2022-05-27, 13:37
Medlem
PricklyPeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wejkipejki
Ni pratar om vård och galen blick när en jannebanan med blåa ögon har ihjäl sin syster och ett barn nästan 2 hade en babbe gjort det drar ni in hela länder och människor i det landet över en kant,

Det tråkiga i kråksången är att det är det enda ni gör är att babbla bara i trippelmoralens land, Ankeborg.

Drar över en KAM heter det
Citera
2022-05-27, 13:39
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabbolb
Han ser väl helt normal ut?
Det är väl det som är läskigt..

Öka skärmstyrkan.
Är du en alldaglig människa så har du förmågan att se om denne är någorlunda frisk. (Oftast)
Det finns ju flera bilder på honom.

Han ser ut som Charles Manson och inte ens han avslutade människoliv med sina bara händer.
Citera
2022-05-27, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av underdogsupreme
Ville bara infoga lite faktiska fakta angående sambon då han är min gamle klasskompis.
Han har svensk pappa och dansk mamma.
Han bodde och jobbade som lärare på en skola i Bangkok för 10-15 år sen.
Han är ljudtekniker och jobbar vad jag vet mest med film, så han spenderar inte all arbetstid på något kontor.
Därmed fullt rimligt att han skulle jobba 10 mil bort en röd dag.
Så vitt jag vet kör han inte taxi.

Jag spekulerar inte om fallet, ville bara informera.
Är det gm? Många har reagerat på hans blick,jag brukar reagera på sånt men tyckte inte den var så onormal..har var koncentrerad när tog selfies.
Vad säger du om det
Citera
2022-05-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Öka skärmstyrkan.
Är du en alldaglig människa så har du förmågan att se om denne är någorlunda frisk. (Oftast)
Det finns ju flera bilder på honom.

Han ser ut som Charles Manson och inte ens han avslutade människoliv med sina bara händer.
Jag brukar kunna se elaka blickar men här såg jag inte det..möjligen överfokuserad
Citera
Medlem
Orobanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Exakt.
De flesta mördare ser ut som du och jag.
Det går inte att se på en person om han eller hon kommer bli en mördare. Glöm det!
Citera
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Anhöriga måste inte stå för pengarna men de kan se till att ordna situationen på annat sätt. Ordna god man som ett exempel. Eller är det för jobbigt?

Generellt så är god man något frivilligt, det är inte helt lätt för anhöriga att få till god man eller till och med förvaltare. Han verkar ju ha motsatt sig all form av hjälp som inte varit att få pengar från föräldrarna, vård och andra insatser har han i den mån han kunnat vägrat.
Citera
2022-05-27, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wejkipejki
Ni pratar om vård och galen blick när en jannebanan med blåa ögon har ihjäl sin syster och ett barn nästan 2 hade en babbe gjort det drar ni in hela länder och människor i det landet över en kant,

Det tråkiga i kråksången är att det är det enda ni gör är att babbla bara i trippelmoralens land, Ankeborg.

Med en infödd etniskt svensk gärningsman är det mer sannolikt att ett våldsbrott beror på psykisk ohälsa/droginducerad psykisk ohälsa. Det finns inget i vår kultur som genererar våld, till skillnad från i heders-/klankulturerna. Inte svårare än så.
Citera
2022-05-27, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Man ärver inte systern om hon har barn. Hade han mördat alla barn, skulle systerns föräldrar ha ärvt. Inte fort löst att handla för.
Han skulle ha blivit ensam arvinge till sina föräldrar om han hade lyckats ta död på systerns treåring också.
Citera
2022-05-27, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Förmodligen så....

Åkte han taxi 8 mil för att tigga pengar? Låter väl långsökt.
Citera
2022-05-27, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, men vården i samråd med socialtjänst kan driva fram att personen ställs under förvaltare.
Anhöriga kan inte se till att vården och socialtjänsten gör detta? I detta fall handlar det om, vad jag vet, välutbildade människor. Föräldrarna borde ha agerat med skärpa och sett till att vården/socialtjänsten såg till att sonen fick en förvaltare. Ah ja, nu är det försent.
Citera
2022-05-27, 13:52
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag brukar kunna se elaka blickar men här såg jag inte det..möjligen överfokuserad

Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
De flesta mördare ser ut som du och jag.
Det går inte att se på en person om han eller hon kommer bli en mördare. Glöm det!

Bara för att man ser ut på ett visst så betyder det inte att man är elak. Men man ser tendenser. Hans ögon är så otäcka och människan är fylld av negativ energi. Det är ju sant trots allt.
Han ser inte frisk ut.
Citera
2022-05-27, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Är det gm? Många har reagerat på hans blick,jag brukar reagera på sånt men tyckte inte den var så onormal..har var koncentrerad när tog selfies.
Vad säger du om det

Det är inte maken som är gärningsmannen.
Det är brodern som är GM och har ögonen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in