2022-05-26, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Nej det var inga fria val, men är det så konstigt när det har skett en statskupp som östra Ukraina var emot?

Du menar väll de delar av ukraina som ryssland hade militära styrkor i , dvs donbass och krim, i kharkiv och odessa blev det trots ryska försök ingna "ryssfriaval", utan de kommer väll nu i kherson får vi anta....

Citat:
Hade huvudstaden i Ukraina varit i östra delarna hade den aldrig skett. Den hade inte haft något stöd av folket då.

Hela ukraina röstade för att vara ukraina 1991, ville något oblast hänga med på resan till den ryska federationen hade de väll gjort det, det är det senaste fria valet, och det bör respekteras (det är ju även det världen med undantag för 3-4 diktatorer) har enats kring.
resulution 11/1
Citera
Medlem
Naofumis avatar
Utländska legosoldater som valt att sälja sig till George Soros regimen gnyer över hur svårt det är.
https://t-me.translate.goog/novostldnr/6150?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en

Citat:
Vart var sanktionerna mot USA när dom anföll Irak, Syrien, Libyen? Nej då, vi skickar dit soldater istället och hjälper USA med olagliga anfallskrig.

USA mördade över 500k barn i Irak bara med sanktioner, ändå så säger de att Ryssland har blod på sina händer för att Ryssland stoppar nazister som slaktar pro-ryssar precis vid Rysslands gräns xD

Det är svårt, till och med för NPCs att stödja

Death of 500,000 Innocent Children is Worth It - We Want Oil - Madeline Albright
https://www.youtube.com/watch?v=FbCAOdNRp_4
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Du gör saker svart och vitt, det är inte så enkelt i världspolitiken. Där är det en massa gråzoner.

Nej jag gillade inte att Putin anföll Ukraina och det har jag sagt från början. Han sönker sig till samma nivå som jänkarna.

Just när det kommer till invasionen så är det svartvitt, Putin startade kriget och invaderade Ukraina, annekterade Krim osv.

Bortsett från det kan jag hålla med om att mycket är fullt av gråzoner.
Citera
Medlem
leachs avatar
Se där, tre Boeing C-17A Globemaster III fullastade med nytt materiel.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae1172
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae146b
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae1469

Snart får kamraterna smaka på mer
Citera
2022-05-26, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Lite sent nu. Du skulle investerat före kriget.

då är det ännuvärre, innan kriget gick de ju iallfall att sälja....
Citera
2022-05-26, 11:48
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Och ja Ukraina har rätten att försvara sig. Om någon håller på att bli våldtagen och tar upp tårgas för att freda sig mot en våldtäkt så är inte det att eskalera situationen utan självförsvar som är helt legitimt.

Vet inte varför du har en smiley på ditt inlägg, inte så lustigt. "Ukraina" (eller snarare ledningen) har rätt att eskalera situationen. Men varför sitter där några psykopater i USA och eskalerar det? Inte bara nu, utan framför allt 2014-2021?
Citera
2022-05-26, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattarhaha
Vi får väl se, i 3 månader har väst sagt "När som helst förlorar/kraschar Ryssland!" när i verkligheten har de tagit 15(?) större städer, ca 125.000 kvadratkilometer (enligt Forbes) med en styrka på 180.000 man vs 600.000 NATO tränade och beväpnade Ukrainare.

Kan egentligen bara ställa frågan till dig; Hur är det möjligt att 600.000 NATO tränade/beväpnade Ukrainare som i 8 år byggt upp en front mot Ryssland, inte klarar av att köra ut 180.000 Ryssar? Som enligt Twittergeneraler/flashbackexperter består av värnpliktiga och/eller 50+are med pansar från 50-talet.

Som jag skrev i det ursprungliga inlägget så råder det ingen tveka om att det förekommer propaganda gällande kriget från västvärlden och Ukraina, min poäng var snarare det ironiska i att samma människor som klagar över det, helt okritiskt sväljer uppenbar propaganda från ryskt håll.

Är din bild att allt går enligt plan för ryssarna, och att tanken från första början var att man efter 90 dagar inte skulle ha kontroll över Donbass, och helt dragit sig tillbaka från Kiev/norra Ukraina?
Citera
2022-05-26, 11:50
Medlem
Citat:
Varför fortsätter du tjata om det? Det kan vara fel av Putin att gå in, OCH fel av USA att eskalera kriget.

Inget startande av krig, ingen eskalering.
Enkel matematik för alla utom orchälskare...
Citera
Medlem
Citat:
Lite sent nu. Du skulle investerat före kriget.

Du är verkligen korkad kamrat. Säg att jag investerade 1 miljon i rubel innan kriget, berätta var jag skulle sälja mina rubel någonstans idag?
Även i Ryssland får du inte sälja dina rubel eller köpa annan valuta för den.

Så berätta mer om din genialiska plan att bli rik på världens bästa valuta just nu
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
då är det ännuvärre, innan kriget gick de ju iallfall att sälja....

Du kan köpa massor av saker i Ryssland och exportera det. Guld om inget annat.
Citera
Medlem
Läget verkar vara spänt borta i Pole.. Kiev menar jag;

https://thepressunited.com/updates/go-fk-yourselves-zelensky-office-tells-western-officials/

‘Go f**k yourselves’ Zelensky office tells Western officials

“Go f**k yourselves with such proposals, you dumb f**ks, to trade Ukrainian territory a little bit! Are you f**king crazy? Our children are dying, soldiers are stopping shells with their own bodies, and they are telling us how to sacrifice our territories. This will never happen,” Arestovich said in an interview on Wednesday.

Lite mer vapen behövs bara! 🤣
Citera
2022-05-26, 11:52
Medlem
Citat:
Kul jämförelse, USA har bedrivit angreppskrig mot Mexiko och efter kriget så tog dom 50% av landet. Varför tror du Los Angeles har ett spanskt namn din dumme fan?

Vart var sanktionerna mot USA när dom anföll Irak, Syrien, Libyen? Nej då, vi skickar dit soldater istället och hjälper USA med olagliga anfallskrig.

Det är en stor skillnad där USA gått in för att störta diktaturer som mördat sin egen befolkning, tillskillnad från Ukraina som är en fungerande demokrati.
Även om det inte blivit några officiella sanktioner så ledde exempelvis USAs invasion till omfattande folkliga protester i västvärlden, där tusentals gick ut och demonstrerade och bojkottade amerikanska varor osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in