2022-05-28, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Du glemmer noe helt vesentlig. Hele opplegget til GM umuliggjorde livsbevis fra start.

Det essensielle i enhver ekte kidnapping, nemlig muligheten til livsbevis, var utelukket.
Dermed kan det heller ikke ha vært noen "kidnapping som gikk galt", slik du påstår.
Det står i brevet at livsbevis vil bli gitt.
Da blir det vanskelig å true til seg penger uten å komme med nettopp det.

De tok kontakt på mail også, det kan være at livsbeviset ville komme på en annen plattform.

Jeg også reagerte på den manglende muligheten for livsbevis.
Citera
2022-05-28, 12:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Nettstedet Katiskaleaks ble opprettet 25.05.2022 og sier at de er en gruppe journalister som har som oppgave å etterforske koblingen mellom OHG og Hagen saken.

Hele gruppen fremstår som hemmelig, bare det er en kilde til at varselklokkene bør ringe...
Dette er bare sprøyt. Hvem ønsker å villede tråden?
Du kan tipse dem via protonmail....(!)
Det finnes ingen ekte artikler som linker OHG til Katiska- saken, som også har forgreninger til Spania, via hovedmannen Niko Rantas-aho. Kun denne merkelige nettsiden som ble opprettet for to dager siden?
Katiska saken er Finlands største narkosak, som ble avslørt 2018-20. Hovedmenn Janne Tandberg og playboy med base i Marbella, Niko Rantas-aho.

Bra detektivarbeid. Det var det jeg skjønte. Ren bløff hele koblingen. Googlet den vedlagte
linken og fikk kun treff på en instagram-konto - og denne tråden.
Citera
2022-05-28, 12:10
Medlem
Citat:
Søk på katiskaleaks.com. Dette er bare sprøyt! Hvem gidder å lage en nettside på finsk for å dele på Flashback, for å skape en mistanke mot et finsk narkokartell? Hvem er så opptatt av å villede at de oppretter en egen nettside, ingen tvil om at den er norsk, selv om teksten er skrevet på finsk. Med en kvittering fra OHG fra Stockfleth i Oslo?
Dette bør politiet se nærmere på, synes jeg. Og jeg tror jeg kjenner igjen identiteten til den som har opprettet nettsiden...med protonmail....

Jeg er ikke uenig i det, er det noen som kjenner politiet puster dem i nakken nå?
Citera
2022-05-28, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
I boken Lørenskog Mysteriet, er det helt tydelig at "badekarhistorien" finner sted på kvelden den 30. oktober 2018, mens Hagen-ekteparet er borte fra hjemmet sitt ifm teaterkvelden.

Sitat fra boken:

"Turen [taxituren fra teateret] tar en snau halvtime, og de er hjemme en gang rundt klokken elleve.
I huset har det skjedd et uhell.
Jonas, som har passet Tassen, hadde planer om å ta seg et bad i andre etasje mens foreldrene var borte. Mens badekaret fyltes med vann, hadde han gått ned igjen til valpen. Dermed hadde vannet rent over kanten.
Da Jonas moppet gulvet, knuste han taklampe med skaftet på moppen. Glasskårene traff Jonas i ryggen, så han begynte å blø. Han tørket og vasket, men ble ikke ferdig før han måtte dra.
Den lille valpen er alene da ekteparet kommer hjem. Lisbeth henter nøkkelen i en støvel i garasjen og låser dem inn. Det er hun som er "sjefen i huset"."
Brukte hverken TH eller AE å ha med seg nøkkel til huset når de reiste hjemmefra? Var det daglig rutine å legge nøkkel i garasjen og å hente nøkkel i garasjen hver gang de reiste fra og til huset?
La AE nøkkelen tilbake i støvelen garasjen etter å ha låst opp ytterdøren den kvelden?
Brukte garasjen å være låst eller ulåst?

Når oppdaget TH at nøkkelen var borte fra garasjen?
Hadde ekteparet eventuelt kun 1 stk nøkkel i bruk som de delte på?
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-28 kl. 12:26.
Citera
2022-05-28, 12:14
Medlem
Citat:
Søk på katiskaleaks.com. Dette er bare sprøyt! Hvem gidder å lage en nettside på finsk for å dele på Flashback, for å skape en mistanke mot et finsk narkokartell? Hvem er så opptatt av å villede at de oppretter en egen nettside, ingen tvil om at den er norsk, selv om teksten er skrevet på finsk. Med en kvittering fra OHG fra Stockfleth i Oslo?
Dette bør politiet se nærmere på, synes jeg. Og jeg tror jeg kjenner igjen identiteten til den som har opprettet nettsiden...med protonmail....

