , faster,mina syskon o allas våra liv då ingen riktigt varit villig att delta inklusive mig själv från början.
De jag egentligen vill veta är om själva min uppväxt. Mitt liv i 18 år. För jag minns inte min barndom pga svåra traumatiska händelser vilket gjort att jag inte minns för hjärnan skyddar sig själv. Men jag har också fått uppgifter av pappas sida att innan han dog skulle yrka på att ha mig på heltid men självklart fanns ingen process startad,men de var även efter hans död som de gjordes otaliga anmälningar och möten men inget jag fått ut i dokument.
Jag har fått ut 3 ärendne gällande mig i 3 olika år och 2005,2007,2010
Men 2007 skulle följas upp vilket borde då ha följts upp?
2006 gjorde skolsköterskan en anmälan men de enda är en notis om det inte vad hon misstänkte eller nån form av anteckning från anmälan, 2008 finns en anmälan ifrån en annan myndighet som inte heller står något vad de var oroliga över. Och tydligen ska de finnas massa anmälningar ifrån att min pappa dog så från 1999 och framåt och nån enstaka innan dess vilket jag inte vetat om förän för ett tag sedan
Så nu när jag vet detta blir man ju nyfiken på vad de handlar om och vad son hände ön det utredde eller la ner det.
Jag har inget för myndigheter egentligen men nu vill jag ju ha svar om de existerar såna papper. Jag får väl hoppas att regionarkivet hittar nåt iaf.