2022-05-27, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Haha, jo da, jeg har hørt om testamente. Men du har antageligvis ikke hørt om pliktdelsarv. Du kan aldri testamentere bort mere en 1/3 av dine verdier. Resten går til biologiske arvinger.

Pliktarven er på 1,5 millioner.
Citera
2022-05-27, 16:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
for de som er interessert i å lese en god fremstilling av skjevdeling som ville vært aktuelt for AEH, så anbefaler jeg sterkt denne masteroppgaven fra 2018: https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/62513/1/594.pdf
Den tar for seg "åpenbare urimelige resultat" og reelle hensyn som ville vært gjeldende i en skilsmisseprosess mellom AEH og TH.
Skjevdeling gjelder ikke særeie. Skjevdeling dreier seg om felles eie, og ifølge ektepakten-87, gjelder det bare boligen S4.
Citera
2022-05-27, 16:21
Medlem
Det finnes to tidspunkt i horoskopet som kan utgjøre drapstidspunktet. Det er 30.10 mellom klokken 22.30 og 23.00, altså like etter at de kom hjem fra teateret.
Det andre er mellom 9.30 og 10.10.den 31.10.

Det første tidspunktet indikerer at telefon til kontordame og sønn, samt SMS til datter kom fra andre enn AE. Det vil også si at GM var kjent med bevegelsesprogrammet i mobilen og at han brukte det bevisst. Det vil også si at hun ikke ble avkledd på badet, men at GM plasserte bukser og undertøy der dagen etter, ved rigging av åsted.
Denne versjonen passer bedre i forhold til GMs tankegang, med å ha full kontroll på åsted og tid.

Jeg tror ikke økonomi er hovedmotivet her. Sykelig sjalusi er motivet. GM kom aldri over at han ble sviktet. Det som skjedde rundt 1993/4, kan også ha påvirket sønnen, han var et barn og trakk til seg det negative som en svamp. Ikke utenkelig at han har en rolle i dette, styrt og kontrollert av andre...

Jeg tror det var ekssvogeren som fikk risset inn «vær stille» på bilen, kanskje av VE? Men jeg tror han (x) gjør lurt i å være åpen om trusselnivået her. GM er en manipulator, og felles for alle manipulatorer, er fraværet av reell og personlig makt. Derfor må de ty til manipulasjon. De kan være skjulte fiender i mange år og metodisk nærme seg offeret. Kreativiteten er stor, det har vi jo vært vitne til i hele plottet, som GM kaller en dreiebok i en film.
Citera
2022-05-27, 16:24
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Det kommer an på om han blir dømt eller ikke.

Egentlig ikke. Slik ståa er for TH nå, så kan han bare renvaskes hvis noen helt andre
blir tiltalt for drapet. En eventuelt henleggelse av siktelsen på bevisets stilling alene vil ikke
frifinne ham fra mistanken om skyld.

Dette ser vi jo i kjølvannet av Dung- og Vålnes-sakene. Sterk mistanke som grenser
til overbevisning om skyld vil henge ved dem i all ettertid.
Citera
2022-05-27, 16:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Du får ikke det inn i nøtta på det løkhuet der uansett så det er bare å gi opp.
Det er jo du som er løken her

Angående alarmen I S4...

Må jeg rippe opp og minne om at du trodde at kamera blir utløst av skallsikringen? Den gjør ikke det lille trille!

Og før du blir fornærmet og beskylder meg for å være slem... Er du klar over hvor patetisk det er at du forventer å bli behandlet med respekt, slik du oppfører deg?
Citera
2022-05-27, 16:39
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa

Jeg tror ikke økonomi er hovedmotivet her. Sykelig sjalusi er motivet. GM kom aldri over at han ble sviktet. Det som skjedde rundt 1993/4, kan også ha påvirket sønnen, han var et barn og trakk til seg det negative som en svamp. Ikke utenkelig at han har en rolle i dette, styrt og kontrollert av andre...

Dette har du nok helt rett i. Sønnen var 10 år gammel da TH klikket, så han har nok sett og hørt
en hel del ting som kanskje hans eldre søstre ikke har bevitnet direkte.

Citat:
Jeg tror det var ekssvogeren som fikk risset inn «vær stille» på bilen, kanskje av VE? Men jeg tror han (x) gjør lurt i å være åpen om trusselnivået her. GM er en manipulator, og felles for alle manipulatorer, er fraværet av reell og personlig makt. Derfor må de ty til manipulasjon. De kan være skjulte fiender i mange år og metodisk nærme seg offeret. Kreativiteten er stor, det har vi jo vært vitne til i hele plottet, som GM kaller en dreiebok i en film.

Nei, det var en forretningsforbindelse som fikk bilen risset.
Citera
2022-05-27, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er jo du som er løken her

Angående alarmen I S4...

Må jeg rippe opp og minne om at du trodde at kamera blir utløst av skallsikringen? Den gjør ikke det lille trille!

Og før du blir fornærmet og beskylder meg for å være slem... Er du klar over hvor patetisk det er at du forventer å bli behandlet med respekt, slik du oppfører deg?

Hva er det du furter for?
Citera
2022-05-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Link til artikkel?

Ser dette har vært debattert nok. Han løy.
Citera
2022-05-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det finnes to tidspunkt i horoskopet som kan utgjøre drapstidspunktet. Det er 30.10 mellom klokken 22.30 og 23.00, altså like etter at de kom hjem fra teateret.
Det andre er mellom 9.30 og 10.10.den 31.10.

Tarotkortene mine sier noe helt annet. Hun døde mellom 10.35 og 10.45. Vel, det er ikke tarotkortene som sier det egentlig. Men sånn er det.
Citera
2022-05-27, 16:52
Medlem
Det kan ha vært AE som var i den røde BMW-en i Ås.
Hvorfor er flere av dere opptatt av at AE ha vært død før hun forsvant fra huset i Sv4?
Citera
2022-05-27, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Egentlig ikke. Slik ståa er for TH nå, så kan han bare renvaskes hvis noen helt andre
blir tiltalt for drapet. En eventuelt henleggelse av siktelsen på bevisets stilling alene vil ikke
frifinne ham fra mistanken om skyld.

Dette ser vi jo i kjølvannet av Dung- og Vålnes-sakene. Sterk mistanke som grenser
til overbevisning om skyld vil henge ved dem i all ettertid.

Det kan du jo si, men juridisk så er han jo frikjent ved en henleggelse. Jeg tror de i Vålnes saken lever gådt med mistankene mot dem, fordi de har ikke empati med andre en seg selv. Å sånn er det nok med th også. Å leve med en mistanke de de siste 15 åra av sitt liv er ganske mye mildere en å tilbringe de siste 15 åra på ila. Dersom politiet ikke sitter ned noen trumfkort nå, så frykter jeg desverre at siktelsen mot th henlegges i løpet av 2022. Selv mener jeg det samme som deg om hvem hovedmannen er.
Citera
2022-05-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det kan ha vært AE som var i den røde BMW-en i Ås.
Hvorfor er flere av dere opptatt av at AE ha vært død før hun forsvant fra huset i Sv4?

Det er helt unødvendig å gjenta dette i det uendelige hvis du ikke har nye opplysninger.

Du går på repeat dag ut og dag inn uten å ha noe som helst å bidra med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in