2022-05-26, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Absurda påståenden?
Jag har varit i de flesta före detta öststaterna men mest i Ryssland.
Jag har sett misären, speciellt på landsbygden och i industristäderna. Moskva och St. Petersburg är kulisser.
Industrierna jag jobbade med låg många gånger 30-50 år efter vår standard.

Vintrarna är värst då stenkolstanken ligger tät över städerna.

Jag har dock inte varit i Ukraina men kan konstatera att sanktionerna orsakar en massiv industriell död i Ryssland.
Ryssland är kört oavsett krigsutgången.

Med ditt uttalande så kan man konstatera att du känner inte det ryska folket och dess inbyggda uppfinningsrikedom. De kommer att klara sig, tro inget annat.
Citera
2022-05-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ukraina anses iofs redan vara Europas mest korrupta nation.

Vad gäller korruption så må det vara ett problem i Ukraina, men värre var det under putains lydiga hund yanukovych: https://transparency.eu/corruption-opulence-and-decadence-in-ukraine/

Vad gäller länder som kan betecknas som "korrupta rövhål" så ligger dock ryssland t.o.m. under Ukraina: https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index
Citera
2022-05-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Absurda påståenden?
Jag har varit i de flesta före detta öststaterna men mest i Ryssland.
Jag har sett misären, speciellt på landsbygden och i industristäderna. Moskva och St. Petersburg är kulisser.
Industrierna jag jobbade med låg många gånger 30-50 år efter vår standard.

Vintrarna är värst då stenkolstanken ligger tät över städerna.

Jag har dock inte varit i Ukraina men kan konstatera att sanktionerna orsakar en massiv industriell död i Ryssland.
Ryssland är kört oavsett krigsutgången.

Vilket skitsnack, boendestandarden är som Sverige. Kanske att några datjor är utan rinnande vatten men det finns många sommartorp som är liknande i Sverige.

Du har nog snarare kollat på bald and bankrupt än att ha besökt dessa länder. Du vet att han bara filmar den värsta misären. Är som att någon åker till plattan i stockholm och undviker filma alla vackra delar.

Ni har inte sattit er fot där jag har varit i ryssland,forna jugoslavien, ukraina,baltstaterna och kaukasien, ryssland, belarus för att nämna några.
Citera
2022-05-26, 17:16
Medlem
WasntIt42s avatar
Men det är ju klart....Tar man bara och 3-d fräser fram en 5-d printer så har man ju fixat alla dessa motgångar....som inte finns mer än i västmedia. 3-d printade krossade tomater och svarvade rödbetor fixar biffen lätt. Om 3 dagar kommer allt vara över och den inhemska produktionen blomma som aldrig förr. Förmodligen kommer hela befolkningen få inte bara gratis mat utan dessutom fria försäkringar och bränsle till papir-masche' bilen.
Citera
2022-05-26, 17:19
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Vilket skitsnack, boendestandarden är som Sverige. Kanske att några datjor är utan rinnande vatten men det finns många sommartorp som är liknande i Sverige.

Du har nog snarare kollat på bald and bankrupt än att ha besökt dessa länder. Du vet att han bara filmar den värsta misären. Är som att någon åker till plattan i stockholm och undviker filma alla vackra delar.

Ni har inte sattit er fot där jag har varit i ryssland,forna jugoslavien, ukraina,baltstaterna och kaukasien, ryssland, belarus för att nämna några.
Du måste ha haft förbannat bra skygglappar då ja. Eller är dessa platser du nämner bara rutten du tog när dy flydde till sverige med dina föräldrar?
Citera
2022-05-26, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NatoKiller
Läs andra medier än västmedia, Duman vill förklara ukraina krig men putin vill inte starta ett krig.

Enligt dig varför vill Putin inte mobilisera eller starta ett fullskaligt krig.
Citera
2022-05-26, 17:21
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
På vilket sätt går det bra för NATO. Är det Sveriges och Finlands eventuella medlemskap du syftar på?

Rent militärt så är Ukrainas armé i upplösning, vapnen som levererats till Ukraina har inte den effekt som man hade tänkt sig. Större delen av den ukrainska armén är inringad. Hur ska man kunna rädda dom? Och hur ska man stå emot den ryska offensiven när man bara har reservister att tillgå?

Rent politiskt så har man ju kammat hem ytterligare två länder men vad gör det när resten av alliansen kommer spricka. Vissa länder är mer beroende av Rysslands råvaror än andra och här kommer ju bli problem för NATO.

Den ryska rubeln ökar i värde medans folket i Väst börjar känna av sanktionerna som deras politiker satt upp.

På vilket sätt tycker du att det går bra för NATO.

Jag tänker mig framförallt att NATO är nöjda med att kunna studera den ryska armén och se vad de går för, och inse att de var kraftigt överskattade.
Sen tänker jag mig att de inte är missnöjda med att ryssland i stort sett kört slut på allt sitt någorlunda moderna krigsmaterial som de kommer ha svårt att ersätta med tanke på alla sanktioner.
Även om det är cyniskt så förlorar inte NATO något manskap, till skillnad från ryssland och Ukraina.

Men om allt NATO gjort är ett fiasko, varför inte anfalla ett NATO land? Kan man få en analys från dig hur du tänker att ett anfall av ryssland mot till exempel Polen skulle sluta.
Citera
2022-05-26, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Att förklara krig är något ur det förgångna.

Har det utfärdats några krigsförklaringar sedan andra världskriget? Storbritannien och Frankrike förklarade Tyskland krig i september 1939. Har någon gjort det sedan dess?
Citera
2022-05-26, 17:22
Medlem
X3treams avatar
Här ser vi några intervjuer av ryssar gällande att Rubeln har stärkts

https://www.tiktok.com/@yayevheniia/video/7101813243823295787?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1&lang=sv-SE
Citera
2022-05-26, 17:24
Medlem
Tillssons avatar
Belarus president Lukashenko har steppat upp. Han ondgör sig över Västs militära support till Ukraina och skriver till FNs generalsekreterare António Guterres att det kan leda till tredje världskriget.

Citat:
BELARUSIAN President Alexander Lukashenko, a key ally of Vladimir Putin, has warned of the possibility of a "full-scale world war" if the West continues to support Ukraine.

https://www.express.co.uk/news/world/1616157/ukraine-live-vladimir-putin-russian-army-zelensky-donbas-latest-update
Citera
2022-05-26, 17:24
Medlem
WasntIt42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Enligt dig varför vill Putin inte mobilisera eller starta ett fullskaligt krig.
För att putin är en av de intelligenta människorna I Ryssland. Hans största problem är fåren han runt sig på hemmaplan. Duman är bara reflektionen utav den större massan. Sedan är Putin inte desto mindre ett rövhål utav rang, nej, men han är åtminstone ett smart rövhål
Citera
2022-05-26, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Här ser vi några intervjuer av ryssar gällande att Rubeln har stärkts

https://www.tiktok.com/@yayevheniia/video/7101813243823295787?is_copy_url=1&is_from_webapp=v 1&lang=sv-SE

Men en hög rubelkurs MÅSTE ju innebära att det går bra för Ryssland?
Senast redigerad av pekkasus 2022-05-26 kl. 17:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in