2022-05-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, kamera inni boligen er ikke en ny greie, er på gamle alarmer også.
Men man bruker som sagt ikke disse modusene dagtid, når man er hjemme og våken. Det er ikke vanlig å gjøre det, fordi det rett og slett er upraktisk.
Fordi kamera/alarmen blir da utløst, når man selv beveger seg i hjemmet.

Vel og merke hvis opplysningene om alarmen I S4 stemmer. At det var tilsvarende standard alarmsystem fra Verisure. Alarmsystemet i S4 var utdatert.

Vil tro de hadde eller har hatt kamera ute også.

Poenget var at du sa at det ikke fantes kamera der noe som er feil.

Du bare dikter opp ting når du ikke vet.
Citera
2022-05-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Kvelden før hun forsvant fikk hun tilbud om toppmoderne alarmsystem, med mulighet for videoovervåking og panikk-knapp.

«I politiavhøret fremkommer det opplysninger om at alarmselgeren og den 68 år gamle kvinnen skal ha avtalt videre kontakt, får VG opplyst.»
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLoXy5/forsvinningssaken-vurderte-ny-alarm-kvelden-foer-hun-forsvant

Ment som et apropo. Beklager hvis jeg plager noen med gamle links. Men er jo voldsomt med tilfeldigheter.

Linken din er datert 18. januar 2019. Siterer.
Ved 20-tiden kvelden i forveien ringte alarmselgeren på døren i Sloraveien 4. Det skal ha vært Anne-Elisabeth Hagen som åpnet. Alarmselgeren oppsøkte flere kunder i det aktuelle nabolaget i Lørenskog denne kvelden.
Alarmselgeren kan ikke ha truffet AE hjemme i S4, samtidig som hun var på teaterkveld med middag først.

Begge versjonene av "siste kvelden for AE" kan ikke være sanne.

Mest sannsynlig er teaterkvelden sann. Selv om det mangler overvåkningsbilder osv. fra den kvelden. Og at Alarmselgeren er politiets mediestrategi. Politiet ønsket tips fra publikum fra S4 og nærområdet rundt.

Dette er bare en gjetning da. Det er usikkert hva som er sant her.

Jeg synes at det er greit at du repeterer denne linken. Artikkelen ble publisert 9 dager etter at forsvinningen ble kjent.
Citera
2022-05-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Avhør 7. november 2018. Gjengitt i boka, bl.a. i kapittelet "Hagens egne teorier".
Han sier han ikke ringte hjem før kl. 13, og hadde dårlig samvittighet for det.
Tror jeg ikke noe på. At han sa en ting til politiet og noe helt annet til NRK.
Citera
2022-05-26, 22:30
Medlem
Citat:
"850 millioner i skilsmisseoppgjør" du liksom.

Troll som forteller eventyr

10-25 millioner i vederlag sier ekspertene.

Min versjon er helt korrekt.

Ektepakten av 1987 dokumenterer med all tydelighet at fellesboet etter 18 års ekteskap ikke ble delt mellom ektefellene. Da blir deling av fellesboet helt automatisk skjøvet frem i tid, til en eventuell skilsmisse.

Og AE var i ferd med å ta ut skilsmisse da hun ble drept.
Citera
2022-05-26, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Vil tro de hadde eller har hatt kamera ute også.

Poenget var at du sa at det ikke fantes kamera der noe som er feil.

Du bare dikter opp ting når du ikke vet.
Jeg har aldri skrevet at det ikke var kamera inni boligen. Poenget mitt har alltid vært at dette ikke brukes når man er hjemme og er våken. Få det inn i hodet ditt, og ikke forsøk å lyve på meg svadaet ditt.
Citera
2022-05-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Har alarmsystemet noen betydning? Alarm skrus aktiv når huset er tomt for folk. AE var jo hjemme. Synes det er mere påfallende (dersom det stemmer) at TH fikk montert kameraene på Futurum ikke lenge før forsvinningen. Han monterte vel for å gi seg selv alibi, samt å forsterke villedningen med video av disse buddyene som spaserte på veien der. Disse personene er koblet til saken, helt sikkert. At politiet ikke finner teledata bekrefter jo dette.. Hvem er det som går rundt uten telefon nå for tiden??

