Citat:
Att bära religiösa attribut, särskilt sådana som används vid kvinnoförtryck på arbetsplatser, skolor och myndigheter bör inte vara tillåtet.
Citat:
Att kvinnor förtrycks har ingenting med Islam att göra. Kvinnor ska man ha stor respekt för, beskydda, och ta hand om inom Islam. Att vissa länder ändå förtrycker kvinnor beror på att de ligger efter i utveckling på det området. Precis som vi i Sverige förtryckte kvinnor för 100 år sedan, trots att vi aldrig haft Islam.
Det är mycket som inte har med Islam att göra, har jag förstått.
IS, Al-Qaida, och Gud vet allt.

Citat:
Jag antar att du inte är särskilt religös. Förtryck är kanske att dra det till sin gräns, men du kan ju själv tänka att du kommer till ett annat land, kämpar i konstant uppförsbacke med integration, språk, pengar, svårt att få jobb pga ditt namn, etc. Sedan blir du av med jobbet för att du tror på gud.
Man blir inte av med jobbet för att man tror på Gud, utan för att man vägrar att rätta sig efter de klädkoder som arbetsgivaren och (i mitt fiktiva fall) lagen, förespråkar.
Det är inte konstigare än Försvarsmaktens uniformsreglemente, McDonalds arbetskläder, eller hemtjänstens arbetskläder. Det går inte att komma till FM och påstå att man inte kan bära hjälm, eller vägrar att bära skärmmössa, därför att ens religion säger att man ska bära slöja eller burka istället.
Man kan tro på Gud precis hur mycket man vill.