2022-05-26, 07:55
Medlem
Hej är det någon som vet om man endast kan komma in på nordic wellness med sin fyrasiffriga kod eller måste man hålla upp sitt kort före? Har tappat bort mitt kort och det är obemannat idag där jag tränar (vet att man måste registrera sitt kort inne när man tränar men tänkte att det gör ingenting om jag inte gör det en enda gång).

Kan verkligen inte komma ihåg om jag håller upp mitt kort före jag trycker in koden när dörren är låst! Någon som vet? 🙂
Senast redigerad av aza000fraza 2022-05-26 kl. 08:12.
Citera
2022-05-26, 08:00
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Vi har ingen kod på vårt NW.

Har svårt att tro att det skulle gå utan kort.
Kortet är en ”merförsäljning” som de inte vill vara utan. Och utan kort kan ju vem som helst med koden komma in.
Citera
2022-05-26, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Vi har ingen kod på vårt NW.

Har svårt att tro att det skulle gå utan kort.
Kortet är en ”merförsäljning” som de inte vill vara utan. Och utan kort kan ju vem som helst med koden komma in.

Jo så är det nog 🙁 ska ju fixa ett nytt kort men det är bara det att där jag tränar så är det ofta obemannat även när det ska vara personal där så då kommer inte jag in för att få hjälp med det, och man kan ju inte ordna det via deras hemsida heller 😔
Senast redigerad av aza000fraza 2022-05-26 kl. 08:11.
Citera
2022-05-26, 08:09
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aza000fraza
Jo så är det nog 🙁 ska ju fixa ett nytt kort men det är bara det att där jag tränar så är det ofta obemannat när det ska vara öppet så då kommer inte jag in för att få hjälp med det, och man kan ju inte ordna det via deras hemsida heller 😔

Har du någon annan klubb i närheten med bättre bemanningstider så åk dit för att fixa kortet. Idag kanske är kört pga röd dag dock.
Citera
2022-05-26, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Har du någon annan klubb i närheten med bättre bemanningstider så åk dit för att fixa kortet. Idag kanske är kört pga röd dag dock.

Jo det är sant 🙂
Citera
2022-05-26, 09:09
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Hej är det någon som vet om man endast kan komma in på nordic wellness med sin fyrasiffriga kod eller måste man hålla upp sitt kort före? Har tappat bort mitt kort och det är obemannat idag där jag tränar (vet att man måste registrera sitt kort inne när man tränar men tänkte att det gör ingenting om jag inte gör det en enda gång).

Kan verkligen inte komma ihåg om jag håller upp mitt kort före jag trycker in koden när dörren är låst! Någon som vet? 🙂

Klart som korvspad du behöver kortet!!!
Tänk efter för fan. Tror du dom har flera tusen olika koder som släpper in folk på alla gym i hela Sverige? Jisses.
Citera
2022-05-26, 10:25
Medlem
Citat:

Jag brukar hålla upp mitt kort först och knappa in koden sist. Så jag vet inte, men det skulle förvåna mig rätt mycket om man kom in med bara sin kod med tanke på att det då hade räkt med att "gissa" koden för någon som är medlem där (vilket kanske inte är så svårt med tanke på att det är de fyra sista siffrorna i personnummret och gamla nummer är geografiskt indelade och en siffra är kontrollsiffra).
Citera
2022-05-26, 14:18
Medlem
Nu har jag hittat kortet men jag ska faktiskt testa om det är så som ni är så säkra på att det inte fungerar med bara kod. Jag förstår er tanke men jag har verkligen för mig att inte jag har hållit upp kortet en gång utan endast koden och att det fungerade.
Citera
2022-05-27, 07:11
Medlem
448s avatar
Nordic har ju skåp o omkläd med chiplåsning på vissa ställen kortena/amrbandet behövs dit också.

Tips , köp gummibandet o ta ur plastchippet , som ett tuggumi i size o tejpa fast på klockarmbandet elininerar man iaf en sak o glömma,tappa eller erodera bort
Citera
2022-05-30, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Nordic har ju skåp o omkläd med chiplåsning på vissa ställen kortena/amrbandet behövs dit också.

Tips , köp gummibandet o ta ur plastchippet , som ett tuggumi i size o tejpa fast på klockarmbandet elininerar man iaf en sak o glömma, tappa eller erodera bort
Smart idé. Många har inte armbandsur idag utan använder mobilen istället för klocka. Men då går det ju att tejpa fast chippet på mobilen istället. Mobilen hänger alltid med och den glömmer man inte hemma i första taget.

Citat:
Nu har jag hittat kortet men jag ska faktiskt testa om det är så som ni är så säkra på att det inte fungerar med bara kod. Jag förstår er tanke men jag har verkligen för mig att inte jag har hållit upp kortet en gång utan endast koden och att det fungerade.

Svårt att tro att bara kod skulle funka på något Nordic Wellness-gym. På dom som jag gått in på har alltid kod plus kort behövts. Uppdatera gärna i tråden om du kommer in med bara kod på ditt NW-gym.
Senast redigerad av Aibut 2022-05-30 kl. 19:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in