2022-05-27, 07:41
Moderator
-Info-s avatar
De ryska soldaterna är rena banditgäng. De är fullblodskriminella:

Citat:
Ryska trupper plundrade bostäder och butiker under framryckningen mot Kiev. Enligt en ny granskning skickades 58 ton stulna prylar till Ryssland – inklusive de egna styrkornas krigsmaterial.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k694mL/ryska-trupper-plundrade-bostader-och-butiker
Citat:
När de ryska trupperna ändrade strategi och drog sig tillbaka från områdena norr och öster om Kiev upptäcktes att de på många platser dammsugit bostäder och butiker på värdeföremål.
Citat:
Personer i Belarus har vittnat om att soldater som korsat gränsen försökt sälja prylarna som man fyllt sina fordon med. De tar troféerna som plundrats från Ukraina och erbjudit dem till lokalinvånare. Kylskåp, hushållsmaskiner, däck och annat de kommit över.
Citat:
En kvinna som driver en skönhetssalong i staden Trostianets, öster om Kiev, upptäckte att 7 ryska soldater brutit sig in i lokalen och sov där. När hon vågade sig tillbaka till salongen efter att ryssarna dragit sig tillbaka och försvunnit från staden möttes hon av i princip ingenting. Soldaterna hade stulit hårfärg, schampo och nagellack, hårtorkarna, alla saxar, en soffa, alla stolar, ett flertal glödlampor och tavlorna på väggarna, skriver tidningen.

Enligt Putin ska de bekämpa nazism. Men hur bekämpar man nazism genom att t.ex stjäla schampo, hårtorkar och glödlampor?
Citera
2022-05-27, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag pratade inte om det.
Mitt inlägg handlade om tortyr, mord och förföljelse av civila.

Man måste fö vara avtrubbad och pervers, om man tycker att 3000 civila är lite. Räkningen är dessutom inte klar

Det har dött långt mer än 3000 civila....

Ryska förlusterna (soldater) bör ligga mellan 20000 och 30000. Jag gissar att 10000-15000 civila dött.

Ryssarna knackar inte dörr och delar ut godis innan de bombar höghus, skolor, sjukhus, jordbruk osv.

Har druckit din morgonsprit?

Samma källor som påstår att 30.000 Ryssar dött påstod att Ghost of Kiev var verklig, att 3000 civila dödats. Att när som helst vinner Ukraina osv osv..

När stannar du upp och tänker "Vänta nu, något stämmer inte här.. 🤔"

Förmodligen aldrig 🤣
Citera
2022-05-27, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
ja du har haft så rätt din lilla råtta. haha!

Vart är Ukrainas flygvapen?
Citera
2022-05-27, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Har du något emot att nazister och annat pack döms för de krigsförbrytelser de gjort sig skyldiga till?

Jag vet att du ser dem som hjältar. Jag är glad för att de inte släpps lösa i Europa nu när de dessutom är beväpnade till tänderna. Du vill helst se att man gör med dem som man gör i det liberala EU att man släpper ut f.d. ISIS-medlemmar på gatorna för att brott ej kan styrkas, inte sant?

Nej, jag har inget emot att skyldiga döms. Däremot ska inga dömas för sina åsikter, utan för utförda handlingar. En rättvis rättegång där bevis läggs fram och den åtalade har ett adekvat försvar har alla rätt till. Även nazister och kommunister och islamister. Att åtalas och dömas enbart för att man tillskrivs en åsikt är fel, oavsett vad man anklagas för. Bevis för att de faktiskt begått ett visst brott måste läggas fram. Ska jag tro på att dessa processer uppfyller minimikraven på att vara korrekta så förväntar jag mig att tribunalen frikänner ett antal av de åtalade. i Nürnbergprocessen frikändes 12% av de åtalade och ytterligare en person fick åtalet nedlagt av hälsoskäl. Ska de s.k. folkrepublikerna uppvisa någon tilltro till sina rättsväsenden så bör de åtminstone se till att nå upp samma nivå av frikännanden som Nürnberg.
Citera
2022-05-27, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Haha i dina drömmar, fast väst verkar vara bestämda att svälta ihjäl Ukrainare så som man svalt ihjäl ca en halv miljon Irakier nu när de forslar ut Ukrainas spannmål.

