2022-05-28, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Du vet att ryssnarna lever i demokrati och har yttrandefrihet? börjar deras media ljuga kommer ryssarna sluta följa dessa medier. Dom vill ha fred och sanningen och kan se igenom lögnerna. Därför får inte TASS RT och övriga källor hitta på saker utan bara måste säga sanningen likt Putin. Att vara direkt och ärlig är viktig i rysk kultur jämfört med i väst.

Så ja hade bucha hänt och det var rysslands fel hade alla ryska medier sagt det och putin hade bett om ursäkt och gjort en utredning. Men då det bara är påhitt och ukrainare har gjort den finns inget att undersöka eller be om ursäkt från.

Aha. Det är därför Putin ändrat författningen två gånger för att kunna bli omvald. Och det är därför nästan alla politiskt oppositionella sitter i fängelse? För att man har demokrati och yttrandefrihet. Förutom då förstås friheten att yttra ordet "krig".

I ett land med yttrandefrihet måste det åtminstone vara tillåtet att ifrågasätta det som sägs vara sanningen.
Citera
2022-05-28, 09:02
Medlem
Reimers avatar
Då var 30000 orcher eliminerade enligt Ukraina + en hel del materiel, en milstolpe i konflikten, Ryssland närmar sig USA,s förluster i Vietnam-kriget.

https://twitter.com/DefenceU/status/1530441726862712833/photo/1
Citera
2022-05-28, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Då var 30000 orcher eliminerade enligt Ukraina + en hel del materiel, en milstolpe i konflikten, Ryssland närmar sig USA,s förluster i Vietnam-kriget.

Ja, för kan vi inte vinna kriget då kan vi åtminstone ljuga och hitta på siffror för att ta bort fokus från det viktiga. Om du tror på de där siffrorna så tycker jag synd om dig.
Senast redigerad av Americanwest 2022-05-28 kl. 09:09.
Citera
2022-05-28, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Aha. Det är därför Putin ändrat författningen två gånger för att kunna bli omvald. Och det är därför nästan alla politiskt oppositionella sitter i fängelse? För att man har demokrati och yttrandefrihet. Förutom då förstås friheten att yttra ordet "krig".

I ett land med yttrandefrihet måste det åtminstone vara tillåtet att ifrågasätta det som sägs vara sanningen.
Är det så konstigt att Navalnjy sitter i fängelse? Är man en brottsling så ska man sitta bakom lås och bom.
Citera
2022-05-28, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag tror att det är bättre att vara krigsfånge på den Ukrainska sidan. Då väst (EU) kan bli väldigt sura om POW torteras och dödas. En annan sak som gör det värre på den ryska sidan är ett av deras skäl till kriget - utrota nazister.

Sen ska man förstå att bli krigsfånge är ofta väldigt farligt i fasen då man blir tillfångatagen och transporterad från frontlinjen. Det gäller alla sidor i alla konflikter.
Och bli filmad när dom får knäna bortskjutna?
Citera
2022-05-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Fick cancer av att läsa ditt inlägg. Ska du göra en påverkanskampanj så kan du väl ändå försöka göra de lite snyggare, idiot.
Tack för din lysande ironi!!
Citera
2022-05-28, 09:34
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Du vet att ryssnarna lever i demokrati och har yttrandefrihet? börjar deras media ljuga kommer ryssarna sluta följa dessa medier. Dom vill ha fred och sanningen och kan se igenom lögnerna. Därför får inte TASS RT och övriga källor hitta på saker utan bara måste säga sanningen likt Putin. Att vara direkt och ärlig är viktig i rysk kultur jämfört med i väst.

Så ja hade bucha hänt och det var rysslands fel hade alla ryska medier sagt det och putin hade bett om ursäkt och gjort en utredning. Men då det bara är påhitt och ukrainare har gjort den finns inget att undersöka eller be om ursäkt från.
Här i Sverige säger vi ”ryssarna” och inte ”ryssnarna”.
Jag fattar inte poängen med att ni ryssar bombarderar Flashback med rysk infantil propaganda. Det stärker ju inte ryssen i svenskarnas ögon, utan har snarare motsatt effekt.
Citera
2022-05-28, 09:41
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Hehe trevligt o se
Kommer va dyrt när allt är över..
Citera
2022-05-28, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Och bli filmad när dom får knäna bortskjutna?

Enskilda fall och det var innan de hade blivit tagna från fronten. Det händer i alla arméer. Bara en sån sak att man funderar på avrätta krigsfångar säger allt.
Citera
2022-05-28, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Enskilda fall och det var innan de hade blivit tagna från fronten. Det händer i alla arméer. Bara en sån sak att man funderar på avrätta krigsfångar säger allt.
Jag får intrycket av att du vill släta över den händelsen, men dom ryska ska fram i ljuset och visas upp?
Citera
2022-05-28, 09:48
Medlem
Citat:

Mina Ryska vänner säger åt mig att dem är förfärad att västerlänningar kan tro så lågt om Ryssar så dem hade gärna sett lite ryska iskanders "banka" in vett i våra skallar.

Mina ryska vänner vet iaf bättre och har gett order att jag får inte följa västerländsk "lögnmedia" intel slava z, tass, sputning och RT är mina främsta sanningskällor.

Varför ljuger du för? Är du bara förståndshandikappad? Troll? Eller bara en medlöpare?
Citera
2022-05-28, 09:49
Medlem
Rysslands kampanj i Ukraina går som plan. Snart är hela Donbas befriat och stora delar av södra landet, som en fin bonus.

Ryssland börjar etablera en ny statsordning. Ryska pass delas ut och rysk valuta införs. Välkommen till det nya Ukraina!

Men till er nazi-kramare kan jag meddela att det är lugnt: överstelöjtnant Joakim ”Bagdad Bob” Paasikivi lät igår meddela att ”Ukrainarna har fortfarande ett strategiskt övertag.” Bra att veta, för med ett sånt strategiskt övertag så har Ukraina snart inget territorium kvar!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5G79pm/detaljen-bakom-rysslands-framgangar-i-donbass-problem-for-ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in