Ja, dette med kameraene på Futurum er jo interessant.

TH registrerte jo "mystiske personer" også her før forsvinningen. Han stusset på flere ting.
Da kan man jo spørre seg hvorfor han ikke sikret ferske overvåkingsbilder av det han så...

I stedet valgte han å tegne en skisse av pingvinmannen...
Citera
2022-05-26, 22:37
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, dette med kameraene på Futurum er jo interessant.

TH registrerte jo "mystiske personer" også her før forsvinningen. Han stusset på flere ting.
Da kan man jo spørre seg hvorfor han ikke sikret ferske overvåkingsbilder av det han så...

TH:s beteende påminner mycket om Kalle Anka...
Citera
2022-05-26, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Linken din er datert 18. januar 2019. Siterer.
Ved 20-tiden kvelden i forveien ringte alarmselgeren på døren i Sloraveien 4. Det skal ha vært Anne-Elisabeth Hagen som åpnet. Alarmselgeren oppsøkte flere kunder i det aktuelle nabolaget i Lørenskog denne kvelden.
Alarmselgeren kan ikke ha truffet AE hjemme i S4, samtidig som hun var på teaterkveld med middag først.

Begge versjonene av "siste kvelden for AE" kan ikke være sanne.

Mest sannsynlig er teaterkvelden sann. Selv om det mangler overvåkningsbilder osv. fra den kvelden. Og at Alarmselgeren er politiets mediestrategi. Politiet ønsket tips fra publikum fra S4 og nærområdet rundt.

Dette er bare en gjetning da. Det er usikkert hva som er sant her.

Jeg synes at det er greit at du repeterer denne linken. Artikkelen ble publisert 9 dager etter at forsvinningen ble kjent.
Kan være det er mediastrategi, ja. Har tenkt at det også kunne være kvelden før teaterkvelden, hvis hun var hjemme, da. Noen ganger skriver journalistene hele natten og blir nok litt trøtte.
Citera
2022-05-26, 22:39
Medlem
Citat:
Jeg har aldri skrevet at det ikke var kamera inni boligen. Poenget mitt har alltid vært at dette ikke brukes når man er hjemme og er våken. Få det inn i hodet ditt, og ikke forsøk å lyve på meg svadaet ditt.

Kan du ikke lese? Jeg skrev at du sa at det ikke fantes kamera der, altså ikke inne som du nå vrir det til.

Citat:
Var ikke kamera ute i S4

Svadagenreator og nettroll er du.
Citera
2022-05-26, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Min versjon er helt korrekt.

Ektepakten av 1987 dokumenterer med all tydelighet at fellesboet etter 18 års ekteskap ikke ble delt mellom ektefellene. Da blir deling av fellesboet helt automatisk skjøvet frem i tid, til en eventuell skilsmisse.

Og AE var i ferd med å ta ut skilsmisse da hun ble drept.
Så du mener at fellesboet tilsvarer 850 millioner?
Say No more!
Citera
2022-05-26, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, dette med
1) kameraene på Futurum er jo interessant. TH registrerte jo "mystiske personer" også her før forsvinningen. Han stusset på flere ting.

2) Da kan man jo spørre seg hvorfor han ikke sikret ferske overvåkingsbilder av det han så...

1) Var dette før eller etter at det ble montert overvåkningskamera på Futurum?

2) I tilfelle pingvinmannen og andre mystiske personer er fanget på film på de overvåkningskameraene i tiden (dager, uker og måneder) før forsvinningen, bør jo politiet gå gjennom alt som er mulig å hente ut fra disse videofilene fra overvåkningskameraene på Futurum.
Citera
2022-05-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
TH:s beteende påminner mycket om Kalle Anka...

Ja, at han valgte å tegne en skisse av pingvinmannen og ikke sikre ferske ovrvåkingsbilder av det han så, sier jo sitt om troverdigheten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in