2022-05-28, 13:25
Medlem
Ble det laget en fysisk passforfalskning i papir av Golfs pass?
(Hvis ja: Må noen fysisk ha hatt Golf sitt pass i hende for å kunne lage det forfalskede passet?
Hvilken type skriver kan ha blitt brukt for å produsere det falske passet? Eventuelt samme type skriver som trusselbrevet ble skrevet ut på?)

Kan man greie å finne ut hvilken skriver et slikt forfalsket pass er skrevet ut med kun ved å granske et digitalt fotografi av det falske passet?

Hvilken type kamera kan ha blitt brukt til å fotografere det ekte passet, før det forfalskede passet ble produsert?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-28 kl. 13:32.
Citera
2022-05-28, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det vet vi ikke. Det er bare sjukt mange tilfelfigheter her. Det blir jo ren spekulasjon.

Ja det er mange tilfeldigheter. Det ser ut som OHG også studerte i Oslo i 2012, akkurat som MPU, RU.

Med mange felles interesser, er det svært sannsynlig at de har felles bekjente.
Citera
2022-05-28, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Du får utdype litt mer enn bare å legge til en link der det står ta de jakter på et sim-kort.
Politiet har sagt at de anser kidnappingshypotesen som mindre sannsynlig.
Link som dokumenterer? Jeg bare spør hvordan Havhest kan si at det IKKE finnes bevis, når politiet ikke har lagt fram sine tekniske ting.
Jeg siterte politiet som sa at de etterforsket kidnappingshypotesen, noe de ikke ville gjort hvis det som du påstår var bevist at hun var drept i s4.

Du har en skitten debatteknikk når du underslår min utdyping for så å be meg utdype

Påstanden og bevisbyrden er din.

Du påstår at det er bevist at AEH ble drept i S4 - hvor er dokumentasjonen på det?
Citera
2022-05-28, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Dette var interessant. Vi vet ikke så mye om OHG sine forretning, annet en at det kan synes som at han liker å tenke stort og har mange jern i ilden som det nødvendigvis ikke kommer så mye ut av. Det er også veldig spesielt at OHG i 2012 tok kontakt med en annen person som har blitt navngitt i forumet her. Sommeren/høsten 2012 tok OHG golf kontant med vedkommende for å få utviklet en applikasjon. Etter å ha fått oversendt et 12 siders omfattende tilbud og teknisk beskrivelse av løsningen sluttet plutselig OHG å besvare henvendelser på mail og telefon. Er det tilfeldig at både OHG og andres navn (på hver sin måte) har blitt trukket inn i saken? Eller er det noen som bevisst ønsker å peke i bestemte retninger?

For ordens skyld. Dokumentasjonen på OHG sin kontakt i 2012 har blitt oversendt politiet og påtaleansvarlig GH. Fun fact her er at politiet 6 måneder etterpå fortsatt ikke har besvart mailen med dokumentasjonen,
Du skal ha flaks for å få svar fra politiet. De vil nok gjerne at det skal være de som har løst saken, ikke en eller annen blogger eller internett surfer.
Citera
2022-05-28, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Du skal ha flaks for å få svar fra politiet. De vil nok gjerne at det skal være de som har løst saken, ikke en eller annen blogger eller internett surfer.
Kanskje det er lurest å sende tips både til politiet og til Holden i tilfelle eposter med tips ikke når frem til politiet (feks ved at eposter eventuelt havner i spam-mappen som noen foreslo?)?
Citera
2022-05-28, 13:52
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg siterte politiet som sa at de etterforsket kidnappingshypotesen, noe de ikke ville gjort hvis det som du påstår var bevist at hun var drept i s4.

Du har en skitten debatteknikk når du underslår min utdyping for så å be meg utdype

Påstanden og bevisbyrden er din.

Du påstår at det er bevist at AEH ble drept i S4 - hvor er dokumentasjonen på det?

Du har ikke sitert eller utdypet noe som helst, annet enn å henvise til en link.

