2022-05-27, 19:42
  #157177
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Att vara helt okänslig för andras lidande men mycket mån om sin egen hälsa brukar beskrivas som ett typiskt tecken på psykopati. Kan det vara så att alla tongivande i den ryska ledningen är psykopater?
Livrädda psykopater dessutom ja
Citera
2022-05-27, 19:45
  #157178
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Finns det någon länk till detta?

Förslaget i sig låter dock inte så dåligt kan jag tycka. Just Polen och baltstaterna är ju Ukrainas främsta allierade just nu, tillsammans med UK och USA förstås. Någon form av koalition med den här uppställningen hade nog kunnat vara effektivare för Ukrainas del än att behöva dras med den motvilja och saktfärdighet som t.ex. Tyskland och Ungern släpat med sig in i EU.

Sedan beror det väl lite på vad syftet med en sådan koalition skulle vara. Snabbare vapenanskaffning? Hårdare sanktioner? Boots on the ground? Viljan finns ju där men frågan är vad koalitionen skulle fylla för syfte.

Syftet skulle väl vara att ha en grupp som alla strävar åt samma håll som snabbt kan fatta beslut och samarbeta friktionsfritt, istället för att "förhandla" om allt med mer motsträviga aktörer.
Citera
2022-05-27, 19:48
  #157179
Bannlyst
LIBERATED KID FROM SVETLODARSK IS HAPPY AND SHE LOVES THE Z
Underbart att se glada barn när de blivit befriade från ukrainsk förtryck.
https://www.bitchute.com/video/2p7M97RJL1yJ/
Citera
2022-05-27, 19:50
  #157180
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
De är de enda som slipper raka sig och får ha kvar sina mobiler.

Har du lyssnat på Kadyrovs filosofiska monologer han brukar publicera med jämna mellanrum?


Moskva kallas ju numera ibland "Moskvabad" pga alla muslimer där. Kommer Kadyrov ta över efter Putin?
Citera
2022-05-27, 19:51
  #157181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Vill passa på att tipsa alla i tråden om Joe Rogans senaste pod.

Gästen är Lex Fridman. Han är en rysk-amerikansk forskare och datavetare vid Massachusetts Institute of Technology. Född 15 augusti 1986 i Moskva. Han håller även föreläsningar inom artificiell intelligens, djupinlärning och självkörande bilar vid MIT.

Lex har släkt och vänner i både Ryssland och Ukraina.

Sammanfattningsvis kan jag säga att det inte kommer finnas många som Lex kvar i Ryssland inom en snar framtid. Intelligensflykten är verklig.

Känns ju inte direkt som varken ryss, amerikan eller europe, så känns lite irrelevant.
__________________
Senast redigerad av HappyUW 2022-05-27 kl. 19:53.
Citera
2022-05-27, 20:00
  #157182
Medlem
45-75Marlins avatar
Ser illa ut nu för ryssen på sikt!

Kör nu med gamla tanks från 60 talet!
– De har fått bättre ordning på underhåll och koncentrerat allt man har till ett mindre område. Man har skjutit oerhört mycket artilleri och pressar ukrainarna bakåt. De kommer sannolikt att kunna ta hela Luhansk, säger han.

Men den ryska anfallskapaciteten sträcker sig inte hur långt som helst, enligt Paasikivi. Underhållet sinar och något nytt lär man inte få tag på.

– De kan inte ersätta förluster, även om de har dammat av T-62-stridsvagnarna från 80-talet. Det är oklart var de ska användas, men det tyder på att man inte har toppmodernt materiel att sätta in, säger han.
Citera
2022-05-27, 20:00
  #157183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Polens annektering av väst Ukraina drar närmare.
The statehood of Ukraine is threatened with complete destruction, the country may be forced to actually merge with Poland, ex-president Yanukovych said.
https://t-me.translate.goog/rusbrief?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=sv&_x_tr _pto=wapp

Frågan är om Ryssland är så sugna på det, då blir det ingen buffertzon till Nato.
Citera
2022-05-27, 20:02
  #157184
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Polens annektering av väst Ukraina drar närmare.
The statehood of Ukraine is threatened with complete destruction, the country may be forced to actually merge with Poland, ex-president Yanukovych said.
https://t-me.translate.goog/rusbrief?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=sv&_x_tr _pto=wapp
Snackade nyss med en överste i polska marinen.

