2022-05-27, 07:49
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Vilka reserver? Ryssarna roterar personal ur de samlade styrkorna man har haft på ryska sidan av gränsen.

Om det är sant är det fullständigt vansinne. Inte ens jag tror att ryssarna är så militärt obildade.
Citera
2022-05-27, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Vart är Ukrainas flygvapen?
var är rysslands? de vågar inte flyga in över ukraina utan droppar missiler från ryskt område, rädda för de där luftvärnen som ryssland påstått blev sprängda redan dag 1!

trodde ryssland hade luftherravälde enligt dem?
Citera
2022-05-27, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryssar är löss och har alltid betett sig som svin och fähundar.

Ja. I Ukraina beter de sig som väntat.
Ovanligt äckliga, även för att vara invasionsstyrka/ockupanter...
Citera
2022-05-27, 07:52
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag vill göra dig uppmärksam på att borgmästaren i Butja rapporterade att ryska armén dragit sig tillbaks utan problem (efter UAF:s hårda artilleribeskjutning med klusterbomber med flechetter). Därefter följde fyra dagar utan nyheter. Mystiskt nog "försvann" MAXARs satellitbilder under dessa dagar - konstigt då dessa bildbevis borde vara centrala för att visa ryssarnas massakrer.

Sen släpptes nyheten om den "ryska" massakern. Fyra dagar var det UAF behövde för att släpa ihop liken efter deras artilleribeskjutning och avrätta medlöparna som inte krigat mot ryssen och få det att likna en "rysk" massaker.

Det där om "4 dagar" stämmer inte. Den första videon med döda lik på gatorna dök upp redan 1-2 dagar efter att ryssarna lämnat Butja och borgmästaren rapporterade att de lämnat. T.ex denna video laddades upp på YouTube redan 1:a april. Videon är fylld med döda lik på gatorna:

https://www.youtube.com/watch?v=sVigEgdC9Iw
Citera
2022-05-27, 07:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Nej, jag har inget emot att skyldiga döms. Däremot ska inga dömas för sina åsikter, utan för utförda handlingar. En rättvis rättegång där bevis läggs fram och den åtalade har ett adekvat försvar har alla rätt till. Även nazister och kommunister och islamister. Att åtalas och dömas enbart för att man tillskrivs en åsikt är fel, oavsett vad man anklagas för. Bevis för att de faktiskt begått ett visst brott måste läggas fram. Ska jag tro på att dessa processer uppfyller minimikraven på att vara korrekta så förväntar jag mig att tribunalen frikänner ett antal av de åtalade. i Nürnbergprocessen frikändes 12% av de åtalade och ytterligare en person fick åtalet nedlagt av hälsoskäl. Ska de s.k. folkrepublikerna uppvisa någon tilltro till sina rättsväsenden så bör de åtminstone se till att nå upp samma nivå av frikännanden som Nürnberg.
Jag tror att ryssarna har tillräckligt med bevis att visa upp. Vad tror du? Det är USA och Ryssland som har informationsövertaget i världen och ryssarna har säkert detaljerad info på individnivå både om handlingar och rörelser.

Dessutom massor av vittnesmål både från offren och från dem som nu vill slippa lindrigare undan.

Så några problem att få ihop solida domar lär man inte ha.
Citera
2022-05-27, 07:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Om det är sant är det fullständigt vansinne. Inte ens jag tror att ryssarna är så militärt obildade.
Vad är det för vansinne med det?
Citera
2022-05-27, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det är statistiskt säkerställda siffror, från ett erkänt institut, faktiskt ett av världens främsta. Dina fantasier är inte relevanta i sammanhanget.

Det som är ett faktum, eftersom "major combat operations" är långt ifrån avslutade i Ukraina, är att antalet civila dödsoffer vida kommer att överstiga antalet civila dödsoffer i Irak under invasionen 2003.

Detta beror, dels, på att ryssarna är ineffektiva i jämförelse med USA och koalitionens trupper, och dels på att stridigheterna redan varat tre gånger så lång tid som Irak-invasionen gjorde. Gissningsvis kommer de att vara minst 5-10 månader till från dags dato.

