2022-05-25, 22:33
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Varför? Han gör vad Piff och Puff har sagt. Hårdare träning så att man klarar hela säsongen inkl. europaspel.

Piff och Puff har byggt truppen så häng dem inte Milos ännu.
Ja, DA borde givetvis bära hundhuvudet. Flera andra sportchefer i det här landet har lyckats bättre
utifrån sina ekonomiska förutsättningar.
Milos kan inte klandras för vår sjukskrivna halta o lytta trupp.
Dock tror jag han ryker per automatik, om vi skulle förlora cupfinalen och tappa poäng mot Degen.
Se på de heif, djuren på läktaren skriker "avgå Jögge". Några timmar senare, Jörgen ut men Granen är märkligt nog kvar.

Vi har varit för beroende av tre skadebenägna spelare de senaste säsongerna.
Dahlin, Lewicki, AC. En borta och det har märkts direkt på spelet.
Och så får det givetvis inte vara i en s.k. storklubb, med hundratals miljoner på banken.
Snålheten bedrar visheten. Man kan undra hur DA fick jobbet egentligen?

De hade en ganska bra undran i den senaste MFF-podden.
Varför tar Rakip hörnor och frisparkar när Pena har den överlägset bästa passningsfoten?
Citera
2022-05-25, 22:36
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Jo ni var väl ganska okej innan ni blev Zlatans Toys. Nu är många lika dryga som sin herre.

MFF har varit "vi mot resten" sedan 1970.

1970? När Sören Mannberg markerade ut Bosse Larsson till omklädningsrummet?
701004
Hammarby-Malmö FF 1-1 (1-1)
0-1 19 Tommy Andersson (Bo Larsson), 1-1 25 Jan Sjöström
Publik: 29 842
Om matchen: Hammarby hängde bra med de blivande mästarna. Inför ny - sjungande - storpublik kunde Bajen hämta in en poäng i den åttonde matchen utan förlust.
Citera
2022-05-25, 23:58
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Finns det några som gnäller så mycket som MFF? Allt är så fruktansvärt orättvist och fuskigt, och det är ”böghalsar” hit och ”fruntimmersröster” dit från föreningen med 15 minuter av läktarkulturshistoria.

Tänk om ni kunde lägga åtminstone hälften av energin på er själva, och förstå att inget är så underbart som att vara ”vi mot världen”.

Det tipset bjuder vi på. Såna är vi, sköna Bajen!
Fast fruntimmersröster var väl inte så farligt? Personligen bryr jag mig inte om vare sig gröthals eller grisbonde och ordet danskjävel tar jag t.o.m. som en komplimang.

Som MFF-are kan man inte acceptera en förlust, det är riktigt. Kravbilden är enorm. "Det sitter i våra väggar". Bara seriesegrar räknas och så har det varit ända sedan Hövding Eric Perssons dagar.
Vi är pga denna inställning den mest framgångsrika klubben både historiskt och i nutid.

Går det grus i maskineriet blir det självklart gnäll, t.o.m. hur vi vinner spelar roll. 1-0 himma mod ängagänget Hammarby va fan e de.
Hammarby har fnv inte den vinnarkulturen utan får mer betecknas som ett resande cirkussällskap.
Men det kommer kanske med tiden, om ni börjar vinna fler titlar.
Jag får ge dig ett tips tillbaka. Ha höga krav på din klubb och gnäll mer.
Citera
2022-05-26, 00:13
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Fast fruntimmersröster var väl inte så farligt? Personligen bryr jag mig inte om vare sig gröthals eller grisbonde och ordet danskjävel tar jag t.o.m. som en komplimang.

Som MFF-are kan man inte acceptera en förlust, det är riktigt. Kravbilden är enorm. "Det sitter i våra väggar". Bara seriesegrar räknas och så har det varit ända sedan Hövding Eric Perssons dagar.
Vi är pga denna inställning den mest framgångsrika klubben både historiskt och i nutid.

