Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Tack för ditt ärliga och bekräftande svar!
Såklart inte och det vet du jag inte menar men jag anser det vara fel att slå fast att en människa utfört ett brott han förnekar sig vara skyldig till när man i såna fall istället självklart skall ange att personen är dömd för brotten ifråga. Det är jag också säker på att du nu håller med om är det objektiva sättet att uttrycka sig på.
Nej du utser inga åklagare och det har jag heller inte angivit att du gör. Vad du däremot kan göra om du anser han begått ett tjänstefel i detta fall är att lämna in en anmälan om det till vederbörlig myndighet och det var just det jag menade med min fråga till dig om du godtar en sådan åklagare som inte är en normal människa och (be)-dömt fallet fel eftersom ingen normal människa efter vad du påstod anser Ebba vara skyldig till förtalet av Esbjörns ombud.
Jag har ingen uppfattning i frågan om Binninges eventuella lögner i media om detta fall eftersom jag inga sådana har sett. Ditt påstående om att jag inte skulle tycka lögner är nåt hemskt är ju över gränsen för vad trådens moderatormeddelande tillåter och är såklart också ett helt befängt spekulativt påstående. Det förstår du säkert också nu.....eller hur?
Dumheter å du bör gnugga dina ögon för det enda jag gjort är att ifrågasätta utredningen och domen den är baserad på. För att förtydliga; ingen människa är ju medhjälpare till mord för att hon ifrågasätter en dom där den dömde förnekar gärningen. Med det synsättet skulle ju aldrig resningsärenden kunna komma till stånd och det förstår du väl också?
Ja och den löses enklas genom att Ebba säljer tillbaka huset till Esbjörn den dag hon slutgiltigt står som ägare till kåken (för så blir det väl?). Ja om han så fortsatt vill efter att bevittnat och under filminspelning ha frågat honom. Om hans svar är NEJ ja då behåller hon huset och allt är frid å fröjd. Fallet är då slutgiltigt löst - för mig iaf - och bör så vara för alla och envar. Tack för mig för denna gång!
Japp, hon står som slutgiltig ägare till kåken som Esbjörn sålde sedan förra hösten.
Esbjörn tog då emot köpeskillingen och skrev köpebrev/kvitto på detta.

det gjorde han dessutom frivilligt och nämns inte i ”ångerbrev” eller överklagan.
Så egentligen har han bara uppfyllt köpeavtalet som han ingick med köparen 20/8-2020.
Efter detta har förlikningen ingen betydelse mer än den ”viss tidsbegränsad dispositionsrätt” han fick.
Om man sen överklagar stadfästelsen som avtalats om i förlikningen, försvinner denna ”viss tidsbegränsad dispositionsrätt” och förlikningsavtalet har helt spelat ut sin roll.
Att stadfästelsen ev. blir upphävd spelar då heller ingen roll för förlikningsavtalet har redan fallit.
Om man sen skulle försöka få sin egen förlikning upphävd är det rent stolleri, avtalet är ju värdelöst.
Det ursprungliga köpeavtalet är uppfyllt, försäljningen är fullbordad och ägandet har helt övergått.