2022-05-26, 10:08
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Fast fruntimmersröster var väl inte så farligt? Personligen bryr jag mig inte om vare sig gröthals eller grisbonde och ordet danskjävel tar jag t.o.m. som en komplimang.

Som MFF-are kan man inte acceptera en förlust, det är riktigt. Kravbilden är enorm. "Det sitter i våra väggar". Bara seriesegrar räknas och så har det varit ända sedan Hövding Eric Perssons dagar.
Vi är pga denna inställning den mest framgångsrika klubben både historiskt och i nutid.

Går det grus i maskineriet blir det självklart gnäll, t.o.m. hur vi vinner spelar roll. 1-0 himma mod ängagänget Hammarby va fan e de.
Hammarby har fnv inte den vinnarkulturen utan får mer betecknas som ett resande cirkussällskap.
Men det kommer kanske med tiden, om ni börjar vinna fler titlar.
Jag får ge dig ett tips tillbaka. Ha höga krav på din klubb och gnäll mer.
Gnäll, ursäkter och bortförklaringar är väl ändå inte vinnarmentalitet? Flera mffare har ju dessutom suttit och förklarat att 3 förluster i rad inte är någon katastrof senaste veckan. Det är losermentalitet.
Citera
2022-05-26, 10:09
Medlem
snurresprettiss avatar
Skall Bajen ta andra raka cuptiteln idag?
Citera
2022-05-26, 10:16
Medlem
Allt talar för danskarna, vi har allt att vinna!
Citera
2022-05-26, 10:30
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Allt talar för danskarna, vi har allt att vinna!
Exakt, de kan inte ta en förlust till, hade varit, bättre om de varit feta och nöjda som de brukar vara.
Citera
2022-05-26, 10:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Då var det dags igen. Man slits mellan hopp och förtvivlan från första vakna ögonblicket denna dag. Men nä, det finns ju inte speciellt mycket som talar för att vi tar det där cupguldet idag, så det är väl bara att stålsätta sig för ännu en finalförlust.

Det som talar för det är ju att någon gång måste spöket tappa bollen?

Kan vi verkligen få se något som ett vansinnigt onödigt rött kort från Lewicki idag igen? Kan någon snubbla som Safari? Kan någon få gynnsamma strafflägen som Rakip där denne har allt att vinna och ändå lyckas förlora? Någon gång måste saker som dessa upphöra?

Eller?
Citera
2022-05-26, 11:03
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Alla tillbaka i Malmö som har en otrolig revanschlust, samtidigt spelar Sveriges hockeylag mot Kanada som har samma utgångsläge. Har en känsla att denna dagen kommer att sluta i en idrottslig katastrof.
Har också en känsla av det tyvärr. När Bajen är favoriter brukar det sällan gå bra, vi är alltid vår egen största fiende.

Dovin skadad tydligen, så Davor får stå istället.
Citera
2022-05-26, 11:28
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Har också en känsla av det tyvärr. När Bajen är favoriter brukar det sällan gå bra, vi är alltid vår egen största fiende.

Dovin skadad tydligen, så Davor får stå istället.
Ajajaj, inte bra!
Citera
2022-05-26, 12:19
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Någon gång måste saker som dessa upphöra?

Eller?

Nej
Citera
2022-05-26, 12:51
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Skönt att som neutral i detta fall se matchen. Vet ej fan om man hade pallat med ett derby i cupfinalen haha.

Idag som gnagare är jag inte neutral, brajarnas hybris har gått fullständigt överstyr. Hoppas mff trycker ner deras ansikten på tele 2 parkeringsmatta.
Citera
2022-05-26, 13:06
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
Idag som gnagare är jag inte neutral, brajarnas hybris har gått fullständigt överstyr. Hoppas mff trycker ner deras ansikten på tele 2 parkeringsmatta.
Menar neutral som att jag inte håller på något av lagen men givetvis hoppas jag på MFF-seger. Blir en bra match tror jag.
Citera
2022-05-26, 13:22
Medlem
GreveholmLeifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Menar neutral som att jag inte håller på något av lagen men givetvis hoppas jag på MFF-seger. Blir en bra match tror jag.

Ja okej då är jag med. Tror det blir målrikt.
Citera
2022-05-26, 13:26
Medlem
Instant-Neccs avatar
Var sänds matchen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in