2022-05-26, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Du kan köpa massor av saker i Ryssland och exportera det. Guld om inget annat.

Haha du är fan dummare än jag trodde. Berätta, hur köper jag rubel i Sverige? Eller väst för den delen?
Så du vill att jag åker till Ryssland, köper dyr konstgjord värde rubel för att köpa saker och guld svindyrt i landet?

Wow, jag hoppas inte du har hand om din egna ekonomi eller någon annans.
Citera
2022-05-26, 11:53
Medlem
Citat:
Vet inte varför du har en smiley på ditt inlägg, inte så lustigt. "Ukraina" (eller snarare ledningen) har rätt att eskalera situationen. Men varför sitter där några psykopater i USA och eskalerar det? Inte bara nu, utan framför allt 2014-2021?

Ukraina försvar sitt egna territorium, något som de har gjort sen 2014. Det är ganska talande att du anser att det är försvararen som eskalerar- och inte den part som invaderade ett grannland.

Om Sverige blev attackerat av ryssen så skulle iaf jag vara ganska tacksam om det fanns makthavare i USA som avsäg att ”eskalera” situationen genom att försvara mitt hemland som blivit attackerat utav en främmande nation.
Citera
2022-05-26, 11:54
Medlem
Naofumis avatar
Citat:
‘Go f**k yourselves’ Zelensky office tells Western officials

“Go f**k yourselves with such proposals, you dumb f**ks, to trade Ukrainian territory a little bit! Are you f**king crazy? Our children are dying, soldiers are stopping shells with their own bodies, and they are telling us how to sacrifice our territories. This will never happen,” Arestovich said in an interview on Wednesday.

Lite mer vapen behövs bara! 🤣
Så länge det bara är tvångsrekryterade Ukrainska pojkar som slaktas för USA så är det fint, om ohyran Zelensky själv skulle vara i fara dock så skulle det bli fredsavtal direkt.
Citera
2022-05-26, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Läget verkar vara spänt borta i Pole.. Kiev menar jag;

https://thepressunited.com/updates/go-fk-yourselves-zelensky-office-tells-western-officials/

‘Go f**k yourselves’ Zelensky office tells Western officials

“Go f**k yourselves with such proposals, you dumb f**ks, to trade Ukrainian territory a little bit! Are you f**king crazy? Our children are dying, soldiers are stopping shells with their own bodies, and they are telling us how to sacrifice our territories. This will never happen,” Arestovich said in an interview on Wednesday.

Lite mer vapen behövs bara! 🤣

Så om någon skulle vilja våldta dig säger du varsågod, särar på benen och ser glad ut?
Å andra sidan så ligger det nog rätt nära sanningen så nevermind
Citera
2022-05-26, 11:56
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Vet inte varför du har en smiley på ditt inlägg, inte så lustigt. "Ukraina" (eller snarare ledningen) har rätt att eskalera situationen. Men varför sitter där några psykopater i USA och eskalerar det? Inte bara nu, utan framför allt 2014-2021?

Men då är vi ganska så överens tror jag, Ukraina har rätten att försvara sig. Smileyn var för att Ukraina även om de har en hård kamp och den är långt ifrån över försvarar sig väl. Jag är glad när någon kan försvara sig mot en aggressiv granne.

Sedan lider Ukraina förluster i kriget som så är i krig, frihet är inte gratis. Ukrainare dör, ryssar dör i ett enligt mig helt onödigt krig. Jag tror både Ukraina och Ryssland kan komma att gå tämligen skadade från detta, väldigt tragiskt att se så många människor dö. Begravningar är inga troliga historier.
Citera
2022-05-26, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Intressant även hur ryZZen försöker orsaka massvält för att utpressa väst att släppa restriktioner.

Måste vara otroligt populärt i fattiga länder att ryZZen stoppar veteexport från Ukraina.
lavrov måste ju vara den slemmigaste varelsen på 2 ben,, först så ordnar de så transporter med grödor från Ukraina stoppas,, sedan tycker han att de länder som kommer drabbas hårdast av detta som Ryssland skapat, skall påverka väst att lätta på sanktioner?? Den gubben har ingen heder överhuvudtaget,, hur kan en människa bli sådan?
Citera
2022-05-26, 11:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Lägg av med dina pajasfasoner, istället för att bemöta sakfrågan så fokuserar du på årtiondet. Det är viktigast att reda ut? Inte att det var en lögn om du östeuropa såg ut på den tiden.