Givetvis får Ryssen skulden för det också, ce la vie.

Dessutom var jag generös och gav alla ca 3000 dödade civila på över 90 dagar till Ryssarna, när Ukrainarna, f.f.a nazistförbanden mördat och våldtagit civila ursinningslöst sedan innan invasionen.
vet du hur många detta rör sig om? inte en hel jävla arme direkt. det finns enskilda individer överallt som missköter sig
Citera
2022-05-27, 07:45
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Den så omtalade ryska veteranbilen T62 har pimpats med kjolar och fått tillägget ”M”
Man antar att den även har utrustats med doftgran.

https://twitter.com/andreibtvt/status/1529868902104240128?s=21&t=zasXeL01W5u4zZQQUs6p6Q
Det där är en föreslagen version, de ryssarna sätter in är inte i närheten så skyddade och ha lika bra sikten.
Citera
2022-05-27, 07:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Enligt Putin ska de bekämpa nazism. Men hur bekämpar man nazism genom att t.ex stjäla schampo, hårtorkar och glödlampor?
Ryssar är löss och har alltid betett sig som svin och fähundar.
Citera
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Haha i dina drömmar, fast väst verkar vara bestämda att svälta ihjäl Ukrainare så som man svalt ihjäl ca en halv miljon Irakier nu när de forslar ut Ukrainas spannmål.

Givetvis får Ryssen skulden för det också, ce la vie.

Dessutom var jag generös och gav alla ca 3000 dödade civila på över 90 dagar till Ryssarna, när Ukrainarna, f.f.a nazistförbanden mördat och våldtagit civila ursinningslöst sedan innan invasionen.

Det är statistiskt säkerställda siffror, från ett erkänt institut, faktiskt ett av världens främsta. Dina fantasier är inte relevanta i sammanhanget.

Det som är ett faktum, eftersom "major combat operations" är långt ifrån avslutade i Ukraina, är att antalet civila dödsoffer vida kommer att överstiga antalet civila dödsoffer i Irak under invasionen 2003.

Detta beror, dels, på att ryssarna är ineffektiva i jämförelse med USA och koalitionens trupper, och dels på att stridigheterna redan varat tre gånger så lång tid som Irak-invasionen gjorde. Gissningsvis kommer de att vara minst 5-10 månader till från dags dato.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-

Enligt Putin ska de bekämpa nazism. Men hur bekämpar man nazism genom att t.ex stjäla schampo och hårtorkar?

Fråga Skrattahaha.
Troligen anser han och hans kompisar från Kreml att det är nazistiska symboler som måste bekämpas.
Men det är tur att filuren sitter i mammas källare i stället för att vara ute och snattar.

Nej sanningen är nog att dessa "Soldater" är fattiga ligister som såg möjligheten när de kom ur sin håla i sibirien att leva rövare och berika sig själva.
Sen är väl frågan vem som nu fått dessa "Rikedommar" då de själva har blivit avnasifiserade av Ukrainska styrkor?
Citera
2022-05-27, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
vet du hur många detta rör sig om? inte en hel jävla arme direkt. det finns enskilda individer överallt som missköter sig

Enbart AZOV var (betoning på var) ca 20.000 man. De är väl nere på några hundra stycken nu när kloakråttorna gav upp.

Sedan har du AIDAR, Right Sector och resten av fjantarna som förmodligen redan flytt landet.
Citera
2022-05-27, 07:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
nä verkligen inte, tvärtom visar den ryska långsamma offensiven att Ryssland saknar verklig förmåga att snabbt avancera och ringa in några större truppkoncentrationer. Frågan är hur länge de ryska reserverna räcker?
Vilka reserver? Ryssarna roterar personal ur de samlade styrkorna man har haft på ryska sidan av gränsen.
Citera
2022-05-27, 07:48
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Men lilla vän, vi befinner väl oss inte före kriget? Svara på frågan, vara kan jag köpa och sälja rubel i EU eller Väst?

En länk till detta ska väl inte vara svårt att producera eller?

Varför frågar du mig? Jag är inte din mamma. Sluta tramsa nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in