Går det grus i maskineriet blir det självklart gnäll, t.o.m. hur vi vinner spelar roll. 1-0 himma mod ängagänget Hammarby va fan e de.
Hammarby har fnv inte den vinnarkulturen utan får mer betecknas som ett resande cirkussällskap.
Men det kommer kanske med tiden, om ni börjar vinna fler titlar.
Jag får ge dig ett tips tillbaka. Ha höga krav på din klubb och gnäll mer.

Klart jag har hybris. Ikaros är mitt namn. Men Bajen kommer alltid igen liksom. Nu är det dags.
Du vet vad John Mayall säger https://www.youtube.com/watch?v=CqjnUzwkerE&ab_channel=JohnMayall-Topic
Citera
2022-05-26, 00:26
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Klart jag har hybris. Ikaros är mitt namn. Men Bajen kommer alltid igen liksom. Nu är det dags.
Du vet vad John Mayall säger https://www.youtube.com/watch?v=CqjnUzwkerE&ab_channel=JohnMayall-Topic
Haha ljuv musik från Mayall. Jag önskar jag hade hybris inför matchen, men tyvärr har jag snarare en världen går under idag känsla, då di blåe spelat som hossor den senaste tiden.
Och sen skall jag gnälla som in i helvete på domare, underlag, lottdragning, Toivonen, Abdubakari, DA, fan och hans mormor
Citera
2022-05-26, 00:39
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Haha ljuv musik från Mayall. Jag önskar jag hade hybris inför matchen, men tyvärr har jag snarare en världen går under idag känsla, då di blåe spelat som hossor den senaste tiden.
Och sen skall jag gnälla som in i helvete på domare, underlag, lottdragning, Toivonen, Abdubakari, DA, fan och hans mormor

Som livslång Bajare vet man att vi alltid faller när det gäller.
Vid tillfälle blir det annorlunda. Imorgon? Det vet det fan!
https://www.youtube.com/watch?v=58DVVj-ZeYA&ab_channel=HoodooYouLove%3F
Citera
2022-05-26, 03:32
Medlem
BadSixxs avatar
Citat:
Alla lag i allsvenskan spelar på plastskit när de möter Zlatans Toys på bortaplan.
Det är fantastiskt hur bitter du kan ”låta” genom att man enbart läser dina ord 😂 sorgligt vilket hack du har i skivan.
Du må vara gubbe men du låter, alltför ofta, som en liten fjortis som ramlar ner för en trappa medan han pratar…

Ja, fotboll ska spelas på gräs, där är de flesta av oss överens.
Nej, alla lag var inte samma förutsättningar utifrån främst kommun och stad som andra. Det är du också väl medveten om.
Varför drar du inte igång något själv? För att få bort plasten i elitfotbollen - istället för att sitta och känna dig rövknullad av din tidigare förälskelse (Mr Z) 😎
Citera
2022-05-26, 07:08
Medlem
johnny_viciouss avatar
Då var det dags igen. Man slits mellan hopp och förtvivlan från första vakna ögonblicket denna dag. Men nä, det finns ju inte speciellt mycket som talar för att vi tar det där cupguldet idag, så det är väl bara att stålsätta sig för ännu en finalförlust.
Citera
2022-05-26, 07:50
Medlem
Jaha,ska man må skit kl 1656 idag då,dessa 2 sista veckor...

0-1-2 med målskillnad 1-7...mot sthlm lagen...

Idag ska jag försöka ha hopp...
Citera
2022-05-26, 08:20
Medlem
eternussermos avatar
Alla tillbaka i Malmö som har en otrolig revanschlust, samtidigt spelar Sveriges hockeylag mot Kanada som har samma utgångsläge. Har en känsla att denna dagen kommer att sluta i en idrottslig katastrof.
Citera
2022-05-26, 08:54
Medlem
regndroppens avatar
Skönt att som neutral i detta fall se matchen. Vet ej fan om man hade pallat med ett derby i cupfinalen haha.
Citera
2022-05-26, 09:44
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Neutral är nog det sista jag är. Idag är jag Hammarby. CIFUENTES BA JA RE !!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in