Bra info og at du deler dette. Det har vært mye rart i forumet i det siste.
Citera
2022-05-28, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg også reagerte på den manglende muligheten for livsbevis.

Det var nok mer planen som gikk galt og måtte justeres underveis.
Citera
2022-05-28, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Interessant. Du skrev "Ole Golf's ID was used in Finland in late 2018/early 2019. Somebody using that identity attempted to rent a warehouse on 7th of February 2019. For unknown reason no official contract was ever signed but somehow the warehouse in Espoo was still rented to "Golf" or his/her associates. The warehouse was then used for storing and packaging drugs which were sold in the dark-net. Interestingly, when renting the warehouse "Golf" gave an address and phone number which leads to a cafeteria which is only 600m away from Grønland Basar". Står dette skrevet i en artikkel i en nettavis? Hvor kan man eventuelt lese om det?

Datoen juni 2018 i denne saken (" between June 2018 and May 2020", se sitatet under) og det at første planleggingsspor i Anne-Elisabeth Hagen - saken er fra juli 2018 er også et sammentreff (som selvfølgelig kan være tilfeldig).
"The National Bureau of Investigation (NBI) and the Helsinki, Häme, Southeastern Finland and Ostrobothnia Police Departments have investigated illegal import, sale and distribution of drugs run from the Netherlands between June 2018 and May 2020."

"The criminal investigation also contributed to another investigation involving large-scale drug smuggling and enabled to partly detect the smuggling in this case known as the 'Katiska tangle'. The police suspect that most of the drugs in the Katiska case were received from the smuggling organisation under investigation in the present case. It is suspected that in two out of the 17 smuggling operations that are currently under investigation the drugs were related to Katiska."

(poliisi.fi/en A criminal organisation smuggled a huge amount of drugs into Finland among flowers – street value up to 20 million euros)

Foreløpig har politiet lykkes med å identifisere tre anledninger der Golfs pass, som er utstedt i april 2013, er solgt på det mørke nettet:

Hansa Market den 14. januar 2016
Dream Market den 26. desember 2017
Ukjent markedsplass på det mørke nettet den 7. juni 2018
En måned etter det siste salget politiet kjenner til, oppretter noen e-postadressen ohgolf@mail.com. Samtidig, i tidsrommet mellom 7. og 9. juli i 2018, brukes e-posten til å registrere kontoer på vekslingsbørsene KuCoin, Binance og Huobi.

Telefonnummeret som gjerningspersonene har oppgitt, +47 40745668, er ikke Golfs egentlige nummer. Nummeret lå ute til salgs som et kontantkortnummer fra 2017, men politiet mener at det aldri faktisk ble solgt.
https://www.tv2.no/a/14383592/
Dash-transaksjon m.m.: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
7. JULI 2018 brukes epost-kontoen med den stjålne identiteten for å opprette brukerkontoer hos to børser for kryptovaluta, KuCoin og Binance. [...]
To dager senere, 9. juli, opprettes en konto hos en tredje kryptobørs, Huobi, med den stjålne identiteten. [...]
DAGEN ETTER opprettelsen av Huobi-kontoen, 10. juli, tar motparten nok et grep som virkelig skal få etterforskerne til å klø seg i hodet: [...] Motparten har på forhånd skaffet seg dash. En sum av denne kryptovalutaen blir overført til Huobi-kontoen. Hos Huobi blir summen vekslet til den kjente og sporbare kryptovalutaen bitcoin. Disse bitcoinene kommer senere til å bli brukt til å sende kodede meldinger til familien Hagen. [...]
Motparten har brukt PrivateSend, bekrefter Hanssen. Han konstaterer at dette er nok et grep motparten har tatt for å skjule sine spor. (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
" Anne der bliver brugt som kodeord allerede i juli måned, da det oprettes"
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
All that information is drawn from pre-trial investigation documents as well as a court judgment which is currently on appeal in the Court of Appeal in Helsinki. In the blog there is this image which is extracted from one of the pre-trial investigation briefs. This is a copy of the actual email "Golf" had sent to the company renting warehouses:

https://custom-images.strikinglycdn.com/res/hrscywv4p/image/upload/c_limit,fl_lossy,h_9000,w_1200,f_auto,q_auto/1003279/850692_837537.png

Here is the judgment in the case. It is of course in Finnish but can be easily translated. The warehouse was central in the drug affair – located at Kirvuntie, Espoo, Finland:

https://anonfiles.com/Tcy9Fdk8y2/R_20-406_tuomio_pdf

Ole Golf (also Olle) is mentioned in the judgment.
Citera
2022-05-28, 12:25
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er viktig at det blir avslørt når og hvor AEH ble drept, dersom riktig gjerningsperson(er) skal bli avslørt.
Av samme årsak er det viktig å finne kroppen.
Generelt... Inntil politiet kan fremlegge eventuelle bevis, kan man ikke konkludere at slike bevis finnes.

