Citat:
Ursprungligen postat av
Skrattarhaha
Jag förstår att år av rutinmässigt knarkande har satt sina spår, för du verkar inte riktigt förstå "hur det funkar"..
Ryssland har inte begått några krigsbrott. Och om de har, enligt vem? Vem ska isåfall utfärda straff för påstådda krigsbrott? Ukraina? 🤣
Ryssland kan göra vad fan de vill och ingen, f.f.a inte moralkärringar som dig, kan göra ett piss åt saken. De har våldsmonopolet, de kan utfärda straff, ingen annan.
Börjar du förstå hur det ligger till nu? Pajas.
Jag har redan berättat vem som påstår.
Enligt en rysk soldat, ska jag skriva det med stora bokstäver också så att det fastnar i ditt medvetande?
Minst
en ryss har i domstol erkänt att han har begått krigsbrott i Ukraina.
Visserligen tycks ryssar ljuga och bluffa när det handlar om vad ryssarna gör i Ukraina, och somliga clowner hävdar att ryssar kan man lita på, så jag väljer att lita på vad den ryska soldaten påstår, att han begick krigsbrott i Ukraina.
Det stämmer, jag kan inte påverka utgången i åtalet mot den kriminelle ryska soldaten, men den ukrainska domstolen kan.
Jo, ukrainas domstolar kan avkunna dom i mål gällande krigsbrott begångna av ryssar i Ukraina och de dömda kan låsas in i fängelse.