Nåt sånt är inte aktuellt.

Däremot påstod han att Polen har miniubåtar i Svarta Havet...
Citera
2022-05-27, 20:03
  #157185
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Moskva kallas ju numera ibland "Moskvabad" pga alla muslimer där. Kommer Kadyrov ta över efter Putin?
Den hjulbenta dvärgen som hotar och sprider sin propaganda från en källare vid "frontlinjen"? Som "egentligen" filmades på "plats" i Grozny? Och bad till Gud vid en bensinstation?

Jag hoppas det stämmer att den tjetjenska dvärgen tar över. Han kommer knulla landet i fördärv, värre än Putin.....

Hörde att han är en bra Basketspelare.....
__________________
Senast redigerad av smaug20017 2022-05-27 kl. 20:06.
Citera
2022-05-27, 20:09
  #157186
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Ser illa ut nu för ryssen på sikt!

Kör nu med gamla tanks från 60 talet!
– De har fått bättre ordning på underhåll och koncentrerat allt man har till ett mindre område. Man har skjutit oerhört mycket artilleri och pressar ukrainarna bakåt. De kommer sannolikt att kunna ta hela Luhansk, säger han.

Men den ryska anfallskapaciteten sträcker sig inte hur långt som helst, enligt Paasikivi. Underhållet sinar och något nytt lär man inte få tag på.

– De kan inte ersätta förluster, även om de har dammat av T-62-stridsvagnarna från 80-talet. Det är oklart var de ska användas, men det tyder på att man inte har toppmodernt materiel att sätta in, säger han.
Man kanske anser att moderna inte behövs till vissa operationer.

Vi ska inte glömma bort att en nisse i TV rutan som ger tips är just en nisse i TV rutan, jämför med en sportkommentator.


Från det ena till det andra, nu ser vi en film på AB där man ser Ukraina skjuta rakt ned på en stridsvagn, se 1:10 in i filmen, ingen skada sker på stridvagnen

https://www.expressen.se/tv/nyheter/filmen-avslojar-har-tvingas-ryssarna-satta-in-60-ar-gamla-pansarvagnar/
Citera
2022-05-27, 20:20
  #157187
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Frågan är om Ryssland är så sugna på det, då blir det ingen buffertzon till Nato.
Ryssland just nu är nog bara sugna på att kunna peka på någon framgång!

Just nu kryper de framåt i de områden de vill ha, med enorma förluster i både material och personal..
Citera
2022-05-27, 20:20
  #157188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45-75Marlin
Ser illa ut nu för ryssen på sikt!

Kör nu med gamla tanks från 60 talet!
– De har fått bättre ordning på underhåll och koncentrerat allt man har till ett mindre område. Man har skjutit oerhört mycket artilleri och pressar ukrainarna bakåt. De kommer sannolikt att kunna ta hela Luhansk, säger han.

Men den ryska anfallskapaciteten sträcker sig inte hur långt som helst, enligt Paasikivi. Underhållet sinar och något nytt lär man inte få tag på.

– De kan inte ersätta förluster, även om de har dammat av T-62-stridsvagnarna från 80-talet. Det är oklart var de ska användas, men det tyder på att man inte har toppmodernt materiel att sätta in, säger han.

Detta är felet med all propaganda från väst , Ryssarna har tusentals tanks.

Om man tittar på dom 4 större provinserna ryssarna tagit så är dom massiva ca 20% av Ukraina, dessa T-62 tanks placerar dom runt om mindre städer och byar som försvar. Finns oändligt med små byar runt om där med 5-10st Ryssar som håller koll på staden/byn samtidigt som UA skickar in sabotörer länges hela fronten och försöker försvåra Ryssarnas logistik.
Då kommer dessa tanks bra tillhands även om dom är gamla , dessa kommer placeras runt alla dessa byar.
Ryssarna har ca 2500 av dessa så varför inte använda dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in