2022-05-26, 12:02
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Bara för att USA har utsett Ukrainas regering betyder det inte att den är demokratisk, utan rätt så korrupt.
Trodde han var folkvald av Ukrainas befolkning! Har Du bevis för ditt påstående som inte är fabricerat?
Citera
2022-05-26, 12:03
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Jag tvivlar på det. Är det därför Biden och hans son suger ut pengar ur landet?

Bara att jämföra korruptions och demokrati index. Och jag sa inte att Ukraina är utan korruption, tvärtom, men Ryssland är värre.

Citera
2022-05-26, 12:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Skrev jag inte att allt var en lögn?

Citat:
[…]

Ja i praktik hela inlägget.

[…]

Nej, du skrev i praktiken allt.

Jag lägger ner detta spår för det är off topic, men konstaterar att vi är tre separata personer i tråden som sett dessa halvruiner i Östeuropa med egna ögon

Redigering: 5-6 personer, inte 3.
Senast redigerad av Clay Allison 2022-05-26 kl. 12:43.
Citera
2022-05-26, 12:06
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letsdothisnow
Haha du är fan dummare än jag trodde. Berätta, hur köper jag rubel i Sverige? Eller väst för den delen?
Så du vill att jag åker till Ryssland, köper dyr konstgjord värde rubel för att köpa saker och guld svindyrt i landet?

Wow, jag hoppas inte du har hand om din egna ekonomi eller någon annans.

Kunde du inte köpa rubel före kriget tror du? Jag lovar dig att där finns pengar att tjäna för de som har cash, i en tid där det är kris för mågna.
Citera
2022-05-26, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Trodde han var folkvald av Ukrainas befolkning! Har Du bevis för ditt påstående som inte är fabricerat?
Nej men sluta, det här är allmänt känt. Tror till och med Termos och Clay skulle hålla med om det här. Jag spenderar hela min tid här på att behöva upplysa folk som bara läser aftonbladet.

Googla på Nuland leaked tape
Citera
2022-05-26, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Blir dom ”plockmat” det ryska luftvärnet är fullständigt impotent mot drönare, det har redan Syrien, Libyen och nu Ukrainakonflikten visat.
Om du inte har märkt det så skriker Ukraina efter nya drönare. Jag kan bara anta att det är för att ryssarna har skutit ner så många.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Rysstrollen brölade om att ringa in hela Donbas från Kharkiv ned till Melitopol, det gick inte. Sedan skulle man storstilat bryta in från Izyum vilket inte gick. Nu har man i veckor jobbat på att skära av en liten inbuktning i Luhansk med huvuddelen av sina styrkor insatta i operation.
Jag skiter fullständigt i vad andra har sagt eller inte. Jag för min egen talan. Vill du diskutera vad andra har sagt, ta det med dom, inte med mig.
Citera
2022-05-26, 12:10
Medlem
Fler klipp på Ukrainare som vägrar slåss utan "tyngre vapen", vart är Howitzers?

https://t.me/Ukr_G_M/4455

Ryskt flyg, drönare och artilleri i form av Kalibr och Iskander har slått ut i princip allt artilleri öst om Lviv. Därför Liman föll så snabbt, de har inget att sätta emot.
Citera
2022-05-26, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scissorhands
Att ta civila som krigsfångar är krigsbrott.

Civila som tar till vapen utan att ha uniform på sig får avrättas på plats av all uniformerad militär, enligt krigets lagar.
Citera
2022-05-26, 12:11
Medlem
Citat:
Kul jämförelse, USA har bedrivit angreppskrig mot Mexiko och efter kriget så tog dom 50% av landet. Varför tror du Los Angeles har ett spanskt namn din dumme fan?

Vart var sanktionerna mot USA när dom anföll Irak, Syrien, Libyen? Nej då, vi skickar dit soldater istället och hjälper USA med olagliga anfallskrig.

Haha ja jävlar du... 1800-talet alltså? Din dumma jävel. Ska vi dra upp alla Ryska angreppskrig genom tiderna får vi hålla på ett tag. Men det tänker jag inte göra då det är kriget som pågår nu som ska diskuteras. Så ge dig med din idiotiska ryss-runkande whataboutism nu! Det är Rysslands angrepp på Ukraina som är vad som sker nu. Vill du diskutera USA och deras invasioner så finns det säkert trådar för det.
Citera
2022-05-26, 12:11
Medlem
Citat:
Det där är också en lögn från våran media.

Ja folket gick ut och protesterade, men vart var våra politiker och vart var sanktionerna?

När USA invaderar nästa land, tror du att det kommer bli likadana reaktioner som mot Ryssland?

Vilken "invasion" tänker du på då, de resulutionstödda är ju är ju de som orsakar sanktionerna, dvs de ryssland åkte på 2014 (när de invarderade ukraina) och igen 2022 när de invarderade ukraina.

resultuion 11/1 tex
Citera
2022-05-26, 12:12
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Spännande att få se vad dessa gamla T-62 kan tåla.

Inte kul att hamna som besättning i en sån likkista!

Putin är uppenbart desperat och snart helt utan pansar.

Well, T-62 har c:a 150 mm stålpansar och ett svenskt pansarskott 86 klarar att bryta runt 420 mm. Så de kommer inte tåla mycket alls. Vi får väl se hur de är tänkta att användas dock. Som nedgrävt artilleristöd eller rent av som skenmål kanske?

Oavsett vad så skrapar ryssen rejält i tunnan. Det har redan skymtats all möjlig sovjetisk utrustning som är 60-80 år gammal. ”Men det behöver inte betyda att det är dålig utrustning bla bla bla!” Nej, men det betyder att Ryssland inte klarat av att modernisera sin armé. Vilket vi förstås redan visste.
Citera
2022-05-26, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Bara att jämföra korruptions och demokrati index. Och jag sa inte att Ukraina är utan korruption, tvärtom, men Ryssland är värre.

Demokratiindex är ett bra verktyg i grunden, men ALLA länder är korrupta oavsett om det är en demokrati eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in