2022-05-28, 23:28
Medlem
Varför förhandla med Putin när det inte går att lita på honom?

Enda vägen framåt är att befria hela Ukraina inkl Krim.

Men de måste fan lösa det här med exporten av maten för annars dör miljoner i Afrika och då är det vi som får skulden som vanligt.
Citera
2022-05-28, 23:28
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Dessutom vet ryssarna att hela världen är emot dem. Om de använder kärnvapen, kommer resten av världen att svara och Ryssland kommer sluta existera. Nu står hoppet till deras 60 år gamla stridsvagnar och 50-åriga civila som kallas in för att mörda ukrainare. Hoppas att ryssarna är stolta över sitt usla land och sin värdelösa befolkning.
Inte det minsta orolig för detta resultat, so - time to tango!
Citera
2022-05-28, 23:33
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAnswerIs42
Inte det minsta orolig för detta resultat, so - time to tango!
Tänker du att väst inte skulle svara med kärnvapen om Putin använder kärnvapen? Eller att Putin inte skulle använda kärnvapen?

Jag tror heller inte att väst skulle bomba ryska städer med kärnvapen som svar på en rysk kärnvapenattack i Ukraina. Däremot skulle man nog skicka kärnvapen mot ryska militärbaser för att markera.
Citera
2022-05-28, 23:36
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Tänker du att väst inte skulle svara med kärnvapen om Putin använder kärnvapen? Eller att Putin inte skulle använda kärnvapen.

Jag tror heller inte att väst skulle bomba ryska städer med kärnvapen som svar på en rysk kärnvapenattack i Ukraina. Däremot skulle man nog skicka kärnvapen mot ryska militärbaser för att markera.
Missförstå mig rätt min vän.....Vad jag säger är att jag är en av dem som inte tycker att en liten knapptryckning skulle skada. Som man bäddar får man ligga som det heter, och tiden är kommen för en lång lång sömn i det stora moderlandet i öst. Moder jord har blivigt sårad tillräckligt utav denna avart
Citera
2022-05-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Tror inte så många länder kommer vara så sugna att kasta pengar åt Ukraina när kriget är slut. Dom får skylla sig själva att dom sålde ut sitt land till globalisterna och provocerade ryssen. Blir väl bara svenska politiker som ger bort de svenska skattebetalarnas pengar till det.
det kan jag lova dig att väst o us kommer skicka in pengar utav helsike i ukraina när detta är över, så knyts ukraina annu närmare väst,,de områden som de ryssstödjande lyckas hålla kommer däremot inte få en spänn från väst, o ryssland har inga pengar, så där kommer det inte gå att leva...
Citera
2022-05-28, 23:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Alla nazist-regementen i Ukraina måste bort. Annars får aldrig Donbas och Luhansk vara i fred.

Suck man blir helt matt. Luhansk och Donetsk ligger i Donbas. Ni vet ju inte ens vad ni skall "befria". Donbas får vara i fred när alla ryska soldater lämnat området. Men sedan är det dags för Europa att befria folkrepublikerna Kursk, Bryansk och Belgorod. Bered dig på Rysslands fullständiga sönderfall din lilla fascist!
Senast redigerad av HejaFinland 2022-05-28 kl. 23:42.
Citera
2022-05-28, 23:40
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Tror inte så många länder kommer vara så sugna att kasta pengar åt Ukraina när kriget är slut. Dom får skylla sig själva att dom sålde ut sitt land till globalisterna och provocerade ryssen. Blir väl bara svenska politiker som ger bort de svenska skattebetalarnas pengar till det.
Tvärtom. Europa har varit extremt solidariska med Ukraina på ett sätt som förbluffat och irriterat Ryssland. Återuppbyggnaden kommer bli en självklar del av den generösa hjälp Ukraina redan har fått.

Ryssland däremot. Deras rykte är långt nere i latrinen och de kommer att få inte att få någon uträckt hand från den samlade gemenskapen i Europa. Där ritar vi gärna om kartan så att Ryssland hamnar utanför Europa helt och hållet. Bl a så hjälpte polska brandmän Ryssland för i tiden med skogsbränder men inte längre. Bara en liten anekdot om hur avskydda Ryssland är att ingen vill vara solidariska med dem.
Citera
2022-05-28, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Konspirationsteorier är så jävla passé. Det är Ryssland som invaderar Ukraina och alltså ytterst Putin som ska hållas ansvarig.
jag håller med dig till fullo angående konspirationsteorier,,man är så utled på dessa förvirrade själar som yrar om deep state o the big reset, o nato har startat kriget o allt dårskap de kommer med,,,,
Citera
2022-05-28, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
jag håller med dig till fullo angående konspirationsteorier,,man är så utled på dessa förvirrade själar som yrar om deep state o the big reset, o nato har startat kriget o allt dårskap de kommer med,,,,

Som tur är så är det mest på forum och i diskussioner på nätet som detta förekommer. I verkliga livet - på universitet, i organisationer, inom myndigheter, bland massmedia - ja kort sagt överallt som på riktigt räknas så är foliehattarna försvinnande få.
Citera
2022-05-28, 23:45
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Har du övervägt att visa att du har ryggrad och stå upp mot Moskvas propagandamaskineri? Det är uppenbart att du är ryss och du lurar ingen här.

Jag läser inte ryssmedier, jag kan inte ryska. Jag läser internationella tidningar. USA vill fortsätta skicka vapen och vill försvaga Ryssland så mycket som möjligt, det är välkänt. Du kanske borde hänga med lite bättre? Den här artikeln är en månad gammal...

The U.S. has a big new goal in Ukraine: Weaken Russia
"Defense Secretary Lloyd Austin, fresh from a lightning trip to Kyiv, told reporters the United States wants to see Russia “weakened” and unable to quickly recover from the shocking military losses it has suffered in two months of war."
https://www.washingtonpost.com/politics/2022/04/26/us-has-big-new-goal-ukraine-weaken-russia/
Citera
2022-05-28, 23:46
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Varför förhandla med Putin när det inte går att lita på honom?

Enda vägen framåt är att befria hela Ukraina inkl Krim.

Men de måste fan lösa det här med exporten av maten för annars dör miljoner i Afrika och då är det vi som får skulden som vanligt.
Precis. Det här är den springande punkten. Det är naivt på gränsen till kriminellt korkat att lita på Putinregimen. De har under två decennier spelat dubbelt nu. Utåt sett försökt bygga bilden av en seriös pålitlig stat men å andra sidan lagt sig i andra länders angelägenheter med fulspel och primitivt intrigmakande för att övergå till att annektera land och föra storskaliga krig.

Oavsett om det sluts någon märklig fred med Ryssland så kommer krigshotet att leva vidare.

Ryssland har förstört sitt rykte för hundra år framåt och jag börjar tro dem när de hintar att de är galna nog att förstöra så mycket för hela världen som möjligt för att de förmodligen inte är kapabla att ta sig ur skiten de har startat.
Citera
2022-05-28, 23:47
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Alla nazist-regementen i Ukraina måste bort. Annars får aldrig Donbas och Luhansk vara i fred.
Att du orkar fortsätta med nazisttjafset!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in