2022-05-27, 03:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58

Jag har arbetat med larm i 26 år så erfarenhet har jag om detta.

Det er jo en spesiell opplysnig å komme med, nesten litt på tampen vil jeg si.

Hvorfor har du ikke sagt noe om dette før, eller delt med deg av den kunnskapen du burde ha opparbeidet deg i løpet av denne tiden?

Jeg har opptil flere innsigelser både når det kommer til alarmsystemet, kameraer, og en hel del logiske brister når det kommer til de involvertes forklaringer.

Jeg har "bare" jobbet i sikkerhetsbransjen i 15 år, før jeg måtte gi meg, men det har lært meg en hel del om hvor jævlige mennesker kan være mot hverandre.
Citera
2022-05-27, 07:33
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Tror jeg ikke noe på. At han sa en ting til politiet og noe helt annet til NRK.

Han har sagt flere forskjellige ting til politiet som ikke stemmer overens med hverandre.
Ikke godt å si hva han prøver å oppnå med det. Men som jeg tidligere skrev danner det
seg et mønster av bortforklaringer, der han tilpasser hver forklaring i forhold til spørsmålene han får.

Med andre ord - hadde han forklart seg sammenhengende og konsistent, både til politiet og til intervjueren, hadde vi ikke hatt denne diskusjonen.

For meg virker det som om han lyver så mye at ingen vet hva de skal tro.
Citera
2022-05-27, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er jo en spesiell opplysnig å komme med, nesten litt på tampen vil jeg si.

Hvorfor har du ikke sagt noe om dette før, eller delt med deg av den kunnskapen du burde ha opparbeidet deg i løpet av denne tiden?

Jeg har opptil flere innsigelser både når det kommer til alarmsystemet, kameraer, og en hel del logiske brister når det kommer til de involvertes forklaringer.

Jeg har "bare" jobbet i sikkerhetsbransjen i 15 år, før jeg måtte gi meg, men det har lært meg en hel del om hvor jævlige mennesker kan være mot hverandre.

Jag vill helst inte diskutera om larm öppet på forumet. Det får i så fall vara på PM. Så det är orsaken till varför jag inte har nämnt något innan. Det med larm och kameraövervakning kan man säga att det handlar en hel del om sekretess.
Citera
2022-05-27, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Han har sagt flere forskjellige ting til politiet som ikke stemmer overens med hverandre.
Ikke godt å si hva han prøver å oppnå med det. Men som jeg tidligere skrev danner det
seg et mønster av bortforklaringer, der han tilpasser hver forklaring i forhold til spørsmålene han får.

Med andre ord - hadde han forklart seg sammenhengende og konsistent, både til politiet og til intervjueren, hadde vi ikke hatt denne diskusjonen.

TH ljuger nog så att han tror sig själv.
Citera
2022-05-27, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Les Lørenskog Mysteriet. Forfatterne har engasjert en advokat for å undersøke ektepaktene. Advokaten er ikke enig med deg. Hun anslo et vederlag på 10-25 millioner. Det forundrer meg ikke at du tror du vet så mye bedre.
En person som oppretter et miniatyr feudalsamfunn og krever at kona underskriver en husmannskontrakt, ville grått blod om han bare måtte gitt avkall på et par millioner til sin lakei.
Han er singel nå, det er fritt frem.
Citera
2022-05-27, 09:09
Avslutad
Citat:
For at en skallsikring skal utløses må det være montert såkalte magnetkontakter på de aktuelle dørene/vinduene som er inkludert i alarmsystemet.

Noen velger å kun installere disse på hoveddøren og/eller på lett tilgjengelige vinduer på bakkeplan.

Edit: Dette er dog ikke noe som pr. nå er vanlig å ha på eldre hus, hvis ikke det er etterinstallert.
Magnetene er skallsikring. Kamera blir utløst av bevegelsesensor, helt uavhengig av skallsikringen.
Dersom kun skallsikringen er på, utløses altså IKKE kamera.