Hahaha. Jag förstår att du är känslosamt investerad i konflikten men nu rättar du till trosorna och ger dig själv en lavett så du nyktrar till;

https://watson.brown.edu/costsofwar/costs/human/civilians/iraqi

"No one knows with certainty how many people have been killed and wounded in Iraq since the 2003 United States invasion. However, we know that between 184,382 and 207,156 civilians have died from direct war related violence caused by the U.S., its allies, the Iraqi military and police, and opposition forces from the time of the invasion through October 2019. The violent deaths of Iraqi civilians have occurred through aerial bombing, shelling, gunshots, suicide attacks, and fires started by bombing. Many civilians have also been injured.

Because not all war-related deaths have been recorded accurately by the Iraqi government and the U.S.-led coalition, the numbers are likely much higher. Several estimates based on randomly selected household surveys place the total death count among Iraqis in the hundreds of thousands."

3000 döda civila är en droppe i havet i jämförelse och kriget har nått sin kulmen, Ukrainarna är i full reträtt från öst. Inga tunga vapen kan rädda dem.
Citera
2022-05-27, 07:54
Medlem
Citat:
Enbart AZOV var (betoning på var) ca 20.000 man. De är väl nere på några hundra stycken nu när kloakråttorna gav upp.

Sedan har du AIDAR, Right Sector och resten av fjantarna som förmodligen redan flytt landet.
FEEEEEEEL! de var 1000 man! och inte ens alla av dessa var "nazister". till skillnad från dig din tomte som inte har några källor har jag det på allt jag skriver
https://military-history.fandom.com/wiki/Azov_Battalion
"10% to 20% of the group's members are Nazis"
Senast redigerad av DrillBitTTT 2022-05-27 kl. 07:57.
Citera
2022-05-27, 07:55
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Fråga Skrattahaha.
Troligen anser han och hans kompisar från Kreml att det är nazistiska symboler som måste bekämpas.
Men det är tur att filuren sitter i mammas källare i stället för att vara ute och snattar.

Nej sanningen är nog att dessa "Soldater" är fattiga ligister som såg möjligheten när de kom ur sin håla i sibirien att leva rövare och berika sig själva.
Sen är väl frågan vem som nu fått dessa "Rikedommar" då de själva har blivit avnasifiserade av Ukrainska styrkor?

Putins sätt att rekrytera "soldater" verkar ju vara att erbjuda fria våldtäkter, mord av civila samt att skeppa hem stöldgods. Säger en hel del om vilka barbarer det bor i ryZZland.

Vanligtvis så tillåter man inte sånt beteende i arméer o bestraffar det hårt.
Citera
2022-05-27, 07:56
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Vilka reserver? Ryssarna roterar personal ur de samlade styrkorna man har haft på ryska sidan av gränsen.
Gör man? Det Ryssland gjort är att fylla upp sönderskjutna BTG’s och sätta in dessa igen för att på nytt nötas ned.
Det omtalas att 10.000 man skall fylla på i Kherson, just de som får T-62 vagnar
Men visst, bättre än repetergevär från VK2 som stackarna som tvångsmobiliseras i Donbas får.
Citera
2022-05-27, 07:58
Medlem
Citat:
Enbart AZOV var (betoning på var) ca 20.000 man. De är väl nere på några hundra stycken nu när kloakråttorna gav upp.

Sedan har du AIDAR, Right Sector och resten av fjantarna som förmodligen redan flytt landet.

hahaha, dina inlägg har ju alltid åldrats dåligt , men håll dig till förutsägelser "frammåt i tiden" typ 30kr/l för bensin osv,

Azovregementet är ca 3000 man stort, och självklart finns det kvar, regemntet finns ju även baserat i kiev.
Citera
2022-05-27, 07:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Gör man? Det Ryssland gjort är att fylla upp sönderskjutna BTG’s och sätta in dessa igen för att på nytt nötas ned.
Det omtalas att 10.000 man skall fylla på i Kherson, just de som får T-62 vagnar
Men visst, bättre än repetergevär från VK2 som stackarna som tvångsmobiliseras i Donbas får.
Så Ukraina är på väg att vinna i Donbass. Korrekt uppfattat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in