Jeg formulerte meg litt upresist på morgenkvisten.
Men, hvorfor er det så viktig for deg at Anne IKKE ble drept i S4?
Den eneste pekepinnen vi har, er Rettsmedisinsk Institutts og politiets uttalelse, så hvordan kan du konkludere slik som du gjør? Du sier at det IKKE finnes bevis på at hun ble drept i S4, så hva baserer du din uttalelse på? Som jeg sa, politiet har jo ikke sagt noe om hvilke spor som ligger til grunn for deres konklusjoner.
Eneste de har kommet med, er at hun ble drept i S4, og at hun døde av kvelning.
Citera
2022-05-28, 12:26
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Med en kvittering fra OHG fra Stockfleth i Oslo?

Hvordan henger dette sammen? Står navnet til OHG på kvitteringen?
Er det bilde eller scan av en papirkvittering, eller skjermdump av en
telefonisk transaksjon?

Jeg kan ikke huske at jeg har fått kvitteringer med mitt eget navn
på når jeg har kjøpt kaffe. Ikke engang i hovedstaden.

De eneste kvitteringene jeg har med kundens navn er fra kjøp der
det inngår en garanti for produktet.
Citera
2022-05-28, 12:29
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Er det noen som ønsker å tipse Milli om det angivelig Finske nettstedet?

Og hvis noen kan ta screenshot av det som er der, før det kanskje blir borte..
Citera
2022-05-28, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katiskaleaks
All that information is drawn from pre-trial investigation documents as well as a court judgment which is currently on appeal in the Court of Appeal in Helsinki. In the blog there is this image which is extracted from one of the pre-trial investigation briefs. This is a copy of the actual email "Golf" had sent to the company renting warehouses:

https://custom-images.strikinglycdn.com/res/hrscywv4p/image/upload/c_limit,fl_lossy,h_9000,w_1200,f_auto,q_auto/1003279/850692_837537.png

Here is the judgment in the case. It is of course in Finnish but can be easily translated. The warehouse was central in the drug affair – located at Kirvuntie, Espoo, Finland:

https://anonfiles.com/Tcy9Fdk8y2/R_20-406_tuomio_pdf

Ole Golf (also Olle) is mentioned in the judgment.
Er dette offentlige dokumenter som man kan finne på offentlige finske nettsteder?
Det hadde vært bra om du kan poste navn på et finsk nettsted der man kan søke opp dommen selv og lese den.
Senast redigerad av z-z-z 2022-05-28 kl. 12:38.
Citera
2022-05-28, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg formulerte meg litt upresist på morgenkvisten.
Men, hvorfor er det så viktig for deg at Anne IKKE ble drept i S4?
Den eneste pekepinnen vi har, er Rettsmedisinsk Institutts og politiets uttalelse, så hvordan kan du konkludere slik som du gjør? Du sier at det IKKE finnes bevis på at hun ble drept i S4, så hva baserer du din uttalelse på? Som jeg sa, politiet har jo ikke sagt noe om hvilke spor som ligger til grunn for deres konklusjoner.
Eneste de har kommet med, er at hun ble drept i S4, og at hun døde av kvelning.
Her har du politiet om hypoteser for 3 uker siden:

Citat:
– Etter en totalvurdering av alle sakens opplysninger slik saken står nå, vurderer politiet draps-hypotesen som den mest sannsynlige, men vi etterforsker fortsatt kidnappingshypotesen aktivt med det mål å finne ut hva som skjedde med Anne-Elisabeth Hagen, skrev politiinspektør Gjermund Hansen i Øst politidistrikt i en epost til NTB på treårsdagen.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2022/05/02/195843047/politiet-jakter-pa-sim-kort-i-hagen-saken
Han hadde vel ikke sagt det hvis de hadde bevis på at hun var drept.

Har du en link som dokumenterer at det er bevist at hun ble drept i S4?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in