Citat:
Ursprungligen postat av
Niffy
For at en skallsikring skal utløses må det være montert såkalte magnetkontakter på de aktuelle dørene/vinduene som er inkludert i alarmsystemet.
Noen velger å kun installere disse på hoveddøren og/eller på lett tilgjengelige vinduer på bakkeplan.
Edit: Dette er dog ikke noe som pr. nå er vanlig å ha på eldre hus, hvis ikke det er etterinstallert.
Magnetene er skallsikring. Kamera blir utløst av bevegelsesensor, helt uavhengig av skallsikringen.
Dersom kun skallsikringen er på, utløses altså
IKKE kamera.
Du skriver at skallsikringen ikke er på vinduer og dører.. Og når du skjønner at du tar feil, så forsøker du å snakke det bort, ved å kalle skallsikringen magneter istedet
Det er magnetene som er skallsikringen!
Citat:
Ursprungligen postat av
Niffy
Hvis jeg skal tippe om hva "alarmsystemet" i S4 består av, så tipper jeg at de har en IR-sensor oppe i et hjørne av gangen, som registrerer bevegelser, og et panel rett på innsiden av døren hvor beboerne kan styre det.
Kanskje en ekstra sensor som dekker verandadøren, hvis de har noia for den, men ikke noe mer.
Ingen utstrakt dekning av magnetkontakter, i hvert fall.
Jeg vet ikke hvilket alarmsystem Hagen hadde i S4 31 10 18.
Men..
Antagelsen din passer ikke ift hva slags alarmsystem jeg selv har. Jeg har nemlig et helt ordinært alarmsystem tilsvarende verisure. Men det er ikke sammensatt slik du legger det frem.
Du kan ikke anta hvor mange vinduer og dører som er skallsikret, hverken i mitt eller Hagens hus.
Selv har jeg skallsikring/magneter på hvert/hver vindu og dør i huset. Samme gjelder røykvarslere, samtlige (m rom, unntatt våtrom, er dekket. Bevegelsesensorne/kamera er utenom, systemet kan slås av, skallsikringen er uavhengig av denne.
Antall magneter og røykvarslere er noe man avgjør selv, når alarmen blir installert, uten at antallet gjør systemet mer avansert.
Ikke problematisk å installere slike alarmsystem i eldre bygg, så jeg skjønner ikke hvorfor du trekker inn dette.