Citat:
Ursprungligen postat av
HaconBacon
Vad tror vi om elvan då? Gissar att vi kommer få se någon slags 4-2-3-1.
Brolin
Holm, Ousou, Vagić, Kahl
Finndell, Hussein
Wålemark, Swedberg, Jansson
Sarr
Intressant att se vem som blir förbundskapten efter sommaren. Tror inte man ska utesluta att Andreas Pettersson stannar. Inne på sitt totalt åttonde år i U21 och kommer antagligen inte lämna så fort han får chansen. Annars finns ju tre tidigare U21-förbundskaptener (och Blåvitt-tränare) utan kontrakt: Jörgen Lennartsson, Rolle Nilsson och Poya Asbaghi. Olof Mellberg, Fredrik Ljungberg och Henrik Larsson är ju också rätt tunga namn, i alla fall med U21-mått mätta. Alexander Axén? Tveksamt. Trivs nog bra i TV-studion också.
Finns ju en del spännande namn under kontrakt också som Henrik Rydström, Andreas Brännström, Daniel Bäckström, Kim Hellberg, Jocke Persson och Tobias Linderoth. Förbundet lär ju fått in en del pengar från Jens-affären, så inte omöjligt att de köper loss någon. Kanske Jonas Thern? Har väl dessvärre inte rätt utbildning.
Spontant tror jag inte Jörgen är omöjlig. Inte otänkbart att han börjar tröttna på klubblagsfotbollen och saknar förbundet. Har säkert en bra relation med flera personer inom förbundet (var ju på tapeten som ny förbundskapten för A-landslaget 2016). Han och Janne känner varandra väl. Skulle potentiellt kunna bli en långsiktig lösning efter 5(!) förbundskaptener på 1,5 år (inklusive tillfälliga Claes Eriksson och Andreas Pettersson).
Swedberg spelar ju till vänster nu i Hammarby så det är väl lika bra att ha honom där i U21 också om han startar, mindre omställning för honom då skulle jag tro.
Finndell eller Gustafsson känns som jämnt strå.
Den position som känns minst given är väl "#10". Al Hajj, Jansson och även Nygren kan väl spela där, dessutom även Wålemark och Swedberg, jag gissar på att det kanske blir Al Hajj pga att han startat där rätt ofta.