Har nu testat en massa olika stt att gra potatis/pommes och kan konstatera att klyftor r de som blir bst.
Jag mrker ingen strre skillnad om potatisen r mjlig eller fast, inte heller jttestor skillnad om potatisen ftt ligga i vatten (30min) fr att f bort strkelsen eller inte.
Lite trist r de att det frasiga "sjunker" ganska fort efter att det r klart men tycker end att klyftorna blir ganska bra.
30 min p 160grader, och ev ngra minuter extra p 180 min om jag gjort lite mer och vill ja mer frg.
Gjorde ven revbenspjll (tunna).
Blandade ketchup, soja, sweet chilli ss och riven vitlksklyfta samt paprikapulver, vitpeppar, svartpeppar och salt.
Efter 150 grader i 30 min var dom riktigt fina. Men jag krde p 10 min till fr mer frg vilket kanske var lite ondigt.
Kan tyvrr inte sga om dom blev goda d jag krde ytterligare 5 min p 200 grader fr att "brnna p dom lite" varp de blev brnda hahaha. Man lr sig av sina misstag

Men jag var lite tveksam innan att nstan 1 kg skulle bli trngt i korgen. Men de fungerade riktigt bra.
Jag vnda p dom flera gnger men kanske var de lite i ondan d dom fick bra med frg end.
Nytt frsk en annan gng, kanske till midsommar
Var lite besviken p min fryer till en brjan men den vxer mer och mer.
Dock s r den lite jobbig att diska d allt r s stort.
Ondigt att fylla nstan hela diskmaskinen med enbart 4 delar (var av 2 r riktigt stora).
Och ja, jag vet att det finns recept i massor p ntet, i appar osv. Men min tanke hr var att det kunde vara trevligt att dela lite erfarenheter och recept p bde bra och mindre bra tillagningar...