Det är ju du som inte bemöter när du vägrar specificera vilka Aurics lögner skulle vara.

Östeuropa bar - och bär? - tydliga spår av världskriget i decennier.
Citera
2022-05-26, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Det är en stor skillnad där USA gått in för att störta diktaturer som mördat sin egen befolkning, tillskillnad från Ukraina som är en fungerande demokrati.
Även om det inte blivit några officiella sanktioner så ledde exempelvis USAs invasion till omfattande folkliga protester i västvärlden, där tusentals gick ut och demonstrerade och bojkottade amerikanska varor osv.
Det där är också en lögn från våran media.

Ja folket gick ut och protesterade, men vart var våra politiker och vart var sanktionerna?

När USA invaderar nästa land, tror du att det kommer bli likadana reaktioner som mot Ryssland?
Citera
2022-05-26, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Som jag skrev i det ursprungliga inlägget så råder det ingen tveka om att det förekommer propaganda gällande kriget från västvärlden och Ukraina, min poäng var snarare det ironiska i att samma människor som klagar över det, helt okritiskt sväljer uppenbar propaganda från ryskt håll.

Är din bild att allt går enligt plan för ryssarna, och att tanken från första början var att man efter 90 dagar inte skulle ha kontroll över Donbass, och helt dragit sig tillbaka från Kiev/norra Ukraina?

Ingen, framförallt inga Twittergeneraler eller flashbackexperter vet Rysslands strategi. Men den fungerar bevisligen då de i ett numerärt underläge tar mark och städer. Kommer de ta Kiev till slut? Om det är ett mål, absolut.

Tänk big picture; Ukrainas armé är en av de större "i Europa", den är tränad och beväpnad av NATO och det senaste året, större budget än Rysslands armé.

Det tog Ryssland inte ens 15% av sin totala armé att trycka tillbaka (snällt uttryckt, de krossar dem i själva verket) Ukrainas armé.

Vad tror du en full mobilisering med all deras arsenal kunnat gjort för skada mot NATO?

NATO vet att deras bluff blev synad. Ukraina är inofficiellt redan Rysk mark.
Citera
2022-05-26, 12:00
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Båda parter har potent artilleri. Det som talar mot ukrainarna är att dom är omringade och att ryssarnas västra flank är skyddad av Bachmutfloden. Ukrainas drönare, dom få dom har kvar, kommer inte att kunna ge understöd. Dom skulle bli plockmat för det rysska luftförsvaret.

Vad är det för omringning du tror vi pratar om? Det talas om 15.000 ukrainska trupper som håller på att bli omringade, till såvida inte en del har hunnit retirera/desertera.

Uppenbar lögn. Propaganda från ukrainsk sida som du okritiskt köper för att det passar din ideologi. Finns ingen logik i att Ryssland skulle ta uråldriga museumstridsvagnar i bruk när man har reservförråd med stridsvagnar av samma typ som redan används.
Blir dom ”plockmat” det ryska luftvärnet är fullständigt impotent mot drönare, det har redan Syrien, Libyen och nu Ukrainakonflikten visat.
Rysstrollen brölade om att ringa in hela Donbas från Kharkiv ned till Melitopol, det gick inte. Sedan skulle man storstilat bryta in från Izyum vilket inte gick. Nu har man i veckor jobbat på att skära av en liten inbuktning i Luhansk med huvuddelen av sina styrkor insatta i operation.
Men vem vet, kanske de rullande likkistorna från 60 talet skall bli tungan på vågen
Citera
2022-05-26, 12:01
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Putin avslutar något som USA påbörjade 2014. Se det så istället.

Det som påbörjades 2014 var invasionen av Ukraina genom annekteringen av Krim. Tänker du på majdan så försvann en väldigt genomkorrupt man.

Citera
2022-05-26, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är ju du som inte bemöter när du vägrar specificera vilka Aurics lögner skulle vara.

Östeuropa bar - och bär? - tydliga spår av världskriget i decennier.
Skrev jag inte att allt var en lögn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in