2022-05-27, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAnswerIs42
Gaffatejp fixar det hela........skit i navet och bara tejpa över allt. Sålänge det ser runt ut måste det ju rulla...eller? Sen att tejpen ifråga är från väst bör ju icke nämnas nej. Länge leve bitumen härdat mjukstål...i dockan på NC'n
Eftersom Rysslands industri är döende, inga delar, ingen möjlighet att producera, så kommer nog den ryska gaffatejpen att beså av tunna djurhudar med gelatinavkok som klister, inget fel med det.

För att inte bli alltför OT så kan vi konstatera att diktaturanhängarna blir alldeles till sig i brallan när ryssarna får någon kilometers framgång, men vad de har inte klart för sig att Ryssland har skapat en situation som innebär att Ryssland framöver kommer att hamna i en situation som liknar Nordkoreas.
Citera
2022-05-27, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Faktum är att jag tror som du, alla civila i Ukraina har mördats av ukrainska soldater för att skapa ett hat mot ryssarna som de definitivt inte förtjänar.

Många har rapporterat om ukrainska civila som gräver massgravar för alla de som de har dödat. Ryska styrkor har genom videos på Telegram avslöjat de avskyvärda handlingarna.

Det finns också rapporter om ukrainskt artilleri som skjuter verkanseld mot ukrainska skolor och sjukhus, mot sina egna, helt ofattbart!

Videos på Telegram har visat att de ukrainska invånarna har ställt ut sin tvättmaskiner vid vägkanten så att de ryska befriarna kan ta med sig dem hem, ett slags tack för hjälpen då blommor hinner att vissna på vägen hem.

I kaoset efter allt dödande gavs dessutom möjlighet att våldta grannens barn och kvarterets fruar. Jävla svin!

Fan vad jag hatar de barbariska Ukrainarna! Leve Ryssland!
Jag tror att den massgrav man påstår sig ha hittad i Bucha är från början av ryssarnas närvaro. Den galne Zelensky uppmanade och beväpnade den civila befolkning till att gå i strid mot ryssarna. Vilket de gjorde. Och det duger inte att gömma sig bakom ett tjockt träd efter att man har kastat en Molotov-cocktail mot en stridsvagn. Dess kulspruta skjuter ledig igenom en halv meter tjock stam. Det dog tyvärr en massa i onödan och inte bara soldater utan även frivilliga från volksturm. Det var dessa offer som hade begravts i en tillfällig massgrav som man brukar göra av praktiska skäl under sådana omständigheter.
Citera
2022-05-27, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Varför anföll de Kiev med flera städer då?
De har inte anfallit Kiev mer än med missiler slagit ut strategisk mål och annat av militärt slag.
Citera
2022-05-27, 19:25
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
De har inte anfallit Kiev mer än med missiler slagit ut strategisk mål och annat av militärt slag.
Citat:
Varför anföll de Kiev med flera städer då?

Det låter för mig som ett anfall.
Skicka bomber är anfall, hur ska det annars tolkas?
Citera
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Om jag tillåtes fråga.......Utav de "missilerna"(specificera gärna) var det hur många som träffade strategiska mål?
Citera
Medlem
Citat:
Det tror jag inte. Just nu kom det en flash. USA kommer inte att inleda en konflikt med Ryssland i Ukraina - och det här är viktigt - inte heller till sjöss enl. Pentagon.

Det betyder att UK och Litauen are on their own. Och jag betvivlar starkt att någon av dem kommer att lägga sig i Rysslands framtida förehavanden i Odessa.
Jag hoppas att vi framöver kommer att få se Telegramkanaler som visar ukrainare mörda invånare i Odessa.
De ryska Telegramkanalerna är roten till all sanning!
Citera
2022-05-27, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Tjetjenerna gör ett stabilt jobb och ropar Allahu akbar.

Twitterklipp: https://twitter.com/200_zoka/status/1530234439904763912
De är de enda som slipper raka sig och får ha kvar sina mobiler.

Har du lyssnat på Kadyrovs filosofiska monologer han brukar publicera med jämna mellanrum?
Citera
2022-05-27, 19:29
Bannlyst
Citat:
Det låter för mig som ett anfall.
Skicka bomber är anfall, hur ska det annars tolkas?
Det är en avsevärd skillnad på att bomba ett vapenlager och att inta en miljonstad.
Citera
2022-05-27, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheAnswerIs42
Om jag tillåtes fråga.......Utav de "missilerna"(specificera gärna) var det hur många som träffade strategiska mål?
Alla.

Jag vet att ett höghus skadades. Av Ukrainskt luftförsvar som snedtände.
Citera
2022-05-27, 19:30
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
De är de enda som slipper raka sig och får ha kvar sina mobiler.

Har du lyssnat på Kadyrovs filosofiska monologer han brukar publicera med jämna mellanrum?
Menar du allvar? Menar du att någon utav civiliserat leverne eller existens skulle lyssna på vad en inavlad sekundär halvmessyr till turk har att säga? Sitter du här i det vackra frihetens rike och relaterar till vad en inavlad självutnämnd Imam säger?
Citera
2022-05-27, 19:31
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Alla.

Jag vet att ett höghus skadades. Av Ukrainskt luftförsvar som snedtände.
jo......många många snetändningar och byggnader senare. Vad du vet är med andra ord inte mer än vad din lilla valnöt tillåter dig att ta in och förstå. Stackars sate till blint får
Citera
2022-05-27, 19:40
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
de är så jävla konstiga i ryssland,, va fasiken har de för självkännedom,, de invaderar grannländer ta mig fan på löpande band,, sen om de möter de ringaste motstånd så knorrar de o klagar o gnäller, som den värsta bortskämda tonåringen,, va fan de kan väl i vart fall spela lite tuffa, så det finns möjlighet att känna lite respekt för dessa galningar,,,men nu : det är som en våldtäkts man som får en örfil efter sín våldtäkt, o då högljöt gnäller,,kommer faktiskt o tänka på Anders Eklund, när jag t änker på den ryska folksjälen...

Att vara helt okänslig för andras lidande men mycket mån om sin egen hälsa brukar beskrivas som ett typiskt tecken på psykopati. Kan det vara så att alla tongivande i den ryska ledningen är psykopater?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in