2022-05-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag påstår att du lögnar.

Minst en rysk soldat har erkänt krigsbrott i domstol, har du missat det?

Och över 8000 Ukrainare i förvar kommer erkänna till krigsbrott i tribunalen.

https://t.me/mod_russia_en/1871

🏳️🇺🇦Captured AFU soldier urges his comrades-in-arms to lay down their arms and said that the National Guard is catching Ukrainian soldiers who refuse to continue fighting and taking them to an unknown destination

#MoD #Russia #Ukraine #POWs
@mod_russia_en
Senast redigerad av Skrattarhaha 2022-05-26 kl. 19:40.
Citera
2022-05-26, 19:39
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Ryssland begick inget brott i Butja.

Puttlers egen lille Bagdad Bob.

Borde inte andra puttler-lakejer be dig bara vara tyst? Du liksom sabbar ryktet för er alla när du sprider enkelt verifierade lögner dagligen.

Inte många ryska plan över Ukraina längre va? Däremot flyger ukrainska flygvapnet regelbundet. Du borde byta namn till ”totalt luftherravälde”. Där satte du ribban, sen föll det lägre och lägre.
Citera
2022-05-26, 19:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Och över 8000 Ukrainare i förvar kommer erkänna till krigsbrott i tribunalen.

https://t.me/mod_russia_en/1871

🏳️🇺🇦Captured AFU soldier urges his comrades-in-arms to lay down their arms and said that the National Guard is catching Ukrainian soldiers who refuse to continue fighting and taking them to an unknown destination

#MoD #Russia #Ukraine #POWs
@mod_russia_en

Jag yttrade mig om att du förnekar ryska krigsbrott, så varför i helvete tar du upp ukrainska krigsbrott när du svarar mig?

Jag diskuterat gärna ukrainska krigsbrott men det var inte vad saken handlade om nu.

Är du helt jävla utvecklingsstörd?
Citera
2022-05-26, 19:45
Medlem
Citat:
Ukrainska soldater våldtar och mördar civila.

Vi vet att ryssarna ägnar sig åt det i det här kriget.
Inga belägg för att ukrainska soldater skulle ha gjort något sådant.
Det är bara det att du tycker att våldtäkt och mord är bra. Annars skulle du inte stödja ryssarna.
Citera
2022-05-26, 19:47
Medlem
Citat:
Jag yttrade mig om att du förnekar ryska krigsbrott, så varför i helvete tar du upp ukrainska krigsbrott när du svarar mig?

Jag diskuterat gärna ukrainska krigsbrott men det var inte vad saken handlade om nu.

Är du helt jävla utvecklingsstörd?

Jag förstår att år av rutinmässigt knarkande har satt sina spår, för du verkar inte riktigt förstå "hur det funkar"..

Ryssland har inte begått några krigsbrott. Och om de har, enligt vem? Vem ska isåfall utfärda straff för påstådda krigsbrott? Ukraina? 🤣

Ryssland kan göra vad fan de vill och ingen, f.f.a inte moralkärringar som dig, kan göra ett piss åt saken. De har våldsmonopolet, de kan utfärda straff, ingen annan.

Börjar du förstå hur det ligger till nu? Pajas.
Citera
2022-05-26, 19:49
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
På tiden då, 3 månader..

Luktar dock som ännu en "Izyum offensiv" som enbart utspelade sig på Twitter.. 🤣
Samma sak med den där "Kherson-offensiven". Den pågick i flera veckor på twitter och vi hade en här i tråden som andaktigt berättade om utvecklingen minst en gång om dagen. På marken hände ingenting.
Citera
2022-05-26, 19:52
Medlem
Citat:
Jag förstår att år av rutinmässigt knarkande har satt sina spår, för du verkar inte riktigt förstå "hur det funkar"..