Du skriver at skallsikringen ikke er på vinduer og dører.. Og når du skjønner at du tar feil, så forsøker du å snakke det bort, ved å kalle skallsikringen magneter istedet

Det er magnetene som er skallsikringen!
Citat:
Hvis jeg skal tippe om hva "alarmsystemet" i S4 består av, så tipper jeg at de har en IR-sensor oppe i et hjørne av gangen, som registrerer bevegelser, og et panel rett på innsiden av døren hvor beboerne kan styre det.

Kanskje en ekstra sensor som dekker verandadøren, hvis de har noia for den, men ikke noe mer.

Ingen utstrakt dekning av magnetkontakter, i hvert fall.
Jeg vet ikke hvilket alarmsystem Hagen hadde i S4 31 10 18.
Men..
Antagelsen din passer ikke ift hva slags alarmsystem jeg selv har. Jeg har nemlig et helt ordinært alarmsystem tilsvarende verisure. Men det er ikke sammensatt slik du legger det frem.

Du kan ikke anta hvor mange vinduer og dører som er skallsikret, hverken i mitt eller Hagens hus.

Selv har jeg skallsikring/magneter på hvert/hver vindu og dør i huset. Samme gjelder røykvarslere, samtlige (m rom, unntatt våtrom, er dekket. Bevegelsesensorne/kamera er utenom, systemet kan slås av, skallsikringen er uavhengig av denne.

Antall magneter og røykvarslere er noe man avgjør selv, når alarmen blir installert, uten at antallet gjør systemet mer avansert.

Ikke problematisk å installere slike alarmsystem i eldre bygg, så jeg skjønner ikke hvorfor du trekker inn dette.
Citera
2022-05-27, 09:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Men overvåkingskamaraene ved Futurum kunne utvilsomt ha hjulpet.

Har du ingen tanker om at TH ikke sikret overvåkingsbilder fra Futurum da han flere ganger reagerte på det han mente var mystiske personer der før forsvinningen. Hadde det ikke vært bedre å sikre overvåkingsmateriale, i stedet for å lage en verdiløs skisse av pingvinmannen...?
Nei, jeg har ingen sterke meninger om det, nei..

Burde jeg ha det?
Citera
2022-05-27, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det er ikke rart TT nekter å lage en tidslinje, den må inneholde masse feil for å «frikjenne» TH, og da faller eksistensgrunnlaget til trådkvelerne.
Frikjenne TH fra hva da ?
Citera
2022-05-27, 10:07
Medlem
Citat:
Ja, og uansett vil TT nekte å forholde seg til en oppdatert tidslinje, så det er ingen poeng i å lage noe som de likevel ikke vil ta innover seg.

Hvis noen nekter å forholde seg til en oppdatert tidslinje, så er vel det deres problem? For alle andre vil det være nyttig, for å få et bedre overblikk over saken.

Jeg kan godt lage en tidslinje, men trenger da tilgang på mye informasjon jeg dessverre ikke har.
Citera
2022-05-27, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

I det siste har det vært en del innlegg om at politiet finner på ting, det kalles mediastrategi. Kan ikke da også dette du tror er sant også bare være noe som er funnet på, og ikke ting TH virkelig har sagt ?
Citera
2022-05-27, 10:13
Medlem
Citat:
Boken har altså vært tilgjengelig i over et år og nesten daglig omtalt i forumet...
Denne boken er vel også bare mediastrategi.
Citera
2022-05-27, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Les Lørenskog Mysteriet. Forfatterne har engasjert en advokat for å undersøke ektepaktene. Advokaten er ikke enig med deg. Hun anslo et vederlag på 10-25 millioner. Det forundrer meg ikke at du tror du vet så mye bedre.

Jeg vet nok.

Da ektepakten ble skrevet i 1987, måtte fellesboet enten ha blitt delt mellom ektefellene, eller ikke delt.

Du må spørre advokaten i boken da, hva AEs andel av fellesboet var i 1987. Null, niks og nada?

Hvis advokaten ikke ser på verdiene i fellesboet per 1987, og hvordan disse verdiene ble delt, så er vedkommende en dårlig advokat. Jeg ville ikke anbefalt henne for noen.

I og med at fellesboet ikke ble delt i 1987, skal deling skje ved skilsmisse.

Enkelt og greit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in