Påstår at det er bevist? Du får sitere hva jeg har sagt isåfall.
Politiet mener at hun ble drept i Sloraveien, og at dødsårsaken er kvelning, noe som Rettsm.Inst støtter dem i. Hvilke spor de har, har jo ikke kommet fram ennå, så da blir jo spørsmålet om hvordan Havhest kan si at det ikke finnes noen som helst beviser på at Anne ble drept i Sloraveien.
Jeg registrerer at Havhesten selv har trukket seg litt bak bakover og gjemmer seg i skyggen, og skjønner at hun har dummet seg ut.
Citera
2022-05-28, 14:00
Medlem
Citat:
Du har ikke sitert eller utdypet noe som helst, annet enn å henvise til en link.

Påstår at det er bevist? Du får sitere hva jeg har sagt isåfall.
Politiet mener at hun ble drept i Sloraveien, og at dødsårsaken er kvelning, noe som Rettsm.Inst støtter dem i. Hvilke spor de har, har jo ikke kommet fram ennå, så da blir jo spørsmålet om hvordan Havhest kan si at det ikke finnes noen som helst beviser på at Anne ble drept i Sloraveien.
Jeg registrerer at Havhesten selv har trukket seg litt bak bakover og gjemmer seg i skyggen, og skjønner at hun har dummet seg ut.
Da siterer vi en gang til:

Citat:
– Etter en totalvurdering av alle sakens opplysninger slik saken står nå, vurderer politiet draps-hypotesen som den mest sannsynlige, men vi etterforsker fortsatt kidnappingshypotesen aktivt med det mål å finne ut hva som skjedde med Anne-Elisabeth Hagen, skrev politiinspektør Gjermund Hansen i Øst politidistrikt i en epost til NTB på treårsdagen.
Det sier politiet - i tillegg til det du påstår at de sier.

Jeg har både sitert og linket, du har ingen av delene!

Påstanden er fortsatt din, det er du som må forsvare deg, ingen andre.

Det du må dokumentere er at politiet og rettsmedisinsk er enige om at AEH ble drept i S4.
Veldig enkelt
Citera
2022-05-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kanskje det er lurest å sende tips både til politiet og til Holden i tilfelle eposter med tips ikke når frem til politiet (feks ved at eposter eventuelt havner i spam-mappen som noen foreslo?)?
Du har også direkte Mail til etterforskningsleder Gjermund Hanssen i tråden. Han virker seriøs.
Citera
2022-05-28, 14:12
Medlem
Citat:
100 % sikker kan man jo ikke være når man ikke har et lik, men ganske så sikker kan man være.
Rettsmedisinsk Institutt og politiet hadde ikke sagt at de mener at hun ble drept i Sloraveien, og at dødsårsaken var kvelning, hvis de ikke hadde noe grunnlag for å kunne si det, det må da du også kunne skjønne.
Men det som jeg lurer på, er, hvorfor det er så viktig at å si at Anne IKKE ble drept i Sloraveien?
Er det et problem om hun ble drept der, framfor uti en fiskebåt, eller en nedlagt industrihall?
Det var visst veldig viktig for Holden også.

Det er vel ingen som har sagt at det er viktig at AE IKKE ble drept i Sloraveien?

Det handler om å holde seg til fakta, og være åpen for forskjellige teorier. Politiet har en teori om at AE ble drept i S4, men vet ikke dette med sikkerhet.
Citera
2022-05-28, 14:12
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Da siterer vi en gang til:

Det sier politiet - i tillegg til det du påstår at de sier.

Jeg har både sitert og linket, du har ingen av delene!

Påstanden er fortsatt din, det er du som må forsvare deg, ingen andre.

Det du må dokumentere er at politiet og rettsmedisinsk er enige om at AEH ble drept i S4.
Veldig enkelt

Du får sitere med # post nummer, så skal jeg svare.
Citera
2022-05-28, 14:14
Medlem
Citat:
Du får sitere med # post nummer, så skal jeg svare.
Jeg har fått svar nok og er mer enn fornøyd.
Citera
2022-05-28, 14:17
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Du har også direkte Mail til etterforskningsleder Gjermund Hanssen i tråden. Han virker seriøs.

Eposten ble sendt direkte til GH. Det har vært en dialog på mail og telefon tidligere ifm med at TB ønsket seg sjekket ut av saken. Det er tidligere postet noen skjermdumper i forumet fra den dialogen. GH er sikkert seriøs i sitt virke, men TB måtte faktisk kontakte ansvarlig statsadvokat og senere førstestatsadvokaten for å få svar på enkelte spørsmål fra politiet. Så om ikke annet, så er vel GH overlesset i viktigere arbeid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in