Ryssland har inte begått några krigsbrott. Och om de har, enligt vem? Vem ska isåfall utfärda straff för påstådda krigsbrott? Ukraina? 🤣

Ryssland kan göra vad fan de vill och ingen, f.f.a inte moralkärringar som dig, kan göra ett piss åt saken. De har våldsmonopolet, de kan utfärda straff, ingen annan.

Enda sätter är om ryssarna straffar sina egna, men det lär troligen inte hända.

Jag läste i början att Putin skulle ställa några ledar-figurer inom armen till svars för att det skulle ha varit värnpliktiga som deltog i striderna, men det kan ha varit fake news från vår sida som vanligt.
Citera
2022-05-26, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Samma sak med den där "Kherson-offensiven". Den pågick i flera veckor på twitter och vi hade en här i tråden som andaktigt berättade om utvecklingen minst en gång om dagen. På marken hände ingenting.

Och sen vid "nästa" Twitteroffensiv har de glömt bort de tidigare offensiverna som aldrig ägde rum..

Är det någon form av Stockholms syndrom när deras källor konsekvent ertappas med att ljuga men man fortsätter lyssna på dem? 🤣
Citera
2022-05-26, 19:56
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:

Verkar som du har egen erfarenhet men saknar insikt att reflektera inåt.
Och JO det har skett ryska krigsbrott.
Citera
2022-05-26, 19:57
Moderator
OYs avatar
Citat:

Jag har redan berättat vem som påstår.

Enligt en rysk soldat, ska jag skriva det med stora bokstäver också så att det fastnar i ditt medvetande?

Minst en ryss har i domstol erkänt att han har begått krigsbrott i Ukraina.

Visserligen tycks ryssar ljuga och bluffa när det handlar om vad ryssarna gör i Ukraina, och somliga clowner hävdar att ryssar kan man lita på, så jag väljer att lita på vad den ryska soldaten påstår, att han begick krigsbrott i Ukraina.

Det stämmer, jag kan inte påverka utgången i åtalet mot den kriminelle ryska soldaten, men den ukrainska domstolen kan.

Jo, ukrainas domstolar kan avkunna dom i mål gällande krigsbrott begångna av ryssar i Ukraina och de dömda kan låsas in i fängelse.
Citera
2022-05-26, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Enda sätter är om ryssarna straffar sina egna, men det lär troligen inte hända.

Jag läste i början att Putin skulle ställa några ledar-figurer inom armen till svars för att det skulle ha varit värnpliktiga som deltog i striderna, men det kan ha varit fake news från vår sida som vanligt.

Ryssarna (ledningen) har i princip slutat lyssna på västs påståenden, de fattade rätt omgående att Ukraina skulle utföra detta krig online och där vinner känslor över fakta varje gång.

Ryssland kommer att dömma och utfärda straff utefter deras synvinkel, de skiter fullständigt i västs "moral". Och de är inte ensamma (75% av världen sanktionerade inte Ryssland).
Citera
2022-05-26, 19:59
Medlem
Citat:
Jag har redan berättat vem som påstår.

Enligt en rysk soldat, ska jag skriva det med stora bokstäver också så att det fastnar i ditt medvetande?

Minst en ryss har i domstol erkänt att han har begått krigsbrott i Ukraina.

Visserligen tycks ryssar ljuga och bluffa när det handlar om vad ryssarna gör i Ukraina, och somliga clowner hävdar att ryssar kan man lita på, så jag väljer att lita på vad den ryska soldaten påstår, att han begick krigsbrott i Ukraina.

Det stämmer, jag kan inte påverka utgången i åtalet mot den kriminelle ryska soldater, men den ukrainska domstolen kan.

Jo, ukrainas domstolar kan avkunna dom i mål gällande krigsbrott begångna av ryssar i Ukraina och de dömda kan låsas in i fängelse.
Var det en domstol där om man nekar till brott så riskerar man dödsstraff, men om man erkänner så får man tidsbestämt straff? Då är valet enkelt. Inte så att han skulle få en rättvis rättegång eller hur?

Vet du vad han fick för straff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in