2022-05-27, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Barnamord och våldtäkter?! ja just det, det var därför han invaderade Ukraina. Det tror väl inte ens du på.

Hade Ukraina behandlat sina ryska medborgare väl och inte låtit sig användas som globalisternas egna lilla pengatvättmaskin och biolab så hade det aldrig blivit krig.

Berätta för mig om ryssarna har några biologiska och kemiska massförstörelsevapen.
Angående biolab så finns såna i varje land i princip.
Bara orcher forskar i död och förintelse med frenesi. Allt man anklagar andra för sysslar man med nämligen i mongolriket...
Citera
2022-05-27, 17:58
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Jag förstår inte riktigt din inställning till de där citaten. När jag läser dem blir jag mest förvånad över hur korrekta de var. En hel bunt av dem är ju nästan kusligt precisa i att förutspå den ryska reträtten i början av april. Till och med den som hävdar en ukrainsk motoffensiv i slutet av maj kan väl sägas vara korrekt med tanke på vad som hände runt Kharkov för en vecka sedan. Huruvida kriget tar slut i juni kan vi ju låta vara osagt men det får väl fortfarande betraktas som en fullt legitim möjlighet.

De refererar inte till de mindre operationerna. De menar hela kriget. Det är i alla fall min tolkning, (och analytikern som jag länkade till).

Kharkov hade 7 ryska BTGs som retirerade. (5000 man?) Runt Kiev 15-30K soldater. Huvuddelen av kriget sker i Donbass. Jag hör till de som tror att Kiev och Kharkov inte är några huvudmål för operationen f ö. Fast Putin hade så klart inte tackat nej till att ta en av Europas största städer med 5000 man Men visst visar det att Ukraina inte är helt obegränsat svaga, de kunde bita ifrån sig så hårt att ryssarna valde att dra sig tillbaka.
Citera
2022-05-27, 18:01
Medlem
Termos99s avatar
En nyans hårdare tonläge än tidigare?

Rysslands utrikesminister: Väst har deklarerat krig mot oss

Rysslands utrikesminister Sergei Lavrov anklagar västvärlden för att ha inlett ett fullskaligt krig mot Ryssland.

– Väst har deklarerat krig mot oss, mot hela den ryska världen. Ingen gör ens någon hemlighet av det längre, sa utrikesministern vid ett möte under fredagen som citeras av bland annat Tass.

SVT
Citera
2022-05-27, 18:02
Medlem
TheAnswerIs42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Definitionen av artilleri;

https://www.merriam-webster.com/dictionary/artillery

Definition of artillery
1: weapons (such as bows, slings, and catapults) for discharging missiles
2a: large bore mounted firearms (such as guns, howitzers, and rockets) : ORDNANCE
especially : such ordnance that is capable of long-range indirect fire at a target too distant to be seen
b: a branch of an army armed with artillery

Ballistiska missiler är defacto artilleri.
14:e gången du postar exakt samma inlägg...dvs...detta. Tror du fortfarande att din oförmåga till att förstå artilleri blir bortglömd om du bara undviker att säga att du inte kan skilja på ett sugrör och en 777:a tillräckligt många gånger? Skrämmande att ditt spammande av tråden får fortsätta. Helt enkelt skrämmande. Samtidigt en utveckling som får en betydande andel folk att börja tvivla på FB's handhavanden av idioti
Citera
2022-05-27, 18:03
Medlem
Citat:
Barnamord och våldtäkter?! ja just det, det var därför han invaderade Ukraina. Det tror väl inte ens du på.

Hade Ukraina behandlat sina ryska medborgare väl och inte låtit sig användas som globalisternas egna lilla pengatvättmaskin och biolab så hade det aldrig blivit krig.

Varför är det full med "ryska medborgare" (som tydligen behandlas illa) i Ukraina? Borde inte "ryska medborgare" vara i ryssland?
Citera
Medlem
Vid tiden 11:54 (fredag 26/5)
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage

Citat:
Ryska stridsvagnar från 1960-talet till Ukraina

Enligt rapporter till det brittiska försvarsdepartementet har Ryssland hämtat ut ett stort antal ålderstigna sovjetiska stridsvagnar av modellen T-62 ur sina mobiliseringsförråd och skickat dem till stridsområdena i Ukraina.

