2022-05-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Att GM greps så långt bort men ändå så snabbt pekar på att de visste precis vem de letade efter och det hade de inte gjort vid ett rån.

Det kan man tycka, men det behöver inte vara så. Möjligheten är öppen att det kan röra sig om rånmord även om det just nu verkar mindre troligt.
Citera
2022-05-26, 20:06
Medlem
Citat:
Kvinnan, som var i 40-årsåldern, och barnet, som var i 5-årsåldern, har en släktskapsrelation.

De har även en relation till den misstänkta mannen som gripits.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...odra-stockholm

Jävligt luddigt beskrivet. Jag lutar längre och längre ifrån Max som mgm.
Citera
2022-05-26, 20:06
Medlem
Tyvärr är det nog inte bara att spontant åka till Thailand. Man behöver ansöka om ett s k Thailand Pass vilket man inte gör på några minuter och tar ca tre-fyra dagar att få beviljat om alla dokument är i sin ordning. Utan detta kommer man inte in i landet.
Citera
2022-05-26, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Eftersom det är en röd dag kanske det var en liten tillställning med släkt/vänner.
(Har själv varit på en sådan idag, hörde även sirenerna när jag var på väg hem.)
Om det blivit total-kaos så kanske någon av släkt/vänner är de som vittnat.
Kanske de även var i behov av stöd från präst/präster.

Så tänker jag angående att präster setts gå ut från bostaden.

Jag mins en händelse där en vän till familjen helt plötsligt mördade mannen i huset vid en middag. Helt oväntat. Psykisk sjuk. Sånt händer.
Citera
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
För det första... Jag rotade inte ens fram, tyvärr fanns fanns de i färskt minne...
Bara några av de senaste exemplen på tragedi...
Det du benämner som bilolycka var en kvinna som gasade! ihjäl sig och sin dotter...
Och lämnade ett brev... Att hon valde den vägen för sig och sin dotter...
Du har verkligen en annorlunda åsikt på hur en "bilolycka" ser ut ...
Om du räknar in det till olycka så... ja... eller nä...

Lugna ner dig och använd hjärnan, självklart så misstog jag fallet eftersom du inte gav mig mycket att gå på! Det finns ett annat fall där kvinnan åtalades för vållande till annans död.

Släpp sargen och kom in i matchen, det är extremt ovanligt att svenskar dödar sina barn och inte sen tar livet av sig. Med psykisk ohälsa som bakgrund - till skillnad från hedersrelaterat där man kan sitta och flina i rätten efter ha dödad sin egna unge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FramAxel
"Hyfsat laglig hastighet"???
4 mil på 20 min = 120 km/h I SNITT - från ena änden av Stockholm till den andra en eftermiddag.
Är helg, lite trafik
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Jag har en teori om taxin!

Han dödar båda. Får totalt panik och packar väskan för att dra till Arlanda och sticka tillbaka till Thailand (där han tydligen bott tidigare). Beställer en taxi, är helt i chock och tvättar inte av sig blodet, när taxin kommer för att köra han till flygplatsen så inser chaffisen att något är galet och larmar polisen. Max får än mer panik och tar frugans BMW.

Det skulle iaf sätta en förklaring på vad fan taxin gjorde där.

Jo kan vara. Taxin har ju mer blivit förklarad men att de inte bor tillsammans längre och han därför kom dit med en taxi. Där blir det ju lite konstigt om han lät taxin vänta utanför medan att gick in och dödade.

Borde väl kunna snabbt få fram om de var separerade. Om vi antar att det är rätt personer som pekats ut i tråden. Facebook ger ju iofs inte mycket till bevis men om de varit tillsammans fortsatt så borde han kanske ha postat något mer där än senast 2019.
Citera
2022-05-26, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie

På polisens hemsida står det nu att ”mamman och barnet hade en släktskapsrelation” och att de finns en relation till MGM.
Citera
Medlem
Satan, barnet har avlidit.
https://www.expressen.se/nyheter/sto...ockholm-2ym6s/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stureby
Tyvärr är det nog inte bara att spontant åka till Thailand. Man behöver ansöka om ett s k Thailand Pass vilket man inte gör på några minuter och tar ca tre-fyra dagar att få beviljat om alla dokument är i sin ordning. Utan detta kommer man inte in i landet.
Bra påpekade men detta kan redan vara ordnat.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie

Eller så är han inte pappa till barnet, de var tydligen inte gifta heller.
Citera
Medlem
Gubbmagens avatar
Polisen sa just på radion att:
"Vi har gripit en man i 40-årsåldern, som nu är misstänkt för mord. Dom båda målsägandena har en släkskapsrelation till varandra. Dom har även en realation till den misstänkta gärningsmannen, så det är alltså *inte* en bekant person för dom. Men hur den här relationen ser ut väljer jag i nuläget att inte gå in på."

Lite luddigt, men det känns som att M*x inte är gärningsmannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in