Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Ja precis ungefär så nånting. Som jag svarade till annan nyss. Det kunde finnas ett betydligt stökigare upplopp på äktenskapet som historien inte förtäljer. AE känner sin make o är säkert fullt kapabel att ana betydande ugglor i mossen. Men har ingen att vända sig till just vad gäller potentiellt överhängande dödshot. Och tar då till en form av ”husmorsknep” hon är kapabel till. För hon behöver oskadliggöra TH pronto.
Ja det kan ha blitt en kamp for livet. Som AE tapte.
For meg ser det ut til at ekteskapet har vært i en nedgående spiral siden krisen i 1993.
Desto mer han straffet henne økonomisk, og muligens tuktet henne fysisk, for dette angivelige utroskapet, om det er sant eller ikke, desto vanskeligere ble det for henne å vise han noen som helst varme følelser, så hun henfalt kanskje til å bare be om unnskyldning. "Tilgi meg kjære, hvis jeg har gjort deg noe vondt". Om og om igjen.
Til ingen nytte. Hennes unnskyldninger ser ut til å ha ført stadig nye drypp av bensin på sjalusibålet hans. Desto mer hun underordnet seg og tok på seg skyld, desto mer blaffet sjalusi og selvrettferdighet opp, og desto mer skulle hun straffes, og få unngjelde for sine angivelige synder.
Han ønsker muligens at ting skulle bli som før. Da han opplevde det slik at hun elsket han. At hun var varm og snill. Mens hun, desto mer hun ble straffet desto mer fremsto også den tidlige fasen i ekteskapet som vanskelig for henne. Hun blir mer og mer klar over at han aldri var den mannen hun trodde han var, i yngre år.
Og, da hun ble pensjonist, tenkte hun kanskje, "skal jeg være fattig og gift med en ond milliardær, eller skal jeg bare være fattig og ellers fri?"
Så hun bestemte seg for å dra. Selv om hun trodde at hun ikke fikk med seg ei krone ut av ekteskapet.
Mens han visste at hun i verste fall kunne bli tilkjent halve formuen. Hvis underskrift på ektepaktene ble tvunget frem under trusler og vold, ville ektepaktene bli kjent ugyldige i en skilsmissesak. Dette visste han og ikke hun.
Så hun måtte gå opp i røyk før hun rakk å ta ut skilsmisse.