Enligt uppgifterna har stridsvagnarna, som ansågs omoderna och blev utrangerade redan på 1980-talet, tilldelats den sydliga armégruppen som håller erövrade områden norr om halvön Krim. Tanken är att kunna frigöra modernare stridsvagnar som då kan användas i offensiven i Luhansk.

Enligt de brittiska uppgifterna visar händelsen hur mycket krigsmateriel Ryssland har förlorat under kriget. Modell T-62, som började tillverkas redan 1961, är helt utan skydd mot moderna pansarvärnsvapen som robotarna Javelin och Nlaw.

60-talet är 60 år sedan det. Undrar om de är veteranbilsförsäkrade?
Om det stämmer är nog ryssens uthållighet på upphällningen.
Citera
Medlem
opeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag tror att det var skrivet med en gigantisk mängd ironi.

Jaha lol. Man vet ju aldrig idag med alla hjärntvättade stollar. Det firar vi med en kall. MVH
Citera
2022-05-27, 18:04
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:

Nej, hade dvärgmongolen hållit sig på rätt sida av gränsen så hade allt varit lugnt.

Du menar på fullaste allvar att Ukraina ska ge upp? Hur har mongolerna behandlat befolkningen på de områden de ockuperat? Jag hade stridit tills jag dött i ett försök att freda min familj.
Du hade alltså gett upp och ödet för din familj hade du lagt i mongolernas händer, modigt!
Citera
2022-05-27, 18:06
Medlem
Citat:

Rysslands utrikesminister Sergei Lavrov anklagar västvärlden för att ha inlett ett fullskaligt krig mot Ryssland.

– Väst har deklarerat krig mot oss, mot hela den ryska världen. Ingen gör ens någon hemlighet av det längre, sa utrikesministern vid ett möte under fredagen som citeras av bland annat Tass.

SVT

Det vore intressant att veta om de uppenbarligen kognitivt "utmanade" ryssarna, med lavrov och den psykotiske dvärgen i kreml i spetsen, tror på vad dom själva säger.

"Väst" har alltså "deklarerat krig" mot ryssland, under det att ryssland inte bedriver något krig överhuvudtaget, utan endast en liten "defensiv fredsbevarande försvarsinvasion"...
Citera
2022-05-27, 18:16
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Rysslands utrikesminister Sergei Lavrov anklagar västvärlden för att ha inlett ett fullskaligt krig mot Ryssland
Citat:
West has declared total war on Russian World - Lavrov
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
"Väst" har alltså "deklarerat krig" mot ryssland, under det att ryssland inte bedriver något krig överhuvudtaget, utan endast en liten "defensiv fredsbevarande försvarsinvasion"...

Det ryska tvärtom-språket.

Väst har inte avlossat ett enda skott mot Ryssland = Fullskaligt krig.
Ryssland bekämpar Ukraina med artilleri, stridsvagnar, missiler, flygbombningar, infanteri mm = Ej krig.

Citera
2022-05-27, 18:18
Moderator
OYs avatar
Citat:

SVT

Syftet är kanske att skapa inhemsk opinion för fullskalig mobilisering?

Ingen i väst höjer väl på ögonbrynen, utspelet tillhör normalbilden.

Frågan är hur deras tv-profiler kommer att spinna vidare på uttalandet?

Kanske får vi veta att Kyiv kan utplånas 5 sekunder efter att Putin knäpper med fingrarna, något nytt hittills okänt vapen som har testats framgångsrikt?

Det förvånar mig att ryssarna fortsätter med sin propaganda, sina lögner och fantasiutspel när det bevisligen inte har reell synbar effekt på kriget i Ukraina. Väst skiter i vad Putin och hans helprilliga tokstollar säger.
Citera
2022-05-27, 18:23
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det ryska tvärtom-språket.

Väst har inte avlossat ett enda skott mot Ryssland = Fullskaligt krig.
Ryssland bekämpar Ukraina med artilleri, stridsvagnar, missiler, flygbombningar, infanteri mm = Ej krig.

Finns det nån logik i den ryska attityden?
Den verkar f.ö. delas av många i väst.

Jag ser däremot logik i att slå tillbaka med samma mynt. Öga för öga etc.

Skojar lite runt det i min signatur.

Detta apropå att Ukraina fått långdistansraketer.
Varför inte en på Moskva? 💀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in